This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Louise

Hej.

Jeg står og skal ca 2 måneder til asien, henholdsvis Thailand, Laos, Vietnam og Bali sammen med min kæreste.
    Jeg vil høre fra nogen med erfaringer, om en tur fra 8 el. 9 maj og til og med 1 juli vil være tid nok til at besøge disse lande. Er godt klar over at man self kunne bruge meget længere tid, da det er spændende steder – men nu er muligheden der kun for 2 måneder.
    Derudover vil jeg høre om hvilke ting der er et must at se de forskellige steder. Vi har indtil videre bestemt os for at først skulle til Bangkok, Chang Mai dernæst Laos, så vietnam hvor vi skal være i Hanoi og så ned til Ho cih min og dernæst Bali. Dog skal vi være 2 dage i Doha inden vi når Bangkok.

Glæder mig til at høre fra jer.

Mvh
    Louise

Anonym Tine

Hej Louise

Det lyder som en rigtig fed tur! Men det lyder også som om at I rigtig gerne vil nå rigtig meget. I vil jo i gennemsnit få cirka 15 dage i hvert land, det synes jeg måske er rimelig lidt, der er jo masser at se hvert sted. Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men hvis jeg var jer, så ville jeg nok droppe en enkelt destination, men det skal selvfølgelig være op til jer 🙂

Jeg var på Bali for 6,5 år siden, så meget kan have ændret sig siden. Jeg ville holde mig væk fra Kuta på Bali, det er et rent turisthelvede, men ok for et par timer. Jo mere nord og øst på I kommer jo færre turister er der 🙂 Vi lejede en bil med en chauffør for 120-250 kroner (det kommer an på distancen og antal af timer 🙂 ), det fungerede utrolig godt! På Bali ville jeg ikke gå glip af Ubud, det var mit favoritsted, Lovina var også meget dejligt 🙂

Jeg har lige netop været i Vietnam, Thailand og Laos, så der er min information lidt nyere ? I Thailand ville jeg ikke gå glip af Kanchanaburi og Erawan vandfladene, som ligger lidt udenfor byen! I kan tage Dead railway fra Bangkok, det er rigtig billigt og turen er smuk, men lad vær med at stå af ved det første stop i Kanchanaburi, men tag toget hele vejen og gå tilbage eller tag en tuk tuk, det er hele turen værd! Chiang Mai er også en af mine favoritter i Thailand, så der vil jeg også anbefale at I bruger et par dage, derfra kan I evt. trekke ud i junglen, se templer, tage på madlavningskursus osv. Jeg boede på JJ guesthouse, det koster fra 100 baht (350 for et dobbeltværelse) og ligger perfekt.

Jeg vil anbefale, at I tager slow boat til Luang Prabang i Laos (koster 1850 baht + en overnatning i Pakbeng, lad vær med at booke før I er i Pakbeng ellers bliver I snydt, en overnatning koster 50.000 kip der (cirka 50 kroner) for to). Hæv en masse baht eller dollars og veksel i landet (veksel lidt ved grænsen, det får I brug for), da man ikke kan hæve særlig meget i deres hæveautomater og køb snacks i Thailand. I Luang Prabang kan I ikke gå glip af Kuang Si vandfaldene, de er så smukke! Hvis I vil lidt off beaten track kan jeg anbefale Muang Ngoi eller Hat Sai 🙂

I Vietnam kan jeg virkelig anbefale Sapa, Halong Bay og Hoi An! Sapa er turistet, men der er rigtig smukt! Jeg vil anbefale, at I trekker 2-3 dage og bruger 1-2 nætter i et homestay. Vi arrangerede det selv og endte i en landsby, hvor der stort set ikke var andre turister/rejsende og i et rigtigt hjem. Vi mødte flere som havde booket gennem et bureau og overnattede på noget der mindede om et hotel…Jeg har nummeret på hende vi boede hos, hvis det har interesse. Vi betalte 25 dollars per person (inkl alt) for 1n/2d og det var alle pengene værd! Jeg har stadig hendes nummer, hvis I er interesseret.
    Som alternativ til Sapa, så kunne I måske også kigge på Ha Giang, der skulle være færre turister, men til gengæld kan man ikke rigtig trekke, men må køre rundt på motorcykel 🙂

Halong Bay kan besøges på mange måder. Jeg vil nok anbefale, at tage på et 3 dages cruise fra Hanoi. De inkluderer lidt forskellige aktiviteter, så spørg. Jeg tog selv til Cat Ba Island og tog derfra et endagscruise. Det var helt fantastisk! Vi trekkede til toppen af Monkey Island, kayakkede to gange og sprang fra båden ned i vandet. Men det var så smukt, at jeg ikke synes at en dag var nok! Men jeg tror at Halong Bay er noget man elsker eller hader. Jeg mødte mange som ikke synes at det var noget særligt og som synes at der var for meget affald og vandet var for grumset…Cat Ba national park var også rigtig fed!

Ninh Binh syd for Hanoi skulle også være fantastisk, jeg nåede det desværre ikke selv. Men flere af mine vietnamesiske venner anbefalede det. Prøv at søg på Tam Coc, det skulle være smukt og grønt på det tidspunkt hvor I er i Vietnam Humørikonet smile

Phong Nha Nationalpark har nogle af verdens største huler. De er rigtig smukke, jeg synes dog at det blev lidt for kommicielt. Jeg har oplevet mange huler, hvorfra at flere af dem ikke var særlig kommicielle og det gjorde klart et større indtryk på mig. Jeg rejste dog med en som har vild begejstret, så det kommer vel også an på hvad man forventer…Området omkring hulerne er dog utrolig smukt!

I skal være velkommen til at kigge forbi min instagramkonto for at se billeder: https://www.instagram.com/a_world_of_backpacking/

Og min hjemmeside for inspiration

A World of Backpacking

Jeg håber, at det hjalp lidt ellers skal I være velkommen til at stille flere spørgsmål 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account