Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3654200
     Jeanne H

      Hej.
      Jeg rejser til Bangkok den 29/10 og har her 39 dage inde jeg rejser til New Zealand. På den tid kunne jeg rigtig godt tænke mig at rejse lidt rundt i Thailand, Indonesien og Filippinerne. Problemet er bare, at jeg er bange for, at 39 dage er alt for kort tid.
      Jeg tænker at jeg desværre nok ikke kan nå både nord og sydthailand, men vil høre, hvad der er bedst? Jeg er godt klar over, at nord er mere kulturelt og i syd er der mange strande osv. Jeg er meget interesseret i flot natur og smukke steder, og vil høre, hvor jeg finder mest af det henne?
      I Indonesien behøver jeg ikke ret lang tid, da jeg allerede har været der en gang. Her vil jeg bare gerne se lidt af Bali og så tage en 5 dages trekkingtur op af Rinjani på Lombok.
      Filippinerne ved jeg ikke så meget om, men har hørt, at man sagtens kunne bruge lang tid her. Så det skal primært være Thailand og Filippinerne jeg skal fokusere på. Nogle gode råd fra folk der har rejst de forskellige steder? 🙂

      #3654300
       Tine

        Hej Jeanne,

        Jeg har ikke været i Filippinerne, så den del kan jeg ikke hjælpe dig med. Du kan også sagtens finde smuk natur og strande ikke langt fra Bangkok, du behøver ikke tage hele vejen til Sydthailand, fx på Koh Samet, som ligger kun tre timer fra Bangkok 🙂 Jeg kan bedst lide Nordthailand frem for Syd…Der er masser af smuk natur i hele landet. Hvis du gerne vil væk fra turisterne så tag til østthailand 🙂 Nordpå kunne jeg virkelig godt lide Kanachanaburi! Tag death railway fra Bangkok og tag den endelig hele vejen og ikke kun til det første stop i Kanachanaburi, så kommer du forbi floder og smukke landskaber. Derfra kan du tage til Erawan vandfladene, som er virkelig smukke! Khao Yai er også et besøg værd, men Thailand har mange smukke national parker og specielt i Nordthailand 🙂

        Jeg håber at det kunne bruges 🙂
        Tine – http://aworldofbackpacking.com

        #3654384
         Jeanne H

          Hej Tine.
          Tusind tak for svaret. Det hjalp mig rigtig meget. Jeg vil dog lige høre, hvor længe du rejste rundt i Thailand? Vil du mene at det er muligt at opleve chaing Mai, Bangkok, koh tao, koh phangan, kog Samui og phi Phil øerne på ialt 19 dage? 🙂

          #3654396
           Tine

            Jeg havde omkring en 4 uger i Thailand og nåede Phi Phi, Koh Samui, Bangkok, Kanachanaburi og Chiang Mai. Jeg synes, at din plan lyder meget presset! Du vil i gennemsnit have 3 dage hvert sted og det er vist man ikke tager højde for transport. Det tager en hel nat at rejse til Chiang Mai fra Bangkok, hvis du ikke flyver og cirka en dag til Koh Tao/Phangan/Samui og derfra tager det en dag at nå til Phi Phi, så du ville ikke have tid til at opleve meget de forskellige steder…

            Er der en bestemt grund til at du vil til Phi Phi? Det er virkelig Asiens svar på Sunny beach og ikke særlig idyllisk…og på Koh Samui vil du møde mange gamle mænd, som lige er i Thailand for at finde sig en thailandsk kæreste…

            Hvis det var mig, så ville jeg nok bruge 8-9 dage i Bangkok og Chiang Mai og så resten af tiden på 1-2 steder på enten vest- eller østsiden af Thailand. På den måde har du tid til at opleve lidt forskelligt uden at skulle stresse 🙂 Transport tager længere tid end man lige regner med og så er det rart ikke at have planlagt for meget, så endnu færre steder kunne bestemt også gøre det 🙂

            Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål
            Tine

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account