Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3538130
     louisegravesen

      Hej allesammen.
      Da jeg her til oktober skal på mit livs rejse har jeg nogle spørgsmål. Jeg rejser med en veninde først til thailand, derefter malaysia, så indien og tilsidst dubai. Er afsted fra 15 okt. til den 7 marts.

      Vi har ca. tre uger i Thailand og det samme i Malaysia, men tænker på om vi kan nå en tur til cambodia inden malaysia – en uge eller lign? er det urealistisk?

      Derudover er vi i Indien til jul og nytår , så ville høre om i havde nogle ideer til hvor man kunne holde det – vi har tænkt på Sri Lanka – er det fint eller kedeligt? 🙂

      Vi er i Indien fra den 25 nov – 2 marts og vil derfor rundt til nogle af de nærliggende lande f.eks. nepal har i andre gode ideer? og kan man finde nogle ikke alt for dyre, men fede treks i Nepal? De fleste koster jo 8000.

      Muligvis er vi interesseret i noget frivilligt arbejde, er der noget gratis og er det bedst i indien eller nepal?

      Et andet spørgsmål. Eftersom vi skal rejse ind og ud af indien skal vi have et specielt visum – nogle der ved hvilket og hvordan det foregår?

      Derudover er i velkomne med rejsetips eller steder vi skal besøge på turen 🙂

      Og hvad tror i ca. vi skal bruge i lommepenge på de 4,5 måneder udover flybillet? – vi skal på nogle treks, men ellers leve på en sten 🙂

      Håber i har nogle svar til os ;D

      #3538138
       Anonym

        hey.. hvis i kommer til Cambodia SKAL i se the killing fields & s-21prison begge ved hovedstaden phonom pehn. Tempels of Angkor ved Siem reap og hvis i skal feste skal i tag til sihanoukville god tur

        #3538140
         LisbethFriis

          Med hensyn til visum til Indien, skal I have et multi-entry-visum, når I har tænkt jer at rejse ud og ind flere gange. Det kan I købe hjemmefra via Den Indiske Ambassade.

          Frivilligt arbejde…hvad har I i tankerne? Typisk betaler man for at lave frivilligt arbejde, men til gengæld får man kost og logi!

          Nepal er et fedt land at rejse i…efter min mening langt federe end Indien, men det er jo en smagssag 😉 Men I skal klart unde jer selv, at opleve Nepal. Med hensyn til visum til Nepal, er det nemt. Det køber I nemlig bare ved ankomst til lufthavnen/grænseovergangen.
          I kan sagtens komme på et trek i Nepal til en lavere pris end 8000 kr. pr. person, hvis I laver en aftale med en lokal guide og ikke booker det gennem et dansk bureau. Men nov-marts er lidt udenfor sæson, så hvilke treks der er gennemførlige, ved jeg ikke. Jeg kan formidle kontakt til en rigtig god, nepalesisk guide, hvis I er interesserede i det?
          Hvis I vil høre mere om Nepal, så bare giv mig besked 🙂

          #3538142
           amg86

            Info vedr Dubai: Hvis i skal se bjur kalifa skal i huske at bestille tid et par dage i forvejen. Er næsten et must, rigtig flot udsigt 🙂 Ellers kan jeg anbefale atlantis/palmeøen, ørkensafari (hvis man er til fart), rene og flotte strande…..

            I skal beregne at bruge lidt penge på taxi da det næsten ikke er tl at gå rundt pga motorveje midt i byen…

            Ellers rigtig god fornøjelse, lækker by 🙂

            #3538155
             Anonym

              Mange tak for svarene 🙂 I må endelig gerne komme med flere 🙂
              Ang. Nepal vil jeg vildt gerne forbi, men du siger at det er et dårligt tidspunkt?
              Betyder det så at der ikke er nogle treks? 🙂

              #3538156
               LisbethFriis

                De bedste perioder for Nepal er marts, april, maj, oktober, november og til dels december.
                Men f.eks. i Chitwan (jungleområde) er der ganske behageligt på den tid af året…selvom nepaleserne selv synes, at det er ret koldt 😉
                Jeg kan anbefale Hotel Parkside i Sauraha, hvis I gerne vil til Chitwan og opleve lidt dyreliv. Og jeg tror faktisk det kan blive en ret fed oplevelse, fordi der ikke vil være så mange turister. Jeg kender ejeren af Hotel Parkside…han er også involveret i byens skole, hospital m.m., så det ville også være en mulighed, hvis I gerne vil arbejde frivilligt. Men det er en god idé, at aftale på forhånd.
                Jeg prøver lige at høre den guide jeg kender, om hvilke treks han vil anbefale i dec, jan eller feb. Jeg vender tilbage med et svar!

                #3538181
                 LisbethFriis

                  Så har jeg hørt fra den guide, jeg kender. Det han siger er, at dec (så tidligt som muligt) og feb (så sent som muligt) er bedst.
                  I kan sagtens komme på trek, men ikke høje treks som f.eks. Everest Base Camp eller Annapurna Base Camp. Men der er masser af andre treks i lavere højde, som sagtens lader sig gennemføre.
                  Han vil gerne guide jer, hvis I er interesserede!

                  #3538232
                   Louise

                    Okay 🙂 det lyder møg fedt ! Er vi bestemt interesseret i ! Tsk for hjælpen 🙂

                    #3538272
                     Louise

                      Hej Lisbeth
                      – Undskyld det korte svar, havde kun lige min iphone på mig til at svare fra.
                      Men vi er bestemt interesserede i en guide i Nepal. Hvordan kommer vi nemmest i kontakt med ham?
                      Igen, mange tak for hjælpen ! 🙂
                      /Louise

                      #3538292
                       LisbethFriis

                        I sender ham blot en mail på engelsk på nattreks@gmail.com.

                        Han hedder Kal Bahadur Tamang og bliver kaldt Kalu. Han taler og skriver rimeligt engelsk!

                        Hils fra mig…så ved han godt, at prisen skal være i orden.

                        Hvis det er første gang I skal ud og trekke, vil jeg forslå jer f.eks Annapurna Balcony. Det er et relativt let trek, men med fantastiske udsigter.

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account