This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SpørgeJørgen

Vi er to rejselystne unge mennesker, som skal ud på et stort eventyr her den 3. januar – en jordomrejse. Et af de lande, vi skal besøge, er Thailand. Vi lander i Bangkok og drager derefter op i Nordthailand til Chiang Mai, da vi har hørt meget godt om den by. Er det sikkert nok efter jordskælvet og efterfølgende flodbølge? Jeg mener, epidemierne, som følge af de mange lig, er vel luftbårne? Jeg er i tvivl, da vi faktisk ikke kommer i direkte kontakt med den forfærdelig naturkatastrofe. Er det sikkert?

Hilsen de rejselystne.

Anonym CHP

Jeg rejser selv til området om et par uger, og har netop fået mine sidste vaccinationer i orden. Jeg spurgte lægen om der var nogle epidemier, og fik at vide at der i hele Thailand er en dinke-feber epidemi (tror det var hvad den hed). Den overføres af en myg, som modsat malariamyggen kun stikker om dagen. Det kan ikke behandles, og kun forebygges ved at værne sig mod stik fra myggen. Altså er det vigtigt med myggebalsam hele døgnet. Symptomerne er feber og knoglesmerter, men det skulle gå over af sig selv, og dødeligheden er meget lille (meget betryggende). Lægen virkede ikke særligt bekymret, så man skal nok ikke male fanden på væggen -bare tænke sig om.
    Hav en super tur!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account