This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Shyn

Hej jeg planlægger min første rejse, pga. uventet drejning angående min uddannelse, bliver det kun muligt for mig at rejse 2-2½ måned, selvom 3-4 måneder var planen.
    Jeg overvejer at rejse til Thailand med en ven, som efter 14 dage rejser hjem igen, og hvorfra jeg fortsætter syd mod Malaysia og senere til Indonesien. De lande jeg allerhelst vil se er dog Thailand, Indonesien, men også Vietnam. Det eneste der holder mig fra at lægge Vietnam ind i min rejse er min korte tidsplan, er bange for transport får en alt for dominerende rolle. Hvis Vietnam blev lagt ind ville jeg bare bruge Malaysia som gennemrejse, til Indonesien.
    Hvad syntes i jeg bør gøre? skal jeg i stedet bare nyde Malaysia, og så bare glemme Vietnam i denne omgang? 🙂

Hvordan ser det ud med Visum til de nævnte lande: Thailand, Malaysia, Indonesien, Vietnam. Har hørt du kan få en måned til Thailand uden det store papirarbejde, men hvad siger de andre lande…

Rejser til April, og har ikke fået nogle vaccinationer endnu, skal jeg snart til at igang? og hvor ligger prislejet for dette?

Håber i vil give jer tid til at svare, sidder og bakser med uddannelses papirer, glæder mig så meget til jeg er færdig med det, så jeg kan fokusere 110% på min rejse 🙂

MVH Shyn

Anonym Pernille

Hej Shyn

Jeg ville nok undlade at tage Vietnam med i denne omgang….. Så kan du jo tage Vietnam, Cambodia og Laos næste år 🙂 Der er ikke problemer med visum til Thailand og Malaysia…. Indonesien er jeg ikke klar over, men du kan finde deres ambassades hjemme side på um.dk…. Malaysia er også helt utrolig flot efter min mening, desværre har jeg kun været på Bali, så kan ikke udtale mig så meget om Indonesien… Men har hørt mange gode ting.

Mht. vaccinationer, så kan det svinge meget, egen læge kan være langt dyerer end andre klinikker… Prøv at søge efter de vacciner du skal have på google. Jeg har rejst i to år i træk, og har vel brugt et sted mellem 2000-2500 på vacciner og malariapiller.

Rigtig god tur, puha lidt misundelig er man jo 🙂

Anonym Rasmus

Jeg vil sige at du skulle tage Vietnam med… Air Asia flyver både Bangkok- hanoi, men også Hanoi-Kuala Lumpur.. Så kan du spare en helt masse rejsetid der.. hvis du nøjes med det nordlige Vietnam (det bedste efter min mening) kan du nå en masse på den tid det gratis 15-dages visum giver..
    I Malaysia kan man fra øen Penang ( ca 5 timer fra KL) sejle direkte til Sumatra på et par timer.. Her kan man ved havnen få lavet et visum on arrival.. Så ingen visumproblemer overhovedet!! Kan meget varmt anbefale Sumatra.. Er helt fantastisk og meget anderledes end resten af Sydøstadien!! Hvis du kan nøjes med lidt over en måned i thailand Vietnam har du efter min mening masser af tid til det hele.. Malaysia er bestemt det sidste og mindst imødekommende af de 4 nævnte lande- og dyreste

Anonym Anonym

Takker for svarerne 🙂

Well en plan med Vietnam ville lyde ca. 3 uger i Thailand, Hvorefter jeg så rejser ned gennem Malaysia (bliver evt. 1 uge), for så at tage båden mod Sumatra hvor jeg så bliver i 3-4 uger, og tager så et fly til Hanoi Nord Vietnam, hvor jeg er i 15 dages tid og rejser så hjem. Det svare vel også meget godt til 2½ måned.

Nu hvor jeg ikke har rejst med backpack før, har jeg bare svært ved at bedømme hvor meget tid man skal afsætte til transport osv., jeg vil hellere undvære et land hvis det er med til at jeg føler mig tidspresset og skemalagt. Jeg tager ud for at rejse og opleve og ikke for at stresse rundt, hvis i forstår 🙂

Men har jeg forstået det ret, så kan jeg få visum til mange lande, nede ved selve grænserne? Så det eneste jeg faktisk behøver er et visum til Thailand, nogle vaccinationer og en backpack, også kan jeg tage den derfra når jeg kommer til det næste lands grænse? Der er vel også noget med åbne flybiletter så jeg altid kan ændre hvornår jeg vil rejse hjem?

Lige et et spørgsmål mere, hvor godt kan man begå sig med engelsk i de nævnte lande? både på byen og på landet?

MVH Shyn

Anonym Rasmus

Altså hvis du allerede på forhånd køber nogle af de flybilletter rundt i Asien som du snakker om behøver du ikke visum til Thailand heller.. Her får man 30 dage gratis..
    Engelsk skal nok få dig frem de fleste steder.. I Vietnam og Thailand har de haft med turister at gøre i et stykke tid og derfor er der altid en masse der lærer sprogene for at kunne arbejde med turisme.. I Malaysia er en stor del indiere og da jeg var der snakkede stort set alle engelsk.. Sumatra var dog et lidt større problem.. Men kun i Medan( byen man sejler til) men alle taxaer osv kan det nødvendige så ingen alarm der heller..
    Mht. tid lyder det fint.. 3-4 uger på Sumatra er god tid til både at trekke og bestige vulkaner osv.. Mens hvis man holder sig til det nordlige Vietnam har god tid..
    Transport tager den tid det tager.. Men et rigtigt godt trick er at købe billet på nattog- eller bus. Så mister man i realiteten ikke ret meget tid..

Anonym Shyn

Endnu engang tak for svarene Rasmus…

Tror dog jeg undlader Vietnam, ihvertfald i planlægningen, da der er nok at se i Thailand, Malaysia og Indonesien 🙂
    Anågende visum, som du nævner lader det til at man kan få det ved alle grænseovergange eller større havne. Men jeg har fået fortalt at man skal kunne stille sikkerhed, altså man kan bevise at man før eller på den fastsatte dato forlader landet. Hvordan kan det gøres når min plan er at rejse fra Thailand til Malaysia, og Malaysia til Indonesien hvor jeg højest sandsynligt vil have min udrejse flybillet. Jeg skal vel kunne bevise ved hver grænse? Har hørt noget om åbne flybilletter, men kan man ændre dem fra land til land?

Har også opsummeret de vaccinationer jeg behøver, og det er præcis de samme i hvert af de 3 lande i følge vaccinationer.dk
    Difteri
    Hepatitis A
    Hepatitis B
    Japansk hjernebetændelse (Kun nødvendig hvis man skal i Junglen)
    Stivkrampe (Tror måske jeg har fået denne)
    Malaria
    Dette skulle ikke blive noget problem. Dog har jeg en ven som har været ude og rejse som aldrig har taget en eneste malaria pille, i stedet har han brugt noget han har købt hos en helse forretning, hvor man drikker 2 dråber, fortyndet i et glas vand (skal så gøres engang imellem), og han siger det er langt bedre da der ingen bivirkninger modsat malaria piller… Noget nogle af jer kender til eller har erfaring med?

MVH Shyn

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account