This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tærtedej

Hej 🙂
    Vi er tre piger, som planlægger at rejse til de ovenstående lande. Vi er interesserede i at finde ud af hvor store omkostningerne er! Vi har tænkt os at være afsted i ca 5-6 måneder. Hvor meget skal vi bruge på mad, overnatninger (ikke luksus, men eget bad er et minimum), offentlig transport (f.eks. færge, tog eller bus mellem f.eks. Singapore og Indonesien). Er der noget I kan anbefale os at se de forskellige steder? Vi er meget interesserede i at høre fra jer!
    Mvh. Mafiann 🙂

Anonym Tom Hammer thp15@ofir.dk

Hey.
    Jeg er en gut der lige har været på nogenlunde samme tur som i skal.
    Der er kommet et vidunder i Asien der hedder airasia, der flyver i alle de lande i skal til så det kan slet ikke betale sig at tage bus eller tog.
    I Thailand koster et hotel som backpackere gerne vil bo på omkring fra 400-600 TB uden for Bangkok. I Nordthailand koster det ca. 300 TB. 1 kr.ca. 6,75TB. Middag kokalt thaimad ca. 100 TB. Internationalt mad ca. 300-400 TB. øl ca. 75TB, sodavand 25 TB og vand
    15-til 2OTB. Bus Bangkok til Pucket ca. 1100TB, flyver kan ofte være billigere.
    I Malaysia er priserne nogenlunde det samme. Hovedstaden K.L er der en del vandrehjem hvor prisen på et rum Doom ca. er 20RM ca. 32 kr., maden er ikke noget at skrive hjem om, men der interessant at se byen.
    Øen Penang er også interessant, for slet ikke at tale om
    Borney.

Anonym Tom Hammer thp15@ofir.dk

Når i vil til Indonesien er der flere færger der sejler fra Singapore city til Indonesien, men igen vil jeg råde jer til at tage airasia, der både flyver fra K.L. til Medam(sumatra) eller Jacarda (Hovedstaden) øen Jawa eller Bali, byen Denpassar. Ca. 6 km. fra lufthavnen ligger byen Kuta der er kendt som backpackernes paradis med mange diskoteker, unge fra hele verden, masser af kopivarer cd, dvd film, tasker, tøj m.m. Alt er rørende billigt. Hotelværelser ca. 50.000 RP omkring 30 kr. pr. nat. Hvis du ønsker tranport til andre dele af øen så spørg forskellige steder, det kan variere meget i pris. Desuden i Kuta er der en vidunderlig strand med surfing m.m., samt mange netcafeer. Når i vil videre tager de fleste til Gilliøerne der er tre små øer ved Lombor. For at komme til Gilliøerne tager man bussen fra Kuta til færgen der sejler til Lombor ca. 5 timer med færge og derfra igen bus til ca. 2 timer til havnen og derefter sejlbåd til en af gilliøerne, jeg var selv på Gilli Tervan, den bliver også kaldt partiøen, den er ca. på størrelse med Fanø, når i så har været der nogle dage kan i tage en fiskekutter der sejler til øen Flores, denne tur tager ca. 3 dage og koster ca. 250 kr. inkl. kost, man sover simpelt hen på dækket, torilettet er yderst primitivt, højdepunktet på turen er besøg på Komodo øen hvor man ser de kæmpeøjler komododragoner. Når i ankommer til hovedbyen på Flores er turen slut. Sidste gang jeg var med tog hele gruppen på tur (lejede en bus med chauffør) på en 3. dages tur rundt om Øen, interessant med mange bjerge, men har oplevet det der var mere spændende. Fra hovedbyen tag flyveren tilbage til Bali eller Lombor pris ca.300 kr. Man kan også sejle rundt på Indonesien med Pelnaships, men køb en billet til højere klasser. Jeg har besøgt Indonesien 2 gange.
    Første gang i 2001 jeg besøgte Indonesien tog jeg færgen mellem Penang (Malasia) til Medam (Sumatra), båden tog 4 timer og kostede omkring 250 kr.
    FILIPINERNE
    er nok det mest fattige land i Asien, halvdelen af Manilas befolkning bor i slum. Manila har intet at byde på, så tag videre til øen Mindores der ligger ca. 4 timer fra Manila, vel og mærke byen Puerto Galera der sker som ikke så meget, men der er flot
    og en del unge opholder sig der, men pas på Cokobeach, den er ret dyr, det er charterturister der kommer der. Jeg var så på krydstogt med et dansk selvskab der holder til ved Cokobeach, det var dejligt men dyrt.
    SINGAPORE og HONGKONG er noget af det flotteste i Asien, hvis i besøger disse lande, sæt mindst 3 dage af, det er selvfølgelig lidt dyrere end andre steder. I Singapore er der et billigt overnatningsted Hawaiihostel, der ligger i Bangkollen Street, det er en del hoteller som ligger i den billige ende af Singapore. Besøg også den danske sømandskirke der holder gudstjeneste hver søndag kl. 11., dansk frokost efter gudstjenesten mod rimelig betaling.
    Til slut.
    Et virkeligt billigt og interessant land at besøge er Burma, I 2001 var jeg der. Det var en af de mest interessante lande jeg nogensinde har besøgt, men de har bare den mest modbydelige regering, men de krummer ikke et hår på turisterne. Hvis i vil vide mere er i velkommen til at E-maile til mig. Jeg har været i næsten alle Asiatiske lande undtaget Kina og Cambodia. Sidstnævnte skal jeg til sommer- Fra sep. 2000 til sep. 2001 rejste jeg rundt i verden Asien, Australien, NZ, USA.
    Hey Tom

Anonym Anonym

Hej Mafiann
    Et alternativ kunne være at flyve fra Singapore til det nordlige Indonesien, så I kunne se noget af øerne Borneo (den indonesiske del hedder Kalimantan) og Sulawesi. I kunne starte med at flyve til Balikpapan på Borneo; her er højdepunkterne et orangutang rehabiliteringscenter i udkanten af en større nationalpark (som ligger et godt stykke vest for byen) og floden Sungai Mahakam (nord for byen, tager mindst 5 dage, hvis virkelig vil ind og opleve øens fauna). Derefter kunne I flyve videre til Manado på Sulawesis nordspids. Her findes der på en meget nærliggende ø, Bunaken, dykning i højere klasse end i Thailand.. Udover det kan I på en dag bestige vulkanen Gunung Lokon på en dag og nyde en fantastisk udsigt udover de to højdepunkter kan I også overveje de isolerede paradis-øer, Togian Islands – fantastisk sted.. Sulawesi er superbilligt, også i forhold til Bali. Fra Manado kan I flyve til Davao på Syd-Filippinerne, der er to ugentlige afgange, som koster 110 US$ med Merpati. Men igen: tjek Airasia om de har det billigere… Skriv hvis du/I vil vide mere…
    Dako (Daniel)

Anonym LOTTE

malaysia er et pænt b_lle land

Anonym Tanja S og palle

kan i ikk lave en lille opgave for ozz Zom HanDDlr om MaLaySia………..PLEASE HELP USSSSSSSSSSSSSSSSS

Anonym Laura og Reema

Hej 🙂

hjælp os !
    vi mangler information om de mest almindelige retter man spiser i malaysia.

Anonym Laura og Reema

Hej 🙂

hjælp os !
    vi mangler information om de mest almindelige retter man spiser i malaysia.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account