Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524474
     Shyn

      Har lavet et tidligere indlæg om planlægning af en rejse som gik til Thailand, Malaysia og Indonesien, men i følge Lonely Planet og diverse nyhedsmedier er de sidste 2 nævnte lande ikke blandt de sikreste at rejse i pt. pga. “muhammedkrise”, terroristorganisationer/pirater, og vulkanudbrud.

      Så havde tænkt på at omstrukturere min rejse lidt. Startdestinationen er stadig Thailand og forventer ankomst d. 10. april, hvorefter jeg bliver i 30 dage. Herefter bliver det til 14 dage i Cambodja, og videre til Nord Vietnam i ca. 21 dage. Til sidst vil jeg tage toget fra Hanoi til Hong Kong, hvor jeg vil blive en uge inden jeg rejser hjem. Forventer min hjemkomst mellem d. 20 og d. 30 juni, så det er vigtigt for mig at anskaffe mig en åben flybillet, men ringer på mandag til Kilroy og får det hele på plads. Men nu til et par spørgsmål… 🙂

      1. Cambodja går for at have mange landminer, hvor stor en trussel er det for en backpacker? Har i hørt historier om turister, der har mistet livet eller lemmerne?

      2. Angående visum, får jeg 30 dage til Thailand ved indrejse. De andre lande regner jeg med at visum til 14 dage til Cambodja og Kina er nok, og 1 måned til Nord Vietnam, for at være sikker på jeg har tid nok.
      Er der nogle af disse visum jeg bør søge hjemmefra, eller kan de snildt opnås ved grænserne, når det kun drejer sig om en måned max.
      Har hørt man kan blive nægtet adgang ind ved grænserne hvis man ikke har en gyldig flybillet hjem fra landet man vil ind i. Hvordan stiller jeg sikkerhed for at jeg bare er på gennemrejse, og vil forlade landet af den vej.

      3. Hvor tydeligt er Vietnam inddelt i Nord og Syd, når man søger visum til Vietnam får man så til hele landet?

      4. Gouda Super rejseforsikring koster ca. 1500 hvis min rejse skal dækkes ind. Hvad er jeres erfaring, rejser i med eller uden forsikring, og kan det gøres billigere?

      Kan meget bedre lide dette rejse scenarie, og slutte af i en “High-tech” city som Hong Kong ville være perfekt. Har vaccinationer, og backpacken, og den første lonely planet bog på plads. Så mangler bare de sidste brikker i puslespillet, som jeg håber i vil hjælpe mig med, håber ikke dette var en for lang smørre.. 🙂

      #3524475
       Rasmus

        1.- Nej der er ingen risiko for dig som backpackere.. Cambodja er et af de områder der er flest miner i verden, men der bliver gjort en masse for at rydde op og alle de steder du vil komme om “turist” er der 100% ryddet op.’
        2.- thailand burde ikke blive det store problem, men det kan ske de vil se en billet ud af landet inden for 30 dage.. kina og Vietnam skal du have INDEN indrejse. Enten på ambassader herhjemme eller evt Khao San road i Bangkok.. Hong Kong og Cambodia kan du klare det ved indrejse.. Kort evt Vietnam ned til 15 dage.. så kan du få et gratis visum ved indrejse.
        3. ja hele landet.. er ikke opdelt som regioner.
        4.Rejser altid med gouda eller tilsvarende.. Har meget tit hørt historier om folk der er kommet galt afsted eller hvis familie blev syge derhjemme osv og gouda dækker stort set alt ( incl mit eget tabte kamera i en flod.. fik 3000 sat ind dagen efter jeg ringede fra vietnam) er det absolut dummeste man nogensinde kan spare på!!

        køb evt lonely planet bøgerne på http://www.amazon.co.uk .. ingen told da det er england og de har brugte bøger ned til få pund

        #3524477
         Shyn

          Takker for responsen, Rasmus altid på pletten… 🙂

          Hvad gør jeg hvis de vil se en billet hjem fra thailand inden for 30 dage, når min flybillet går hjem fra Hong Kong :/? Ville være nitte at blive afvist indrejse…

          Kan forstå på det at Kina og Hong Kong ikke deler samme visum, så må hellere få søgt til Kina hjemmefra. Tager lige det med Vietnam til efterretning, 14 dage burde også være nok, så det ender nok med jeg tager gratis visum.
          Når du siger Cambodia og Hong Kong kan klares ved indrejse, vil det så sige jeg får 14 dage evt. en måned gratis, eller koster de noget.

          Og tak for tippet, kendte dog godt til amazon også derfra jeg har bestilt min lonelyplanet bog over Thailand 😉

          #3524482
           Shyn

            Har brugt denne calculater http://www.gouda.dk/K%c3%b8b+forsikring+.96.aspx , men ja hvis det kan gøres til 500 kr. om året lyder det dyrt og der er kun ca. 100 kr. forskel på Standard og Super forsikring hos Gouda :/

            #3524483
             Rasmus

              Forskellen med en årsrejseforsikring hos de “gængse” forsikringsselskaber er, at man max må befinde sig uden for landets grænser i 30 dage af gangen.. Derfor går en sådan forsikring ikke til længere rejser..
              Cambodja koster det 20 dollars og så får du en måned.. Du får vist 30 dage gratis til Hongkong..

              Det store spørgsmål er mht indrejse i Thailand.. jeg plejer at købe en billig billet med airasia. De koster ned til under 100 kr og så kan man se om man vil bruge den eller ej.. Sidst købte jeg til Cambodja, hvilket efter din rejseplan også kunne lade sig gøre.. Så har man et bevis og endda en billig måde at komme til Cambodja på..

              #3524484
               Anonym

                Mange tak! Checkede lige Air Asia og for 1600 THB well ca. 250 kr. kan jeg komme fra Bangkok til Phnom Pen d. 10 maj, det er helt perfekt.
                Men gør du så det ved alle nye lande du besøger Rasmus? Altså når du kommer til Cambodja, så har du allerede en billet videre til din næste destination som kunne være Vietnam? Eller er det kun i Thailand de går op i at se beviser for udrejse?

                #3524485
                 Rasmus

                  det er kun i Thailand de går op i det.. Det har noget at gøre med alle de udlændinge de har boende i landet.. Der er en stor del af dem der ikke overholder reglerne.. Derudover er der mange der arbejder sort i turistområderne og er vist det de gerne vil til livs..
                  Det er meget irriterende.. for er nogle gange rart at rejse uden planer, men hvis man lader værre at bruge billetten til 250 kr er det jo heller ikke verdens undergang..

                  #3524481
                   Thomas

                    Rejseforsikringen lyder meget dyr. Jeg har en årsrejseforsikring gennem Tryg (som ikke er verdens billigste firma) til 500 kroner om året.

                    Og enig med Rasmus. Man må aldrig rejse uden en forsikring.

                    #3524486
                     Anonym

                      Okay det var da rart at vide at det kun er i Thailand, men det gør det ikke mindre træls at skulle stille sikkerhed, men som du selv påpeger er 250 kr ikke alverden. Tror jeg er ved at have svar på det hele nu, ringer til kilroy travels imorgen og får en billet fra København-Bangkok til d. 10 april og en åben/flexibel billet hjem fra Hong Kong til omkring d. 22 juni…

                      Her til sidst vil jeg da gerne lige spørge om der er nogle der kender nogle gode armbåndsure for en “backpacker”. Gerne i “militær stil” som de robuste mærker som Traser, Luminox, MWC. Problemet med disse er bare, at de ikke er digitale, derved kan de ikke vise temp, luftfugtighed, højde osv. som fx. Casios G-Shock ure. Personligt er mit bedste bud på et godt funktionelt og “billigt” backpacker ur Suuntos forholdsvis nye Core ur… Nogle der har erfaring med den?

                      #3525270
                       rejser allene

                        Hej. Jeg har lige et spørgsmål…jeg skal på PRICIS samme rejse som Shyn i sep/okt og skal har fået en guidet kilroytur i 15 dage fra thailand til vietnam (heraf er jeg 13 dage i cambodia). Den koster 4500kr. Da jeg er lidt bange for at komme at rejse allene, overvejer jeg om jeg skal købe den, eller om jeg næsten med sikkerhed kan forventes at jeg møder nogen at følgest med, og derfor bare køber rejsen selv lidt billigere. Hvad ville i der har erfaring i at rejse denne tur have gjort?

                        #3525271
                         Shyn

                          Well rejser alene nu omkring 12 dag i Vietnam, har indtil videre set alt syd paa og befinder mig ligenu i Halong City. Hvis jeg var dig ville jeg rejse alene, endnu en af de bedste beslutninger jeg har valgt, du laerer dig selv saa meget bedre at kende, og laere at begaa dig selv og saette begraensninger. Kommer selvfoelgelig an paa hvor udadgaaende du er, hvilket har indflydelse paa hvor mange du moeder. Jeg moeder tit andre backpackers men ofte et kort bekendtskab da vi ikke har samme planer. Dog har jeg lige sagt farvel til 3 tyskere jeg rejste med i noget naer 3 dage, jeg moedte dem paa en guidet 1 dags tour i Nha Trang. Godt raad vil du moede mennesker saa tag nogle af de guidede 1 eller 0,5 dags ture du finder dem overalt! Personligt hader jeg de totalt fyldte backpacker hoteller klarer mig bedst alene, plus du faar saa mange unikke oplevelser med lokalbefolkningen.

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account