This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AnnaPigen

Hej,

Min kæreste og jeg rejser 2 uger til Thailand slut august.
    Planen er at tilbringe et par dage i Bangkok og derefter rejse ud og tilbringe ca. 10 dage ved strand og vand, gerne med mulighed for evt. at rejse ud til forskellige nærliggende øer.

Hvor skal vi tage hen? Og hvad har I af erfaringer med Thailand i august (er jo lavsæsonen)

Anonym jacob

august er lav sæson både fordi det er hot season, men også fordi det er regn tid i midt thailand.

brug max 3 dage i bangkok, der kan i nå at se alt hvad der er værd at se, uden at blive trætte af trafikken, larmen og forureningen.

khaosan road er et godt område at bo i, både fordi der sker en masse, det ligger tæt på seværdighederne, og fordi det er nemt at booke rejse videre.

mine anbefalinger til strand og vand er som følger.

1. der går bus fra ekkamai bus station ( 200 bht i taxa fra khaosan, eller minibus fra victory square )
    vil i have det mindre turistet, og mere fredeligt, så tag til koh samed i et par dage (3-4 dage max, øen er lille og der sker ikke voldsomt meget andet end på sai keaw beach )
    thailands bedste fireshow findes på ploy bar på sai keaw beah, er helt sikkert et besøg værd.
    kan anbefale samet villa resort som et sted at bo … tjek deres hjemme side, man skal bestille hjemmefra og betale en nat forud, men det er det værd. det ligger godt, fredeligt område, fantastiske værelser, morgenmad buffet er rigtig god.
    når i skal videre book hotelets speedbåd til banphe med mini van tur videre til koh chang,

koh chang er en større ø, men endnu mindre turistet, mere uspoleret ø at opleve, men også mere stille.
    hvis i dykker, så book en tur, men sig i vil længere væk fra øen, hvis i kommer længere ud fra øen vil i opleve noget af det mest fantastiske undervandsliv i verden, fordi det netop ikke er spoleret af overfiskning og 300000 andre dykkere.
    men i skal nok betale lidt ekstra for turen.

2.
    tag til koh tao, fantastisk ø, fed stemning, afslappet, fantastiske strande, verdens billigste sted at lære at dykke.
    turistet nok til vi føler os hjemme, men uden at blive forstyrret af irreterende sælgere hele tiden.
    har tilbragt ca. 2 måneder der, og den eneste som spurgte om jeg villle købe noget var manden som solgte samosaer på stranden ( de er ret lækre )

koh phangan er en fantastsik flot ø, lige ved siden af, men den er kendt som en fest ø, og desværre ikke andet, og der er fester 24/7 i området omkring haad rin.

koh samui er for mig et turist helvede. en smuk ø, men alt for turiset.

koh phi phi er vildt overvuderet, er desværre blevet en fest ø, ala koh phangan. men dykningnen er fantastisk.

khao lak ( nyere turist område, skulle stadig være ok, bounty strande, men familie tursitet, efter hvad jeg har hørt)

koh lanta, hyggelig ø, en af thailands største, stille og rolig, sker ikke det vilde.

hold jer fra steder som phuket, pattaya, hua hin, medmindre i vil have go-go barer og fest i gaden.

phuket kan dog være nice hvis man tager ud fra midtbyen ( patong )

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account