This topic is empty.

• Forfatter
     Anne Hebo

Hej alle rejselystne!

Min kæreste og jeg er ved at planlægge en “juleferie” til Thailand til næste jul i 3 uger. Vi planlægger at flyve til Bangkok, hvor vi lige vil have 2 dage at lande på, hvorefter vi gerne vil rejse lidt nordpå for at opleve lidt natur og kultur. Hvor skal vi tage hen?
    Hvis vi tager til Chang Mai, hvad skal vi så se, og hvor mange dage skal vi bruge?
    Bagefter tager vi sydpå til Phi Phi, er der nogen der har boet på et godt hotel til fornuftig pris? Vi vil meget gerne bo ud til vandet, og rimelig tæt på “centrum”.
    Er der andre der har været på en lignende tur? I så fald, hvor meget kom I af med?

På forhånd tak!
    Mvh. Anne Hebo

Anonym sanja

hej hej…

En veninde og jeg har været på en lidt længere tur til Thailand. Vi tog nattoget til Chang Mai – hvilket var en oplevelse i sig selv.

I Chang Mai skal I sørge for at tage på en fed trekkingtur – evt. ud i junglen til nogle af de små landsbyer uden el eller rindende vand. Det er spændende.
    Vi red også på elefanter i junglen, hvilket var fedt og ikke særligt turistet. Vi raftede også på tømmerflåder og så derved flere små landsyer.

På denne fantastiske trek så man de smukkeste rismarker og badede under vandfald osv – virkelig god oplevelse.
    soveforholdene er dog primitive – sørg for at medbringe egen lagenpose.
    Tur kan bestilles ved kilroy for ca. 1100 kr for fre dage – inklusiv forplejning på det meste af turen.

Når I er i Chang Mai skal I sørge for at få en god omgang massage efter trekken – det er langt billigere oppe nord på end når I rejser ned sydpå.

På Phi Phi er der fantastisk.. .
    Vi boede på et bungalow resort der hed Bay view resort – det ligger ikke så tæt på centrum – måske 15 min gang. Til gengæld er der smuk udsigt udover vandet og en dejlig stemning. der er også swimmingpool. og hytterne er rene og skønne…
    Når I kommer i julen, hvor der er højsæson, ville jeg sørge for at booke hotel der i god tid hjemmefra, da det er meget populært. dette kan også gøres gennem kilroy.

Rigtig god tur.

mvh sanja

Anonym sanja

hej igen. glemte lige det økonomiske.

vi rejste med kilroy i sommerferien.

for ca. 10.000 pr mand fik vi.

arrangeret rejsen
    fly til dubai – 3 dage der.
    fly til bankok med udflugt og to nætter på hotel
    nattog til Chang Mai og trek i fire dage

(så bestilte vi fly til Krabi på egen regning med Air asia – billigt – nok 200 kr.)
    1 nat på guesthouse i Krabi

så var der booket 3 nætter på hotel på Phi Phi.

og så var der en nat på hotel i Bankok inden flyet hjem til DK.

Vi rejste dog også ud til øerne koh samui koh pagnan ogkoh tao.

vi brugte nok 8000 i lommepenge til souvenirs, overnatning, ture og transport.

dyrt – men vi brugte faktisk næsten halvdelen i Dubai.

Dog skal i regne med lidt høje priser dernede i julen, da der er højsæson.

vi gav nok ca. 20-45 kr for aftensmad. muligvis er det en anelse dyrere når I kommer.

overnatning kostede mellem 40 og 300 pr nat. – alt afhængigt af standard – men man får ikke noget særligt lækkert for de 40 kr..

Anonym Anonym

Ja, der går et fint tog mellem BKK og Chiang Mai, det har jeg kørt med adskillige gange. I skal dog ikke fovente en stille nat, idet der ikke er kupéer – hele vognen omdannes til en lang soveplads i tre etager på hver side af midtergangen, men det er nu meget hyggeligt. Jeg har trekket i Chiang Mai men det er mere autentisk i Chiang Rai oppe på grænsen til Laos. Karenfolket som jeg besøgte nede ved Chiang Mai var helt sat op til turister, og mindede om de stakler der vandrer rundt på Kao San Road for at sælge tingeltangel. I Chiang Rai kom vi helt ud på tyndskids mark, men man skal have en stærk mave for at holde dels til maden, og til indtrykket af en presset oprindelig befolkning, hvoraf mange lå hen i en dødelignende rus, fordi de gik for hårdt til deres egne valmueprodukter.
    I Chiang Mai skal I besøge en kokkeskole, fx Chiang Mai Thai Cookery School som er dygtige, omend lidt dyre. I skal også besøge klostret uden for byen hvor der er en fantastisk udsigt over dalen, og så skulle I leje en cykel og køre rundt om den pudsige “voldgrav” som omkranser den indre by.
    Med hensyn til overnatningspriser, så kan det ikke betale sig at bestille noget hjemmefra, hvis det er guesthouses man går efter. Er det derimod lidt luxus, fx lige ned til floden i BKK, er der masser af penge sparet ved at booke over nettet. Jeg har fx boet på et hotel jeg havde bestilt for dkk 300,- og som viste sig at koste det firedobbelte da jeg ønskede at forlænge min reservation et par dage.
    Mvh Michael

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account