This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jannie

Jeg ville tage Phi Phi, Koh Lanta osv, når du er i Krabi-området… åhh… eeelsker Phi Phi…
    I nordthailand ville jeg tage et par dage i Bangkok og en uges tid i Chiang Mai… der er en masse spændende at lave i Chiang Mai… 🙂
    Kan anbefale Julies Guesthouse… de arrangerer også alverdens fede udflugter – både dagsture og med overnatninger… du kan læse mere på deres hjemmeside.. stedet ejes af Sid (tysker), og han er lynhurtig til at besvare mails… vi har lige været der her i juli måned 🙂

Vi var også i Malaysia og Borneo… du kan flyve billigt rundt med Airasia, hvis du booker i god tid..

Anonym heffer

Du kan sagtens bruge 2 mdr. i Thailand hvis du ikke har besøgt landet tidligere.. Jeg ville sige du som minimum skal bruge 1 måned rundt i landet og så kan du evt. tage den anden måned i Cambodja eller Laos som også passer fint med en måneds tid.

Jeg ville tage fra Krabi mod østkysten og tage et stop i regnskoven på vej derover. På østkysten ville jeg tage ud og chille på Koh Samui, feste på Koh Phangan og dykke på Koh Tao.

Bagefter kan du tage toget op til Bangkok og se byen i et par dage. Der er også et par nice udflugter du kan tage – evt. til River Kwai som er meget spændende.

Sidst kan du flyve op nordpå til Chiang Mai som byder på alle mulige udflugter til junglen og trekking. Jeg ville også anbefale at tage vestpå op i bjergene hvis du gerne vil have noget af det gamle Thailand..

Det skulle have dig beskæftiget i mindst 1 måned.

Derefter kan du så tage til Cambodja eller Laos som begge er absolut fantastiske!!

Du behøver ikke at booke noget… hoteller og guesthouses er i overflod og du får nemt et fint A/C værelse med wifi og pool for en 20-30 dollars. Hvis du vil tage det økonomisk, så kan du få dorms helt ned til 1 dollar visse steder i Cambodja!

Anonym KatjaKatja

Hej. Jeg er så småt ved at planlægge en tur til Thailand til vinter. Jeg har ca 2 måneder til rådighed. Jeg skal besøge en god ven der bor nede omkring Krabi. Regner med at være der ca 2 uger. Jeg har brug for gode ideer til hvor man allers kunne tage hen de resterende 6 uger.

Jeg tror gerne jeg vil til det nordlige Thailand. Men hvor lang tid kan man bruge der?

Var det måske en ide at tage til andre lande også?
    Jeg har tidligere rejst i Cambodia og Laos, så der har jeg ikke tænkt mig at tage hen igen (vil hellere se noget nyt). Men hvad med Malaysia? Er der nogen der kan anbefale det?

Jeg vil gerne opleve en masse forskellige ting. Byer, land, vand, mennesker osv. Er der nogen der kan anbefale nogle steder at rejse hen? Hvor er ynglingsstedet?
    Hvor er det godt at snorkle?

Noget af tiden kommer jeg til at rejse alene. Hvordan er Malaysia at rejse i alene (jeg er en 25 årig kvinde)?

Jeg har hørt at januar og februar er højseson for turisme i Thailand. Hvordan er det i Malaysia? Er jeg nødt til at planlægge det hele hjemmefra og bestille hotel? Kunne nemlig bedst tænke mig at have lidt frihed til at rejse hen hvor lysten var.

Håber der er nogen der kan hjælpe med lidt inspiration.
    Vh Katja

Anonym DeXter

Hej.
    Jeg ville tag på nogle snorkle ture fra enten koh lanta eller phi phi øerne. ( de forskellige turer fra de to øere går som reglt til samme destinationer).
    Der efter ville jeg besøge Bangkok et par dage, se templerne og hvad der ellers hører til.
    Besøg evt. den hellige by Ayutthaya, der ligger nogle gamle ruiner og bygningsværker som er super interessante.
    Tag til Mae Sot i det nordlige og besøg Nam Tok Thilawsu, som er Thailands største vandfald, det er super smukt..
    Et besøg i Khao Yai nationalpark er næsten os et krav, tag evt en overnatning eller to..

Chiang Mai, er en fantastisk by i det nordlige thailand hvor der er massere af gode ting og sager. Men tager man lidt mere nord på ligger Chiang Rai, som er en turist by os, tag bussen fra chiang mai der til, men hop af i Mae Suay. Tag der fra videre med en sawngthaew til Ban Huai Sai. Der er godt nok ikke nogle guest houses, hoteller eller noget. Så du skal lave et home stay.. Men Ban Huai Sai skulle være sindsygt smukt og unikt, og der kan du opleve det rigtige Thailand..
    Har desværrer ikke været der selv, kun hørt gode historier der fra.
    Besøg evt. en eller anden form for hilltribe & education center (Der er et i chiang Rai) for at hører om de forskellige stammer…

Godt Tur..
    Mvh.

Anonym DanielJohansen

Der er masser af gode rod til Thailand, men vil lige tilføje Similan øerne til alle de gode rod.. Det er en lille ø gruppe på syv øer på vestkysten der byder på nogle af de smukkeste strande i verden, i mine øjne:)

Malaysia er meget meget nemt, at rejse i. Den malaysiske stat bruger store beløb årligt på, at fremme turismen i landet. Infrastrukturen er god og befolkningens engelske sprogkundskaber er generelt meget højt, hvorfor det er meget nemt at komme rundt også på egen hånd.. det behøver du ikke have nogle bekymringer ved overhovedet. Du behøver bestemt ikke, at booke noget hjemmefra.. Hvis du gerne vil have noget tryghed synes jeg du skal købe en guidebog a la Lonely Planet, hvor der er anbefalinger af hostels og hoteller, bus og bådtider samt generelle råd (og en masse andet)..

Nogle nøgleord du kan kigge nærmere på er Kuala Lumpur (naturligvigvis), Perhentian Kecil, Tioman, Taman Negara, Pinang, Melaka, Cameron Highlands, Langkawi..og Singapore for den sags skyld. Så har du lidt inspiration og lege med, og bygge videre på. Du må selvfølgelig meget gerne sige til, hvis du har flere spørgsmål.. Ellers må du have en rigtig god tur:)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account