This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym michaeland

Hejsa!

Min kæreste og jeg tager rygsækken i juli, og drager til Thailand i 2,5 uge.
    Pga. den sparsomme tid, har vi denne gang lagt lidt planer hjemmefra. Planen er at vi vil bruge nogle dage i Bangkok, derefter nogle dage i Khao yai national park, hvorpå den står på afslapning på Koh samet og full moon party på Koh phangan.

Nu har jeg så brug for jeres hjælp til et par spørgsmål (Det skal lige tilføjes at vi ikke rejse på budget, men heller ikke søger den helt dyre løsning)
    -Kender i til et godt hotel i Bangkok, som har airport transfer og ligger centralt i Bangkok?
    -Min kæreste laver smykker og er på perle-jagt, kender i et godt sted til perle-køb?
    -Findes der tours fra Bangkok til Khao yai national park
    -Nogle råd omkring Koh samet?
    -Kender i et godt resort på Koh phangan, som IKKE ligger på Had rin strand?
    -Ellers nogle forslag til ændringer af vores rejseplan?

På forhånd tak!

Anonym lone traveller

Hejsa

Book ikke hjemmefra… tag en taxa og insister paa taxameter til Khao San Road. Backpacker-stedet i Bangkok, med masser af billige hoteller. Det er IKKE svaert… bare gaa ud af lufthavnen, du kan ikke undgaa at blive hevet fat i, men gaa ud til de meteret taxier. De er naesten saa billige som bussen naar i er 2 til at dele…

Bliv vaek fra Ko Samet… personligt var jeg ikke imponeret i hvert fald og skred efter 2 dage. Tror populariteten mest skyldes vicinitien til Bangkok. Tag hellere til Koh Phi Phi

Aner intet om perler

Aner intet om den nationalpark, men generelt er det bare at tage en bus (MEGET MEGET nemt at finde.. masser af rejseselskaber) hen til byen taettest paa hvad man gerne vil se, og i den by vil der vaere masser af selskaber der udbyder ture rundt. Thailand er enormt nemt at vaere backpacker i… naesten for lidt udfordring 🙂

Koh Phangan, godt resort, hm. IKKE tage dem, som folk tilbyder dig paa baaden. De stinker, er dyre og er ikke hvad der bliver lovet. Hvis i vil chille sammen med alle de andre stenere langt vaek fra alt politi kan i tage et sted helt oppe nord-oest-paa, men saa er det halv-pebret at komme til full moon party. Men det er jo et valg 🙂

god tur!

Anonym Marianne

Hej I 2.

For mig lyder det som om I bare gerne vil have det så let som overhovedet muligt.

Jeg har mange gange benyttet mig af jyskrejsebureau, som har eget hotel det område, som din kæreste nok gerne vil ud i og købe perler ol. til smykke fremstillingen.
    I kan se alt om det på http://www.jysk-rejsebureau.dk

Jysk tilbyder ankomstpakke, incl transport fra lufthavnen og så hjælper de gerne med billetter videre i thailand og arrangerer nogle rigtig gode ture rundt i thailand!
    Jeg har kun haft gode oplevelser med dem. Og hvis I får tid vil jeg anbefale jer at prøve en halvdags tur med dem på cykeltur rundt i Bangkok. Det er simpelthen en oplevelse uden lige!

Jeg har selv været på Koh Phangan, boede på et lille resort et stykke syd for den havn man kommer ind til. I kan se det her: http://www.phangan.info/dewshore/

Og så kan jeg altså ikke forstå hvad I vil på koh samet, men det er jo jeres tur. Personligt ville jeg hellere tage til Koh Tao, nu når I er på Koh Phangan og prøve at dykke.
    Her vil jeg anbefale 2 resorts, alt efter hvad I er til, så er der Bans diving resort, som ligger godt. Alle taler godt engelsk og de har de bedste dykker faciliteter på øen. Og der er mange unge der.
    I kan se stedet på http://www.amazingkohtao.com
    Så er der Coral Grand diving resort. Det ligger lidt uden for byen og er mest for børnefamilier. Og lidt dyrere.

Håber I kan bruge det til noget.
    VH Marianne.

Håber I fik lidt ud af det.

Anonym Johanne

Jeg har været i thailand 2 gange før og i bangkok har jeg boet på det samme hotel hver gang. Det hedder Atlanta og har følgnde hjemmeside : http://www.theatlantahotelbangkok.com/

hotellet er meget hyggeligt, og for et værelse med fan/vifter koster det ca 150kr pr nat (for 2 personer). Hotellet reklamerer ikke på nogen måde for dig selv, og det er derfor kun folk der har hørt om det ved mund til mund metoder der kender det. Jg ved ikke om de har lufthavnstransfer, men det nye skytrain kører næsten lige til døren. ellers koster en taxa fra lufthavnen ca 400 bath hvilket er ca 80 kr. Den eneste ulempe er at hotellet kun kan kontaktes pr fax eller brev. men det er bestemt et besøg værd.

tjek hjemmesiden for billeder og informationer.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account