Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3527374
     n_thoning

      Hej!

      Min kæreste og jeg tager en 14-dages tur til Thailand i midten af Januar 09. Vi har bestilt flybillet, men intet andet. Vi har ikke planlagt noget fast mht. hvad vi skal se og opleve. Vi vil god gerne se nogle kulturrelle ting, ride på elefanter, se tigere osv.

      Hvad kan/skal vi nå at se på de 14 dage? Og hvordan er det lettest at komme rundt derovre, hvis vi skal lidt væk fra Bangkok. Vi har også snakket om at slutte af med en 3-4 dage ved vandet.

      Nogen der har erfaringer, eller viden de kan dele?

      Mvh og god jul
      Nicolai

      #3527380
       Rosa H

        Hejsa
        Alt er nemt i Thailand og du kan gøre lige det du har lyst til og det koster ikke særligt meget. Jeg vil også forslå at i først booker det der skal bookes når i kommer der ud. Den billigste måde at booke tingene på er selv at gøre det.
        Rigtig god tur. Men pas på man kan godt blive afhængig af Thailand, det er et fedt land 🙂

        #3527377
         Anonym

          Hey
          Check dette ud:

          http://www.jysk-rejsebureau.dk/produkter/servicekontorer/service_thailand/

          De har helt sikkert fingeren på pulsen og kan hjælpe med bookning af bus m.v.

          Rigtig go’ tur

          #3527378
           lone traveller

            Booking af bus???

            Gør det på stedet – piece of cake og koster ikke en meget lidt. Der er rejsebureauer overalt dernede, og de sælger billetterne og arrangerer taxa til busstedet for små penge.

            Mht til hvad i ellers kan se i Thailand, så foreslår jeg at søge lidt her i forumet. Her er nærmest et stort, uspecifikt thailand-spørgsmål om dagen 🙂

            #3527386
             Rasmus

              Book det derude ja… Hvis i skal se tigere(ikke anbefalet) er det i Kanchanaburi. Der sælges masser af 2-4 dages ture dertil… Hvis i vil slutte af ved vandet kan jeg varmt anbefale Koh Samet,.. Inkl færgetur og det hele tager det under 3 timer fra Bangkok så gør det meget nemt at nå.. Og øen er super med masser af små øde strande..

              #3527480
               a

                Hej med jer
                Jeg er selv kommet hjem fra en måned i thailand for et halvt års tid siden.
                Koh Samet vil jeg IKKE anbefale! Det er en meget “dyr” ø, i forhold til andre steder i thailand. Bungalows koster fra ca. 800 bath og op efter. Jeg tog en tur rundt om hele øen for at finde det billigste sted og alligevel efter jeg fik forhandlet mig frem kom jeg af med 500 bath, for en meget falde færdig bungalow. Desuden er der masser myg, som ikke lader sig påvirke af selv den stærkeste myggespray!

                Et sted jeg varmt kan anbefale er Bottle Beach på koh pha ngang. Dette er en rigtig “kærligheds ø” Jeg skulle kun have været her et par dage, men endte med at bruge 2 uger der! 😀
                Jeg boede PÅ stranden til 250 bath per nat (fin bungalow) Desuden fik jeg mad og drikke kastet i nakken.
                Her er mulighed for at ride på elefanter, dykke, snorkle, bade i vandfald etc. Jeg kedede mig ihvertfald ik 🙂

                Vær opmærksom på at tager i en taxa fra lufthavnen ind til bangkok, tager taxa chaufførerne gerne 1000 bath for turen. Men men men, lad jer ikke narre -jeg fik dem presset ned i 400 bath!

                Det er intet problem at finde et touristkontor i bangkok, som arrangere bus, tog osv. til der hvor i gerne vil hen.

                Jeg håber i får en fantastisk tur. Er der mere i gerne vil spørge om er I velkomne 🙂

                #3527481
                 Sidsel

                  Nu har i kun 14 dage, og skal blot have 4 dage ved stranden. Så ville jeg ikke vælge øerne sydpå. Det tager en nat med tog for at komme derned og det er splid af tid. I kan selvfølgelig flyve indenrigs.

                  Men der er massere af dejlige øer, har jeg læst mig til i bugten tæt på Bangkok. Cho Chang blandt andet. Det tager kun et par timer at komme dertil og så kan i bare nyde de sidste dage:) Rigtig god tur.

                  Skal selv afsted i slutningen af januar med mand og 3 børn i 9 dejligt lange uger, ahhh:)

                  Vh Sidsel

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account