This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym CamGer

Hej,
    min kæreste og jeg vil til August rejse i en måned og drømmer os til Asien. Vi vil gerne opleve en masse kultur, dyreliv og andre spændende sager og naturligvis også have en smule afslapning og ren hygge og alt sammen til en gerne SU venlig pris 🙂 og det er vores indtryk, at disse ting kombineret kan opnåes i Asien. Spørgsmålet er så bare, hvor i det spændende Asien vi skal drage til? Vi tænker at flyve til Bangkok og være der i et par dage, men derefter er vi lidt i vildrede – nogle forslag og hvor mange steder er det realistisk at nå på en måned?

Ydermere modtager vi gerne fif til, hvor vi kan finde de billigste flybilletter? Det er vores indtryk, at vi kan få billetterne til Bangkok billigst (de ligger omkring 5000,- t/r), men derfra skal vi jo videre og er det så billigst at købe billeterne der eller?

Håber på at høre fra Jer garvede rejsende 😉

Anonym Anonym

Ja, det billigste er ofte at flyve t/r Bangkok og så købe nogle billige flybilletter med eks. Air asia som flyver billigt til forskellige destinationer. I kan vælge at bestille billetter hjemmefra, men I kan også sagtens bare bestille dem undervejs.

Anonym Anonym

Kuala Lumpur kan også være ret billig at flyve til, så det er værd at søge på både Bangkok og Kuala Lumpur. Desuden har air asia hovedsæde i Kuala Lumpur, så der er flere mulige destinationer herfra og hvis Malaysia/Indonesien er målet, så er det jo oplagt

Anonym Camilla

Min kæreste og jeg var på Bali og Lombok i sommers (sommeren 2011) i en måned, hvilket passede helt perfekt med hensyn til oplevelser og økonomi (vi begge er på SU). Vi tog en Qatar afgang, der ca. kostede 6000 kr. tur/retur pr. person – en tur med mellemlanding i Doha og Singapore; en rigtig fin tur med super lækker service undervejs. Bali byder på rigtig mange forskellige oplevelser; alt fra hyggelige strandbyer med fine strande og små markeder til byer med mere frodige områder omkring, hvor det er muligt at støde på aber, flotte grønne rismarker, grønner dale med vandfald osv. Derudovre tillader Bali også, at man kan tage op til f.eks. Munduk (en lille bjerglandsby), hvor man får en mere autentisk oplevelse af Balis natur og kultur – her vrimler det f.eks. med vandfald, og de lokale balinesiske damer vil med glæde lave de lækreste friturestegte bananer til dig i deres lille lokale køkken ude i siden af den lille vej, der går igennem byen (hvis det overhovedet kan kaldes en by?:)) Da Bali ikke er så stor, så er det muligt at tage på heldagsture eksempelvis med en privattaxachauffør (i lækre biler) for max. 200 danske kroner – han vil så tage dig rundt til, hvilke seværdigheder man nu ønsker at opleve som eksempelvis vulkaner, kaffeplantager, templer, jungle, grotter osv. Man kan derfor nå at opleve ret meget på kort tid og for få penge! Vi sejlede så fra Bali til Lombok, der på mange måder minder om Bali, men her er befolkning overordnet muslimer og øen er derfor præget af den muslimske kultur, hvilket er ganske charmerende. Fra Lombok kan man tage til Gili Islands (det kan man så også fra Bali), disse tre øer SKAL og MÅ bare opleves – det er paradis. Havskildpadder, koraller og stimer af farverige fisk præger det turkisblå hav omkring øerne – her er det også muligt at leje en lækker lille båd for én dag med kaptajn for 150 danske kroner; han vil så sejle dig rundt i havet omkring øerne, så man kan dykke med alle disse fantastiske dyr og sejle dig ind til øerne, hvis dette ønskes.

Alt i alt så var vi meget begejstrede for vores lille rejse, da diversiteten i vores oplevelser var så stor, og udgifterne var bestemt SU-venlige. Med et budget på 10.000-15.000 pr. person inklusiv flybillet på 6000, så er man ikke helt galt på den, alt afhængig af hvordan man ønsker at leve dernede – vi levede ret godt; hoteller af middelstandard, nogle gange mere luksuriøse, ude at spise hver dag og privatchauffør største delen af tiden, og vi brugte henholdsvis 13.000 og 14.000 kroner pr. person inklusiv flybillet.

Mvh. Camilla

Anonym EaHvid

I foråret sidste år var en veninde og jeg 5 uger i Thailand og det nordlige Malaysia, og det vil jeg helt sikkert anbefale – fantastisk tur!
    Lige pt kan jeg finde flybilletter på momondo til 4400 (http://www.momondo.dk/flybilletter/?search=true&O=CPH&D=BKK&DD=02-08-2012&RD=04-09-2012), og jeg kan forestille mig at det bliver dyrere jo længere tid der går.
    Vi startede også ud i Bangkok, og tog derefter det sydlige Thailand – vi var slet ikke nordpå. Vores rejses omdrejningspunkt var primært dykning, og det vil jeg helt klart anbefale at I bruget noget tid på, hvis I er interesseret i sådan noget. Det vil være oplagt fx at tage dykkerkurset på Koh Tao, som er kendt for at være godt og billigt. Mht. dyreliv og oplevelser var vi også i Khao Sok nationalpark som ligger i busafstand fra Koh Tao (mener at vi tog en færge til Surat Thani og derefter bus til Khao Sok). Her boede vi i nogle lækre hytter, og var på en 2-dages trekkingtur i nationalparken, hvor vi boede på en flodpram – værd at opleve.
    I det nordlige Malaysia tog vi ud til en lille ø-gruppe der hedder Perhentian Islands – det skal opleves! Billig og fantastisk dykning, lækre strande og god afslappet stemning.

Ud over dette besøgte vi også koh phi phi(fest, strand, bådture, dykning), oplevede full moon på koh pha ngan(meget sjovt at prøve) og meget andet. Alt i alt tror jeg at vi ca. kom af med 20 000 hver inkl. flybilletter og en masse dykning.
    Håber det kan bruges til noget.

Anonym CamGer

Tusind tak for Jeres svar! De kan uden tvivl bruges. Vi er dog stadig ikke afklaret i forhold til, hvilke steder vi skal besøge, men er ret sikker på at vi starter i Thailand og under alle omstændigheder bruger et par dage i Bangkok og så rejser videre derfra. Vi kunne godt tænkes os at bo på en lille flodbåd/pram (ved ikke hvad de hedder :)) i nogen dage, da vi har hørt super godt om dette – så måske khao sok er en ide 🙂 Dykning er klart noget vi skal prøve, men det er der jo rig mulighed for adskillige steder kan jeg forstå.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account