This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Chr

Hej, jeg ville tage et par dage i Kanchanaburi og se Erawan vandfaldet og måske dødensjernbane. Lad være med at tage op til tigertemplet, det er en skandale. Tigerne er på stoffer og det er ren penge maskine. Der er mulighed for tigere oppe nordpå.
    Badeferien ville jeg tage på Koh Phangan, måske på Dreamland resort som ligger på Thong Nai Pan Yai beach, en af Thailands skønneste strande. Vi var der i juni måned forrige år og der var ikke ret mange mennesker. I kan finde en masse oplysninger på http://www.thailand.dk/forum
    Rigtig god tur.
    Hilsen Chr

Anonym Mads Andersen

ja tigerne finder i oppe nord på, i byen chang mai og der er de ikke på stoffer eller i lænke.. stedet hedder tiger heaven.

Ja med stranden er der nok en bedre Ø ved siden af kho phangang som hedder kho tao, der finder man nogle dejlige strande og da alle folk på øen dykker, er stranden ens helt alene. og der er gode muligheder for at snorkel.

Ellers kan i se billeder fra min tur i thailand, på ww.thildeogmads.dk

Anonym Stritheksen

Vi er en familie på 2 voksne og 2 teenagere, som skal 3 uger til Thailand til sommer. Vi har ikke været i Thailand før, men på Bali, Lombok, Gili, Singapore 3 uger forrige år. Vi har kun købt returbillet til Bangkok – resten står åben, og vi er igang med at planlægge.

Vi vil gerne være nogle dage i Bangkok og vil også gerne til Nordthailand og slutte af med noget badeferie.

Men hvor mange dage, skal man bruge til hver af disse ting?

Hvor er det mest vejrsikkert til badeferien?

Nogle forslag til turer/turarrangører?

Nogle forslag til hvordan vi undgår for mange overturistede turer/steder.

Anonym Stritheksen

Tusind tusind tak for inspirationen – vi er straks gået i gang med at google/kigge billeder og jeres forslag og er stadig åbne for flere.

Anonym Magnus

Hej…

Lyder dejligt med 3 uger i Thailand 😀 ! Jeg har selv været der af 8 omgange siden 1992 og er helt forelsket i landet og kulturen…

Jeg synes én ting som er klar den vigtigste er i ikke lægger jer 100 % fast på en bestemt tur/rute, da man aldrig helt ved hvordan vejret opfører sig og derfor kan det være problematisk at planlægge 100 % hvor man tager hen, med mindre man er total ligeglad med vejret, hvilket jeg ikke går ud fra…

Jeg ville selv have en overordnet plan med forskellige muligheder åbne, så man kan “rejse efter vejret”… Grunden til jeg skriver dette er at jeg selv flere gange (også i højsæsonen) har været nødt til at lave mine planer om pga. vejret….

Generelt mener jeg man siger at i vores sommerferie gælder det om at komme så langt syd på som man har mulighed for ( Malaysia har høj sæson i juni/juli) Men det er sku aldrig til helt at sige før man står der…. Derfor ville jeg snakke med Thaier/turister dernede inden man tager til de forskellige destinationer…

At rejse i Thailand er nok det nemmeste ( i hvert falde at bestille ) der er travelagencies over det hele og de er altid behjælpelige med at få en til den rette destination, og kan altid vejlede en (husk at vær lidt på vagt da de nogen gange har exclusiv aftaler med diverse hoteller osv, men det mærkes tydeligt)

Mht valg af øer er det meget individuelt hva man er til, og hvor primitivt man synes det må være osv, personligt mindes jeg en ø der hedder Koh Libong som jeg selv synes var helt fantastisk, dog er det 6 år siden jeg har været der og meget er nok sket siden…

Håber I kan bruge noget af det….

Anonym Thomas

Nej, vestsiden i Malysia har også højsæson i dec-marts. Uden for den periode må man – ligesom i Thailand – forberede sig på en del skyer og kort, daglig monsumregn.

Anonym Jannie

Hej
    Jeg har selv rejst med “børn” i Thailand, og havde sjov ud af at læse “Backpacking for begyndere”. Godt nok er I ikke begyndere, men bogen (rejsedagbog) giver en god beskrivelse af områder i Bangkok, Nordøstthailand, vestthailand og bademuligheder i syd, hvor en familie på 4 var afsted. De valgte netop også at holde sig fra de mest turistede steder. Bogen kan anbefales.

Anonym Stritheksen

Hej igen, nu har vi fået undersøgt lidt af det, I nævner og har besluttet os for nogenlunde denne fordeling:

Bangkok – 2-3 overnatninger
    Nordthailand – 10 overnatninger
    Badeferie – 6 overnatninger

Mht. Nordthailand ville vi gerne have allieret os med en engl.talende guide med chauffør, som kunne kører os rundt i området og besøge/prøve elefanttur, rafting, stammebesøg, soft trekking, besøge landsbyer og opleve fantastisk natur. Vi vil ikke bo fast det samme sted, men flytte os lidt rundt. Nogle idéer? – også mht. evt. anbefaling af guide / turarrangør?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account