Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541637
     Kpovlsen

      Hejsa allesammen 🙂

      Min kæreste og jeg skal til Thailand i ca. 5-6 uger fra engang i juni og frem… og ja, vi ved godt, at det er regntid, men vi er ikke så pylrede og kan sagtens klare nogle timers regn i ny og næ 🙂

      Jeg skriver herinde, fordi jeg vil høre, hvilke flyselskaber I kan anbefale, hvis man vil flyve fra København til Bangkok t/r? Jeg har især fundet billige flybilletter med Qatar Airlines, Egyptian Airlines og Finn Air. Er det nogle I har erfaringer med?

      Vi vil selvfølgelig helst have så kort rejsetid som muligt, men det behøver ikke være en direkte afgang. Det jeg mest efterspørger er jeres oplevelse af hvor god komforten, benpladsen og helhedsoplevelsen generelt er hos de forskellige selskaber? Herunder også om man følte sig tryg og i gode hænder (er ikke helt vild med at flyve). Har I erfaringer med nogle af de nævnte selskaber, eller er der andre i vil anbefale?

      Derudover vil jeg høre et realistisk bud på et ca. budget, som vi skal forvente at bruge i alt pr. person for ca. 5-6 uger i Thailand.

      Vi har ikke styr på en præcis rejserute, men har en ide om at vi gerne vil rejse fra Bangkok og tage turen op mod Chiang Mai, hvor vi gerne vil opleve natur, dyreliv og trekke lidt. Ellers har vi ikke styr på så meget andet endnu, andet end at vi gerne vil ende ud mere sydpå, hvor vi vil rejse rundt i lidt forskellige områder og på lidt forskellige øer. Her vil vi gerne slappe lidt af og ellers opleve natur, bade, svømme o.lign.

      Vi vil rejse med rygsæk og bo billigt (dog hygiejnisk og i nogenlunde stand). Evt. også prøve noget lidt dyrere i en lille uges tid. Maden vil vi ikke spare en masse på. Det skal være godt, lokalt og thai, men dog heller ikke være luksus.

      Helt generelt vil vi altså prøve at rejse på nogenlunde lavt budget, ved bl.a. at bo billigere og ikke vælge de alle dyreste transportformer, for netop at få “den rigtige” backpacker oplevelse. Ingen af os har nemlig rejst som backpackere før, så nu skal det være!!

      Jeg håber, at I vil komme med jeres erfaringer, så vi har lidt at gå efter.

      På forhånd mange tak for hjælpen 🙂

      Mvh Karina

      #3541638
       Lykke

        Hej Karina

        Jeg har selv købt flybilletter hos Qatar Airlines, som jeg har fået varmt anbefalet af et par, der har rejst meget.
        Jeg har ikke selv prøvet at rejse med dem endnu, men jeg føler mig i gode hænder, da de allerede har været meget hjælpsomme i forbindelse med nogle spørgsmål jeg havde.
        Jeg rejser med dem hele vejen til Bangkok og hjem fra Hanoi og synes jeg har fået nogle rigtig billige billetter.

        Mvh Lykke

        #3541640
         Kpovlsen

          Hej Lykke

          Tusind tak for dit svar. Synes nemlig også de ser rigtig billige ud, men om standarden så er god, er jo lige spørgsmålet. Skal du også til Thailand og rejse rundt? Tænkte nemlig om du har fået vacciner dertil?

          Mvh Karina

          #3541642
           Anonym

            Qatar Airlines kan klart anbefales! Jeg rejste med dem t/r til Bangkok i sommers og var fuldt ud tilfreds. Servicen, sæderne, maden og det hele var iorden. Dertil er der skærm til hvert sæde, hvor du kan se forskellige film og tv-serier, du kan spille forskellige spil, høre musik, læse nyheder m.v.

            Med de ting I skriver I gerne vil, vil jeg tro I kan klare jer for 10.000 kr. pr. mand dernede. Men det kommer jo helt an på hvor meget luksus I eks. vil have den uge hvor du skriver I vil bo noget dyrere…..

            #3541664
             chr

              Hej med jer, I behøver heller ikke være bange for vejret.
              Det regner måske en time eller to om dagen, hvis det regner og de falder ofte om natten.
              Jeres flybilletter kommer helt an på hvor mange skift og hvor lang tid I vil bruge på at komme derud.
              SAS flyver om natten begge veje og uden stop. Det har mange fordele :-).
              I kan ikke undgå at havne i en vip-bus, når I skal videre fra sted til sted. Jeg vil anbefale jer bruge lokale busser og tog. Det er en langt bedre oplevelse. Ellers flyv så meget i kan, Airasia koster ingenting og har mange ruter.
              Når nu I har 5-6 uger ville jeg helt sikkert tage toget fra Thailand og til Georgetown i Malaysia. Bruge et par dage her og flyve videre over på østkysten til Perhentian Islands. Det er paradis :-). I finder ikke nogen ø eller strand i Thailand, og slet ikke i juni/juli som kommer i nærheden af dette sted.
              Jeg/vi er en fam. på fire og har været afsted nogle gange til Thailand og Malaysia. Vi bor gerne ok og altid med aircon og gerne pool til ungerne. Vi sparer ikke på noget, men lever heller ikke på luksus. Vores budget er ca 1000 kr i døgnet med alt, incl. total shopping tur i Bangkok før det går hjemad.
              I vil nemt kunne gøre det for 600 kr i døgnet, plus fly ud og hjem.
              God tur.

              #3541689
               Anonym

                Qatar er blevet kåret som verdens bedste flyselskab, så jeg ville ikke have nogle kvaler med at flyve med dem. Hov, det gør vi forresten, men først til August 😉

                #3541713
                 Anonym

                  Hej allesammen

                  Tusind tak for jeres svar. Jeg tror også det ender med Qatar Airways, men kan dog se at Egyptian Airways har de billigste rejser på netop det tidspunkt vi vil afsted i forhold til Qatar. Nogle der kender til at rejse med dem?

                  Er der ellers nogle lækre strandområder I vil anbefale? Vi vil gerne prøve at bo i en bungalow på selve stranden lidt i fred og ro, men ellers bare opleve lækre strande og lækkert vand med mulighed for snorkling. Helst ikke ALT for “turistede” områder, hvis I forstår hvad jeg mener.

                  Det lyder super spændende med Perhentian Islands i Malaysia. Hvor mange dage skal man sætte af til det? Hvor lang er transporttiden dertil? Og hvor meget ekstra vil transporten cirka koste derned alt i alt i forhold til, hvis vi blev i Thailand hele tiden? Og ville du/I så anbefale, at man blev der og rejste til Danmark derfra? Eller kan det svare sig at rejse til Malaysia tidligere på rejsen, så man har tid til at tage tilbage til Thailand igen flyve fra Bangkok og hjem? Det er vel altid billigst at købe returbillet Kbh-Bangkok, er det ikke?

                  Puhaa, sikke mange spørgsmål. Jeg håber I kan hjælpe med dem 🙂

                  Mvh Karina

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account