This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym RBoileau

Min mand og jeg drømmer om en rundrejse i Asien.
    Vi var for 2 år siden i Nordthailand og var helt vilde med det.
    Vi elsker at rejse, komme ind i naturen, landet og befolkningen. Derfor er strande og turist-festbyer ikke noget vi prioriterer.
    Vores plan indtil nu er at starte i Nordthailand (Chiang Mai), tager videre gennem the nordlige Laos (måske Luang Prabang) til NordVietnam.
    Bruge tid i Nordvietnam til at se til Sapa, Hanoi og Halong Bay.
    Rejse derfra med tog eller fly til China til Guangzhou og Macau
    Fra Macau tage på tur til Hong Kong.
    Måske flyve til Bejiing, hvis der råd/tid.

1. Hvad synes I om den tur? Lyder som noget, der er realistisk? Er der nogen, der har erfaringer fra disse steder? Er der nogen steder, vi hellere skulle tage hen? Steder der er vigtige at se på vejen, ting at lave osv?
    Er det en skam ikke at tage til Cambodia?

2. Hvor lang tid er det realistisk minimum at sætte af til sådan en rejse? Vi håber på at kunne få 2 måneder. Er det nok?

3. Hvor meget skal man pr. person sætte af i budget til sådan en tur. Med/uden flybilletter?

Anonym RBoileau

Glemte lige sidste spørgsmål.
    4. Er det dumt at tage disse steder i juli/august?
    Mht. priser, vejr osv.

Shu Lei Gen

Lyder som en god ide, , men med hensyn til Kina, husk at booke steder inden i soeger visa ! L- visa( tourist) med multi ( saa er det muligt at smutte til Macau og HK evt. andre lande og komme ind i Kina paa samme visa.
    Cambodia er meget foelesladet, kastrofen i ’70 erne kan kun paa virke jer meget ! Juli og august kan vaere slemme med sommer monsun.
    Tag ind til Kina over Kunming, en spaendende by og kaldes foraarets by i Kina, da temp. altid ligger omkring 25 C. 2 mnd. skulle vaere rigelig tid !
    God tur !
    hilsen Shu Lei Gen, GuangZhou

Anonym Anonym

Jeg ville helt klart lave en afstikker til Cambodia, til Siem Reap og se angkor templerne, det er en sanseoplevelse i sent vil glemme. Det kræver en 2-3 dage min. at se templerne + transport til/fra. I kunne vt. fortsætte til Phom pehn med båd og videre Til Ho chi minh med bus og så flyve derfra til Kina.

Anonym Thorup

Hvis i kunne tænke jer at trekke nogle dage i junglen/skoven i Laos og i alligevel befinder jer i Luang Prabang, ville jeg klart anbefale at tage lidt længere nordpå til en by der hedder Luang Nam Tha. Der bliver arrangeret nogle ture som ovenikøbet “gavner” lokal samfundet og ikke skader naturen, fordi det bliver gjordt på den rigtige måde (det er ihvertfald sådan de får det til at se ud) 🙂

Det var ihvertfald en kæmpe oplevelse for mig

god tur ellers

Anonym Dinna

Mht årstiden, så synes jeg at det er helt fint at rejse i regntiden. Det er kun rart at solen ikke altid bager fra en skyfri himmel, når man gerne vil rundt og se noget! Så rejs endelig på denne her årstid 🙂 Og når det så regner, så regner det en masse i en halv time, og så er vejret som regel godt resten af dagen, så synes absolut ikke at regntiden er noget problem. Og så er hoteller osv. ofte meget billigere på denne her årstid, fremfor om vinteren, fordi det er lavsæson, og så er der ofte også færre turister :-).

Anonym Dinna

Budgettet afhænger af, om I skal bo på gode hoteller, medium eller lavbudget. Og også om I har tænkt jer at shoppe og så videre. Jeg levede helt utroligt billigt, da jeg var i Asien, uden at spare overhovedet. Langt billigere end herhjemme. Man kan i Vietnam og Thailand få et godt hotelværelse for 100 kr. (Det er dog lidt billigere i Vietnam end i Thailand). Og man kan få et rigtig godt måltid, inkl. drikkevarer (ikke vin) for en 20’er, og sikkert også billigere, afhængig af, hvor sulten man er 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account