This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nynnesundberg

Hej!
    Min kæreste og jeg har 4 uger til rejse-rådighed i sommerferien fra 10 juli – 9 august.
    Vi havde tænkt os at bruge maks 20.000 på flybilletter tilsammen og vil rigtig gerne opleve lidt forskelligt.
    Vi havde først tænkt os at tage 4 uger på Bali, men jeg kan forstå i mange indlæg at Bali er meget turistet og proppet i sommerperioden. Udover dét, kan jeg forstå at mange mener Bali kan opleves på kortere tid.
    DERFOR… vil vi gerne have lidt hjælp til hvor man kunne rejse hen udover Bali.
    Vi overvejer at starte på Borneo i Sabah området en uge, og herefter rejse til Kuala Lumpur og omegn for så til slut at tage 2 uger på Bali og gilli-øerne.
    Jeg synes selv jeg kan finde billetter til denne tur, der ialt kommer til at koste 9000. Kan dette mon passe? – og hvordan lyder denne tur?

Ellers har vi overvejet at tage de 2 første uger i Thailand (I Bangkok og på nogle lækre øer. Bud modtages med kyshånd) Og så tage de sidste 2 uger på Bali. Her kan jeg dog ikke rigtig gennemskue priserne, og om det kan betale sig? Udover det vil vi gerne undgå alt for meget regntid 🙂

På vores tur vil vi gerne opleve smuk natur, ligge og dase, trekke, måske ride på elefanter og snorkle?
    Hvis i har andre ruter modtages de rigtig gerne. Vi er helt rejse-grønne og helt åbne for ideer.

Anonym Tine/www.aworldofbackpacking.com

Jeg brugte for nogle år siden 3 uger på Bali og fik ikke set det hele, så man kan godt bruge længere tid, men man kan også bruge kortere tid. Om det er turistet eller ej er meget forskelligt alt efter hvor man er på øen, Nordpå mødte vi meget få turister ift det sydlige Bali. I kan trekke på vulkaner, gå rundt om søer og ligge ved stranden/poolen på Bali alt efter hvad I har lyst til (der er stort set ingen turister, som bestiger vulkaner eller går rundt om tvillingesøerne på Bali). Der er mindst lige så mange turister i Thailand, som der er på Bali! Hvis ikke flere….Det er ikke regntid på Bali på den tid af året. Har I overvejet at se mere af Indonesien? I kunne jo trekke i junglen i Sumatra (hvor I også kan se orangutaner), snorkle på Palau Weh (Sumatra), se templer og trekke til mount Bromo på Java, trekke til de tre farvede søer på Flores og besøge Komodo Island. Indonesien har i hvert fald masser at byde på!

Og indenrigsflybilletter er også billige 😉 I kunne jo evt flyve til Singapore, Kuala Lumpur eller Bangkok og derefter flyve med AirAsia til Sumatra, Java eller Bali og så rejse rundt i Indonesien, hvis I altså også vil til en storby inden I tager til Indonesien (Jakatar er selvfølgelig også en typisk asiatisk storby 😉 )

Anonym Nynne

Det lyder rigtig godt Tine.
    Vi havde egentlig ikke overvejet at se mere af Indonesien, men det giver jo rigtig god mening og hvad du foreslår lyder rigtig godt.
    Hvor lang tid ville du mene at man skulle bruge ud af de 4 uger på kuala lumpur, sumatra, java og komodo før man ramte Bali? Ville 2 uger være nok?

Anonym Tine/www.aworldofbackpacking.com

Jeg ville mene at 2 uger ville være alt for lidt at bruge på KL, Sumatra, Java og Komodo! Jeg ville nok vælge at bruge omkring 2-3 dage i KL og så bruge omkring 10-14 dage på en af øerne før I kommer til Bali. De fleste tager på en 4 dages sejltur til Komodo fra Lombok 🙂 Lombok skulle også være et besøg værd, men har endnu ikke været der 🙂

Der er masser af templer på Bali, så jeg ville nok helst til Sumatra hvis det var mig, så kunne I flyve derfra til Bali, se Bali, sejle til Komodo og slutte af med lidt badeferie på Gili 🙂 I kunne selvfølgelig også holde jer til et mindre område, men synes næsten ikke at I skulle gøre mere for så ville I komme til at bruge en masse tid på transport 🙂

9000 lyder nogenlunde rigtigt for flybilletter for jer begge. En returbillet til KL koster i omegn af 4000-5000 kr og så ville indenrigsbilletterne/billetterne til Indonesien koste et par hundrede ekstra 🙂 hold øje med AirAsia, de har ofte nogle virkelig gode tilbud (så som billetter fra KL til Indonesien for US$20-25) 🙂

God tur!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account