This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AH

Hej igen..

Jeg laver lige endnu et indlæg ang. vores bryllupsrejse som strækker sig fra 7 juli til 25 august..

Vi starter i Thailand og vil selvfølgelig gerne opleve så meget som muligt.. Jeg har nogle spørgsmål i forhold til vi har tænkt os..

Vi har overvejet at besøge et “tiger tempel” i Thailand, men er alligevel lidt i tvivl i forhold til det dyre-etiske i den måde i behandler dyrerne på… Er der nogen der har haft gode oplevelser med “tiger templer”?

Vi kunne godt tænke os at tage dykkersertifikat på Koh Tao.. Nogen der kan anbefale et godt sted der, evt. med danske instruktører?
    Og hvor vil det være godt at bo på Koh Tao?

Herefter går turen til Koh Samui, er der noget her man bare SKAL opleve?

Og som jeg skrev lidt om i den anden tråd om Perhensian islands, så regner vi med at være her i en uges tid.. Og har så ikke rigtig bestemt os for hvad vi skal bruge de sidste 10 dage i Malyasia på?!? Måske man skulle hoppe på et fly og tage til Kuta Kinabalu i 10 dage indern turen går til Bali? Lyder det for presset? Eller er det bedre bare at blive i Malyasia og undlade malyasiske Borneo på denne tur?

Og sidst men ikke mindst så ender vi på Bali hvor vi skal have de sidste ca. 14 dage af vores rejse… Her regner vi bl.a. med at skulle svømme med delfiner hos dolphin therapy, nogen der har erfaringer med det?? Og hvad skal man ellers opleve på Bali? Og ikke mindst hvor skal man bo?

Uhh det var mange spørgsmål… 🙂

Vi håber på at få nogle gode svar og en masse ny inspiration…

Ha’ en god dag alle sammen!!

MVH Helle (og André)

Anonym Nicki Hansen

Har været på en tur ud og se et tiger tempel, og synes selv det var en udflugt jeg ikke ville undvære, den var kombineret med en udflugt til broen over river Kwai. Det var en tur vi købte i Bangkok og mener det lå omkring et par timers kørsel fra Bangkok. Med hensyn til Koh Tao kunne vi godt li at bo i Chalok bay mener jeg det hedder, men mest på grund af der ikke var så langt til det mest nødvendige og så kan jeg kun anbefale at leje en scooter og køre rundt til de forskellige strande på øen for at få set det hele… kræver dog lidt is i maven nogle steder, da der kan være ret stejlt.

På Koh Samui boede vi ved noget der hed Silver Beach, rigtig lækker lille strand der er meget lukket af og der ikke er så mange.

Håber det kan bruges.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Mht. Tigertemplet, må det jo være op til ens egen moralske skrupler.

Jeg nåede ikke forbi tigertemplet da jeg var der i 2005. Da jeg senere fandt ud af at ideologien bag tigertemplet var forvandlet til noget der ikke foregik på dyrenes præmisser men snarere var en pengemaskine, var jeg faktisk ret glad for at jeg ikke var kommet forbi.

Når det så er sagt, så er det jo svært for turister at vurdere alle disse ting.
    Jeg har været på flere turistture i asien som involverede diverse rehabiliteringscentre etc. og det har involveret dyr som så blev præsenteret på forskellige måder til turisterne. Nogen mere på turisternes præmisser end dyrenes. Heldigvis også det modsatte.

Der findes jo også de mennesker der render rundt på diverse turist-gågader med dyr på skulderen som er blev proppet med beroligende stoffer, så turister kan få taget et billede sammen med dem.

Om det er værre eller bedre end tigertemplet ved jeg ikke. Jeg tror dog det er en god idé at have en særdeles kritisk holdning til sådanne steder og danne sig sine egne meninger og gøre hvad man selv har det godt med.

Helt kort vil jeg sige, at der er masser af fede oplevelser på malaysisk Borneo som er værd at rejse efter. Jeg var der i 5 uger (både Sabah og Sarawak) og det var ikke for meget synes jeg.

Rigtig god bryllupsrejse 🙂

Anonym troels.k

Mht. Dykkercertificat på koh Tao, så tog jeg et ved Phoenix Divers for 3 år siden, og der havde de i al fald danske instruktører. Men ved ik hvordan det er nu.. Phoenix Divers ligger på hovedstranden..

Mht. Bali, så kan jeg anbefale Ubud,et stille og roligt sted med markeder og atmosfære.. Derfraer der 1 time på scooter til vulkan og sø i nord, rigtig smut sted, kan ikke huske hvad det hedder dog, men man finder det nemt på kortet..

Anonym MissAdventure

Jeg var i Tiger Kingdom i Chiang Mai… og synes, at det var en rigtig god oplevelse… der er i det hele taget mange fede udflugter og treks i området omlring Chiang Mai, den by er helt klar værd at besøge.

Anonym Hajen

Koh Tao – BAN’s Dykkercenter er klart det bedste….med det bedste udstyr osv og prisklassen er det samme som andre steder….og de har danske og svenske instruktører…og har styr på tingene….Har taget både Open Water I nov. og Advanced i juni hos dem…i air-con rum, med video med dansk tale, danske bøger og dansk instruktør + dansk divemaster…og derfor lille hold på 4 personer!! FANTASTISK OPLEVELSE…
    Efter vi havde taget vores certifikat flyttede vi til en stor bungalow på stranden ( det skulle lissom prøves) men første aften var der indbrud…så vi flyttede tilbage til Ban’s Resort, hvor der bare er styr på tingene…rygtet var at de kriminelle på øen har respekt for bestyreren og at der derfor aldrig sker noget på Ban’s! 😉
    God Tur….

Anonym Heidi Sørensen

Hej – håber at kaste lidt lys over et par af jeres spørgsmål: Tiger Temple lidt udenfor Bankok var en ok oplevelse for mig (fordi der var små tigerunger som løb rundt om benene på os), men hvis man har et problem dyr som holdes i fangeskab og som sikkert er dopet en hel del for at holde alle de turister ud, ja så er det nok ikke lige sagen. Vedr. Koh Samui, så har jeg hørt at man helt klart skal leje en scooter og køre øen rundt – det skulle være en fin tur. Omkring Perhentian, så har jeg kun boet ved Flora Bay – og det var et lille paradis på jorden. Ikke særlig stor bugt, hvor vi følte vi næsten havde det hele for os selv – med fantastisk strand. Men jeg tror nu alle steder på Perhentian er fantastiske. Husk de fleste hoteller er muslimsk-ejet, så i skal selv tage lidt Rom, øl eller andet med, hvis i vil have en sjus om eftermiddagen eller om aftenen – for mange steder er Non-alkohol. I burde unde jer selv en tur til Borneo – det er billigt at komme rundt – og hvis i vil dykke, så tag et smut ned til øen Mabul og få et dyk på verdens smukkeste dive site: Sipadan!! Med 40 dyk i bagagen har jeg set en del divesites – og dette er på niveau med Great Barrier Reef). Her svømmer i blandt stort set alt fra Hajer, skildpadder, barracuda – ja alt er der! Og på øen Mabul hvor man bor, her går man lige ud fra stranden og hilser på kæmpe havskildpadder mens man står i vand til navlen – det slår bare alt!!! Og så tag forbi og hils på orangutangerne (Sepilok) – selvom man ser dem lidt fra afstand, ja så syntes jeg nu det var en fed oplevelse alligvel (begge gange var der en som smutter ind fra indhegning og løber rundt blandt folk – og vi boedet det smukkeste sted: Sepilok Forest Edge (annie@sepilokforestedge.com) – en fin gåtur til orangutangerne….Vi var også på Turtle Island – Men lov mig i ikke bruger en hel dag på at køre op de varme kilder omkring bjerget Kota Kinabalu – det er absolut ikke pengene værd – ikke naturlige kilder i det fri, men små murede mosaik badekar nede i jorden som man skal bruge en time på at flyde. På Bali kan jeg anbefale et par dage på Hotel Puri Bambu i Jimbaran – det er drøn romantisk og lækkert (har boet der i 3 måneder) og stranden i Jimbaran er skøn og lokalbefolkningen er fantastiske – en kort køretur ind til Kuta med al slags mad og shopping. I området er det også værd at opleve solnedgang og kecak dance i Uluwatu temple (ikke medbring løse genstande for aberne er hurtige til at nappe alt der hænger løst). Og igen i området er der Hidden Beach (se link: http://www.anjieya.com/2010/12/other-bali-beaches-that-not-famous-as.html) – husk det føles som dobbelt så lang når man skal op igen…. Ubud er også klart stedet man skal hen (suvenirshopping billigst der). Og varme kilde i bjergområder på Bali er altså naturlige kilder midt i junglen omgivet af regnskob, så hop endelig på sådan en tur, hvis i skal over bjergkæden fra syd til nord – og hvis i har tiden så må i ikke gå glip af Gili-øerne og evt. et par dage på Lombok som måske er et af de smukkeste steder jeg har oplevet. Håber det gav lidt input og super fantastiks rejse – med de steder i har valgt at besøge, så kan det bare ikke gå galt!!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account