This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mathis_huse

Hej Alle

Min kæreste og jeg skal 5 måneder til Asien, hvor vi blandt andet skal rejse rundt i Nepal, Vietnam, Thailand, Malaysia og på Filipinerne. I nævnt rækkefølge. Vi rejser den første oktober.

I Thailand lander vi i Bangkok og har kun fastlagt at vi skal tage dykkercertifikat på Koh Tao og at vi rejser ud af Thailand 4 uger efter ved grænsen til Malaysia.

Vi vil meget gerne høre fra folk, der selv har været afsted og om de steder man bare MÅ se når man er i Thailand.

I er også meget velkommen til at give os gode råd vedrørende de andre lande.

På forhånd mange tak.

Mvh. Mathis

Ps. Vil også gerne høre om andre der har været i Thailand har benyttet sig at malaria medicin..??

Anonym Thomas

Koh Tao, Koh Phanang, Raley Beach, Phi Phi (nogen steder) og trekking oppe nordpå er fedt!

Undgå Saweng Beach (Koh Samui), Hua Hin og Pattaya.

Jeg har aldrig spist malariapiller i Thailand.

Anonym Anonym

I skal helt sikkert bruge noget tid i nordthailand 🙂
    Tag udgangspunkt i Chiang Mai, tag op til Pai (hyggelig hippieby), Mae Hong Son og Chiang Rai.. Men hele området deroppe er fedt. Så det er bare med at komme afsted.

Jeg tog malaria medicin, men blev syg og kastede dem op, glemte at tage dem… så jeg gav op til sidst. Fik aldrig malaria.. men det er nok en god idé.

Anonym Anonym

I skal helt sikkert bruge noget tid i nordthailand 🙂
    Tag udgangspunkt i Chiang Mai, tag op til Pai (hyggelig hippieby), Mae Hong Son og Chiang Rai.. Men hele området deroppe er fedt. Så det er bare med at komme afsted.

Jeg tog malaria medicin, men blev syg og kastede dem op, glemte at tage dem… så jeg gav op til sidst. Fik aldrig malaria.. men det er nok en god idé.

Anonym Heidi

Først og fremmest vil jeg sige at I skal glæde jer helt vildt. Thailand er et fedt land 🙂
    Jeg har selv været der 2 somre og flytter dertil i 2009 🙂
    Nogle tip som jeg har nydt godt af:
    – Spis på gadekøkkener. Man får helt klart den billigste og bedste mad.
    – Besøg nogle små øer. Vi var på Koh Chang, hvor vi dykkede, red på elefanter etc.
    – Besøg Pattaya! (Selvom Thomas (indlæg) ikke syntes) Pattaya er kendt som syndernes by i Thailand. Hvis man befærder sig i Pattaya centrum ser man virkelig hvordan thaierne i byerne overlever. Man ser mænd købe kvinder! Det er groft, men en vigtig del af at forstå deres kultur. Men hvis i vælger at bo i Jomtien (område ved Pattaya), så får i en luksus oplevelse.
    – Der er fede strande ved Hua Hin 🙂 Fedt liv og fede gader. Vi boede på et lille, fantastisk hotel. “Ban day Taladoa”. Prøv det hvis I har råd 🙂
    – Se Bangkok. Storby som har fingeren på pulsen. Her kan i se det flydende marked, sejle, se templer/Budhaer og – min favorit – shoppe i et af de store storcentre :)-
    – Få thaimassage
    – Mod myggestik: Brug tigerbalsam (Det virker!)
    – Respekter Kongefamilien! De har enorm status i Thailand.
    – Munkene er “hellige” og har specielle sæder i skytrains og busser. Kvinder må ikke røre munkene.
    Og mit bedste råd:
    Nyd turen og gør tingene i jeres tempo 🙂
    Håber I får en fantastisk tur. Alt held og lykke.
    Ps. Vi brugte aldrig malaria piller på vores ture, men vær sikker på at I har de nødvendige vaccinationer. Kontakt lægen, hvis I er i tvivl. Hepatitis er MEGET vigtig at have.

Anonym sidsel

Nede ved grænsen mellem tahilang og malaysia, ligger der en ø der hedder Koh Lipe. Den er lille, du kan gå rundt om den på små sandstier. Inde midt på øen er der en lille by hvor havsigøjnerne bor. På Lipe er der er ingen store hoteller, men små resorts. Der skal vi til i januar og vi skal bo på Mountain resort. ..Der skulle være er fantastisk smukt og en dejlig atmosfære, særligt hvis man gerne vil slippe for masserne et par dage!

Men google Koh Lipe, eller de små øer dernede omkring. Der er også en Naturpark i øhavet, (eller hvad det nu hedder) i det område, så det er virkeligt idylisk!

Fra Kho Lipe tager vi båden til Malasia, dvs til Langkawi og så rejser vi gennem Malaysia derfra.

Det var bare en charmerende måde i kan komme til Malaysia på:)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account