This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mie

Hej Mads. Det lyder som en god tur. Men hvis jeg var dig, ville jeg nok begrænse det mere. Det er både tidskrævende og dyrt at skulle flyve til Bali og Fillipinerne for kun 1 uge. Du kan sagtens få 12 uger til at gå uden de 2 lande, eller skære nogen andre fra. Jeg ville mene det ville være optimalt med kun 3 evt. 4 hvis du skærer Fillipinerne og Bali fra pga. afstand. Du kan sagtens bruge 3-4 uger på Fillipinerne. Bali kræver næsten at man ser mere af Indonesien også. Jeg var der i 4 uger og det var alt for lidt og jeg var kun et par dage på Bali.
    Det er super nemt at møde andre rejsende i alle de nævnte lande. Jeg mødte faktisk flere væk fra Thailand, Bali og andre “store” turiststeder.
    I Bangkok kan jeg anbefale Jysk rejsebureau’s hotel New Road Guesthouse. De har billige dorm’s og masser af andre rejsende i de gode fællesområder. God start på rejsen, synes jeg.
    God tur!
    Mvh. Mie

Anonym Anonym

Hey Mie.

Mange tak for dit svar! 🙂

Fillipinerne er hovedsageligt for at dykke med hvalhajer – også derfor jeg har begrænset det til 1 uge.

Og 1 uge på Bali er bare for lige at slutte turen med lidt luksus og ekstra lækre omgivelser.

Hvis vi ser bort fra det prismæssige aspekt i forhold til det kun drejer sig om en uges tid hvert sted – er det så helt tosset?

Anonym -mads-

Hvis der er andre af de ovennævnte steder, hvor muligheden for at dykke med hvalhajer er god – så dropper jeg helt sikkert også Fillipinerne.

– Er der det?

Anonym Mie

Jeg forstår godt du gerne vil se hvalhajer. Jeg fik det ikke gjort selv, men har hørt fra mange at det er en kæmpe oplevelse. Så synes bestemt du skal tage til Fillipinerne. Det ved jeg faktisk ikke. Tror der er et par steder rundt omkring, men ingen med samme “garanti” som Donsol.
    Uden at tage hensyn til prisen, vil jeg nok stadig mene at det er for mange lande. Man kan nemt blive træt hvis man rejser for meget og for hurtigt. Ellers synes jeg du skulle se hvor meget du når, når først du er afsted. Du kan nemt købe billige flybilletter gennem airasia.dk når du er afsted og så har du ikke lagt dig fast på noget hjemmefra.
    Igen, hvis du helt vildt gerne vil til Bali, så gør det! Men du kan sagtens finde luksus og lækre omgivelser i de andre lande også.

Anonym -mads-

Ville det være bedre (oplevelses-mæssigt) at besøge færre lande, og se “se dem ordentligt” – fremfor at få en lille del af det hele?

Anonym -mads-

Hej fellow backpackers!

Jeg tager på min første backpack-rejse til december, og jeg vil derfor gerne være godt rustet til at skulle ud og udforske de forskellige områder!

Jeg starter min rejse i Bangkok, og regner med at finde et hostel i eller nær Khao San Road, og tilbringe 2-3 dage i byen, inden jeg rejser videre mod Ho Chi Minh igennem Cambodia.

Jeg har i alt 12 uger til rådighed, og min rejseplan ser således ud(indtil videre):

– Cambodia (1 uge)
    – Vietnam (3 uger)
    – Laos (1 uge)
    – Thailand (4 uger)
    – Fillipinerne (1 uge)
    – Indonesien, Bali (1 uge)

Med den her indeling har jeg ca. en uges tid+ til “spild-tid”, som jeg så kan anvende efter lyst og behov – er dette realistisk?

Da jeg skal rejse alene er jeg meget interesseret i områder som egner sig til dette – og derudover vil jeg også tage et dykkercertifikat, som jeg sandsynligvis tager på Ko Samui eller Koh Tao. Efterfølgende regner jeg med at tage et smut til Fillipinerne for at dykke med hvalhajer.

Min interesser er som følger (prioriteret):

– Dykning
    – Trekking
    – Kultur
    – Lokalbefolkning
    – Afslapning
    – Fest (helst med andre backpackere)

Min plan er at møde andre backpackere, og rejse lidt sammen med dem – men vil også gerne have nogle oplevelser på egen hånd.

Jeg er åben for alle slags råd og forslag – jeg skal bare have en ordentlig en på opleveren, så er jeg glad og tilfreds 🙂

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
    Mads

Anonym Camilla

Hej!
    Jeg er helt enig med Mie, at det er alt for mange lande. Du har forhåbentligt hele livet foran dig, så skær nogen af dem fra og tag dem senere hen.
    Hvis du gerne vil møde andre backpackere og evt. rejse med dem vil du blive ærgerlig over at have lavet et for stram program, da det slet ikke er backpacker-stil. Og der er mange flinke mennesker og fantastiske steder, som du vil ærge dig over ikke at opleve. Hvis du tar den lidt med ro er der mulighed for at nå lidt dybere ned i det enkelte land end bare de mest kendte steder i lonely planet.
    Jeg var selv 3,5 måned i Thailand ( ca. 8-10 uger), Cambodia (10 dage), Laos (14 dage) og Vietnam (14 dage).
    I Vietnam nåede jeg kun halvvejs ned og manglede virkelig 2 uger til.
    Om 10 dage tager jeg til Bali for at få den oplevelse med.

Og som nævnt før, køb dine flybilletter dernede.

Mht. New Road Guesthouse ville det også være et sted jeg kunne anbefale til at starte ud med. Her er dog primært danskere.

Anonym -mads-

Hvis jeg så stryger Bali og Fillipinerne – og mine destinationer kommer til at se således ud:

– Thailand
    – Cambodia
    – Vietnam
    – Laos

Hvordan passer det så tidsmæssigt?

Da jeg er overbevist om, at jeg bliver fuldstændig betaget af at dykke, når først jeg har fået mit certifikat, vil jeg også gerne have rigelig med tid til at udforske de forskellige dykkerområder i det sydlige Thailand (Ko Samui, Koh Panghan, Koh Tao, Koh Phi Phi og måske Koh Lanta.

Er der mere end Bali og Fillipinerne i mener jeg bør stryge fra min liste så?

Anonym Camilla

Som udgangspunkt synes jeg det lyder fint at droppe Indonesien.
    Og så syntes jeg bare du skal se hvad tiden bringer. Hvis du starter ud med Thailand og så ser hva der sker derfra… Måske du når alle de andre lande også, måske kun et til. Men det vigtigste er bare at du har det fedt.

Anonym Lars

Hej Mads

Du må endelig ikke planlægge dit program for hårdt. som Camilla skriver, kan man lynhurtigt møde nogle fede mennesker man har lyst til at rejse rundt med eller man finder stedet som man bare har lyst til at blive.

Thailand

Dykkercertifikatet ville være en god ide at tage på Ko Tao, da de har de har størst udbud af dykkerbutikker. Udbud og efterspørgel bestemmer prisen. Det er der alle scuba jomfruer valfarter til. Og de har også nogle virkelig fede dive sites.

Laos: 4 thousand islands (Totalt afslapning og smuk natur) Vang Vieng (Max party og masser af fjollede vesterlændinge)

Cambodia: Siam Riep (Angkor Wat, Templer i lange baner) Phnom Pen (killing fields, S21, Ud og skyde med Ak47 eller bazooka)

Vietnam: Hoi an, Nah trang + andre småbyer.

Husk at når du rejser ud af Thailand og du kommer tilbage har du kun 14 dages visum da du højstsandsynlig kommer tilbage over land.

God tur

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account