This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bobhund

hejsa.
    jeg er i gang med at planlægge en tur til Thailand, Laos og Vietnam og jeg brænde inde med nogle spørgsmål. så jeg håber i kan hjælpe mig 🙂

jeg tænker jeg vil flyve til Bangkok, da jeg har læst det er billigst hvis man skal til Sydøstasien. og så rejse til Hanoi og hjem derfra.

er det bedst at søge visum hjemmefra, eller kan man købe visum ved grænserne?

mit budget ligger omkring 25.000kr og regner med at rejse i 2-3 måneder.

har i nogle gode tips eller idéer til steder der er besøgsværdige, så må i meget gerne skrive:)

Anonym Travelmate.dk

Det er måske en smagssag, men i de lander du nævner er det for mig at se nemmere at arrangere efterhånden som du når dertil.

Du har helt ret i din observation, det er som hovedregel billigst at rejse til Bangkok. Når du ankommer her udfylder du en visa application som er en formalitet, hvorefter dit visum udstedet. De største og mest almindelige grænser til Laos udsteder ligeledes et visum ved ankomst. Som dansker står du i den heldige situation at Vietnam er visumfrit op til 15 dage 🙂

I forhold til flere gode råd og steder der bare må opleves er du meget velkommen til en tråd på vores forum.

Mange rejsehilsner,
    Daniel Johansen fra Travelmate.dk

Bliv inspireret, få gode råd og hjælp til din planlægning, eller find en rejsepartner. Besøg os på http://www.travelmate.dk

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej “bobhund”

Du kan også købe en billet til Bangkok, rejse i Thailand, ind i Laos, og videre ind i Vietnam, og tage Vietnam fra nord til syd, og flyve hjem fra Saigon/Ho Chi Minh City.

Mht. dit budget, så er det muligt alle steder at finde overnatning for mellem usd 4-10, møder du nogle på turen du vil rejse med kan i med fordel dele et værelse, så det kan komme helt ned på usd 2-5 pr person pr nat.. Det er en rigtig god måde at spare på.

Hvis du vil ud og se og opleve noget, er der de flere penge til det, og så har du alligevel ikke brug for værelset til andet end overnatning og bad..

Jeg har selv rejst turen, dog incl. Cambodia. Det er fantastisk. Glæd dig og nyd det.

Lav evt. en blog og skriv om dine oplevelser, du vil glæde dig over det når du kommer hjem.

Rigtig god rejse. Det kan jo være vi mødes i Vietnam.

Venligst Kenneth
    Vietnam-rejser.dk

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account