This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kestemma

Hejsa

Vi besøger Thailand i 4 uger i sommer 2015, nærmere i juli måned..

Vi lander i Bangkok og har et par dage der, dernæst går turen til Koh Phangnan, og videre til koh tao…

Vi er meget i tvivl om hvor turen derefter skal gå hen…. Vi har ca 14 dage efter Koh tao… Skal turen gå mod koh samui, eller mod fastlandet og chumphon…..?

Og hvor skal det eventuelt være hvis det er koh samui, og hvad hvis det er chumphon….

Et stort ønske har været koh samet/ koh chang. Men flere nævner at det næsten med garanti er dårligt vejr der….?

Er der nogle som har nogle forslag og måske steder som er værd at se. Vi er to voksne og 2 børn (7+10 år)….

Anonym Simon Nielsen

Jeg ville tage en tur til Chiang Mai, der kan i opleve lidt mere af det rigtigt thailand, der er stadig massere af turister.
    Her har i mulighed for at se en elefant senctary, de fleste tilbyder en ridetur på elefanten. sørg for det er et ordentligt sted og meget gerne uden den store saddel nogle smider på.. Der skal ikke bruges kroge eller lign mod dyrene..
    Super hyggelig by, syntes det er et af de bedre steder i nord thailand. Fra Chiang Mai, kan i tage til Pai. Nåede det ikke selv, men det skulle være en rigtig hyggelig by, og har hørt meget godt om stedet.
    Er i til vand og strand skal i ikke tage til nord thailand, men derimod smutte en tur til Krabi eller Khao Lak hvor der er en masse gode dykker muligheder.

I Juli måned, skal i jo regne med lidt regn osv. Når vi har vinter har de sommer og omvendt. Det skulle dog ikke regne så lang tid af gangen.

God Tur 🙂

Anonym MissAdventure

Jeg har været i Thailand 2 gange i juli….
    Jeg var også vild med alle oplevelserne i Chiang Mai….
    Fedt at opleve, at Thailand også byder på noget helt andet end øer og strande…
    Vi var blandt andet på en super fed 3 dages trekking-tur, hvor vi boede i små lokale og meget primitive landsbyer…. vi var også på river rafting, mountain biking tur, ude at ride på elefanter m.m.

“Julies Guesthouse” i Chiang Mai arrangerer så mange fede ture… med virkelig gode guider. Priserne (både mad, udflugter osv.) er langt billigere i Chiang Mai end i Sydthailand (fx. Phi Phi, Phuket, Krabi….)

Har også været på Phi Phi, I Krabi og i Phuket…. det var dog de steder, vi havde mest regn (juli måned)…. men vi oplevede en masse alligevel.

Vi havde nogle skønne afslapningsdage i Cha-am (lidt uden for Hua Hin) – klart der, vi havde bedst vejr…. endte faktisk med, at vi tog tilbage dertil sidst på rejsen igen for at nyde et par dage mere med skønt vejr…..

Anonym MissAdventure

Jeg har været i Thailand 2 gange i juli….
    Jeg var også vild med alle oplevelserne i Chiang Mai….
    Fedt at opleve, at Thailand også byder på noget helt andet end øer og strande…
    Vi var blandt andet på en super fed 3 dages trekking-tur, hvor vi boede i små lokale og meget primitive landsbyer…. vi var også på river rafting, mountain biking tur, ude at ride på elefanter m.m.

“Julies Guesthouse” i Chiang Mai arrangerer så mange fede ture… med virkelig gode guider. Priserne (både mad, udflugter osv.) er langt billigere i Chiang Mai end i Sydthailand (fx. Phi Phi, Phuket, Krabi….)

Har også været på Phi Phi, I Krabi og i Phuket…. det var dog de steder, vi havde mest regn (juli måned)…. men vi oplevede en masse alligevel.

Vi havde nogle skønne afslapningsdage i Cha-am (lidt uden for Hua Hin) – klart der, vi havde bedst vejr…. endte faktisk med, at vi tog tilbage dertil sidst på rejsen igen for at nyde et par dage mere med skønt vejr…..

Anonym Simon Nielsen

Nu når vi snakker guesthouse Chiang Mai, kan jeg kun give dig ret i Julies guesthouse er perfekt.. Ejerne af Julies Guesthouse har “lige” åbnet Diva guesthouse, faktisk lige overfor.
    Det bedste sted jeg boede på hele min Thailand/Laos tur, den er ikke i lonely planet endnu, men det kommer den helt sikkert i 2015 udgaven at lonely planet.. der skal helt sikkert bookes før du kommer til Chiang Mai, det er meget populært. 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

chiang mai super godt sted , men 4 timer længer nord på ligger pai super fedt sted skal opleves billige og godt.

Raly Beach AO Nang ved krabi super godt, Koh pan nang super godt og stadigvæk et godt sted at rejse hen især nord på øen .
    lars

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account