This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kondi

Hejsa

Det lyder da rigtig fedt.
    Jeg har tit været der i juli og august. Det kommer an på hvor i Thailand du er.
    Det regner dog ikke hver dag. Jeg var i Thailand 3 uger sidste år i juli og aug og der regnede det ikke en dag.
    Hvis det endelig regner så er det måske 1-2 timer om dagen. Og derefter skinner solen.
    Jeg ville ikke have nogen problemer med at tage derned i sommeren.

Anonym Anonym

Vores plan var og lande i Bangkok og så rejse med tog og tuk tuk:-) ned igennem Malaysia og ned til Singapore og så flyve derfra til Australien. Så vi kommer til og være lidt over det hele..
    Men hvis det ikke regner mere end det så er der vist ikke noget og tænke på..

Anonym Dalle

Hey..

Hvordan vil i beskrive vejret i Thailand og malaysia i juli månede? Ifølge dmi.dk skulle det regne 15 ud af 30 dage, hvilket er lidt trist, jeg er helt med på de har vintertid i disse måneder, men hvor slemt er helt præcist, kan man sagtens komme ud i junglen og gå uden og blive gennemblødt og syg? Regner det konstant eller er det i korte perioder som f.eks 1½ time en gang om dagen eller hvordan??

Vi skal på en jord omrejse min kæreste og jeg, og det passer bare bedst i disse måneder med det hele, og Thailand er helt klart favorit stedet og besøge! Så hvad er jeres erfaringer, kan det anbefales og tage afsted i disse måneder, eller er Thailand kun for de danske vinter måneder??

MVH

Anonym Annette

Hej
    Juli og august er blevet noget mere våde end de var for 10 år siden.
    -“reglen” er, at hvis det regner på phi phi, er det tørt på Koh samui – og omvendt.
    God tur

Anonym Anonym

Jeg så ikke solen meget i august 2006 på Koh Samui og Koh Phangan. Til gengæld fandt vi solen i Vietnam 🙂

Skal I på decideret soleferie, så skal I nok ikke vælge Thailand i juli og august.

En anden ting er så: Det er utrolig smukt at betragte monsumregnen, som buldrer løs i cirka en time hver dag.

Anonym Anonym

Hej
    Det er tit dejligt vejr på østsiden af Malaysia i juni, juli og august, og det er også på det tidspunkt at det er højsæson på de østvendte øer, så det er helt perfekt til en sommerferie, som også skal bruges ved stranden, til snorkling og dykning.

Anonym Anonym

Lad jer ikke skræmme af regnen! Den er der sjældent selv i “regntiden” og når den er der er det ofte noget af en oplevelse… Det regner sindssygt meget, mega høj torden og lyn der skærer sig vej hele vejen hen over himlen, faktisk rigtig flot!!

Her i Malaysia betyder regnen ikke noget på vestdelen, men jeg ved at de nogle gange “lukker” øerne på østsiden under monsunen…

jeg ved ikke med resten af Malaysia, men på Penang regner det i “regntiden” oftest kun sen aften/ nat. Hvis det regner om dagen er det ofte kun i 2o min. og en time efter er al vandet fordampet igen 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account