This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym JOD

Hej berejste forum 🙂

Vi er to piger, der skal backpacke for første gang (vi har rejst meget før, bare i forbindelser med højskoler ect.) og er ret uerfarne på området.
    Vi har ca en måned til halvanden, og vil gerne se Thailand og evt. Malaysia.
    Vi har fået af vide af andre, at Malaysia er rimelig hurtigt overset?

Så her kommer alle spørgsmålene:

Er det nogle der har nogle gode forslag til en rejserute, vi er rimelig åbne overfor alle tingene og har ikke nogle bestemte preferencer?

Vi havde regnet med et budget på omkring 20.000 kr. inkl. flybilletter, men uden vaccinationer? Er det realistisk og hvis ikke, hvad ville et realistiske budget være hvis vi skulle bo lidt ordentligt, spise billigt og stadig tage på nogle ture?

Kan du/i anbefale nogle gode steder at bo, hostels eller andre ting der skal opleves som kunne være en del af rejseruten?

Vi regner med at tage afsted omkring sommer næste år 🙂

Som sagt er vi rimelig åbne overfor alle slags oplevelser, og vi har begge dykkercertifikat, så vi regner med at dykke lidt.

Sidst men ikke mindst, hvis der er nogen der er vildt berejste i Thailand mm. og som ikke vil have noget imod mange spørgsmål, må de også gerne sige til 🙂

På forhånd tak 😀

Anonym Anonym

Tag Malaysia og undlad Thailand! Jeg vil anbefale Full Moon Party på Koh Pah Ngan i Thailand, men intet andet. Landet er dyrt, alle vil forsøge at rippe jer for penge ved at tage ekstreme overpriser (som I vil synes er billigt). Derudover er sexindustrien og følgerne deraf alt for åbenlyse til at jeg kunne nyde mine ophold i Thailand fuldt ud.

Malaysia kan tilbyde ALT! River rafting, bestigning af Sydøstasiens højeste bjerg (halvt så højt som Mt Everest) og se solopgangen over skyerne. I kan se vilde orangutanger, ride på elefanter, tage ud u junglen i telt, eller op ad floder i en båd i flere dage. Der er masser af huler, verdensklasse dykning på bornoe, EKSTREMT lækker mad og super rare mennesker. Jeg er endnu aldrig blevet forsøgt snydt i samme grad som i Thailand.

Jeg ville bruge 14 dage på den Malaysiske halvø og 14 dage på Bornoe-delen (Nord).

I kan leve for 50 kr om dagen pr mand inkl. mad og overnatning . hvis I gør det billigt. Det er ikke nødvendigt med Malariapiller på den malaysiske halvø.

20.000 kr er stramt, men kan lade sig gøre såfremt I tænker jer om undervejs.

Jeg boede i Malaysia i 10 måneder og rejste i mange af de omkringliggende lande i to måneder ekstra – 35.000 kr kom jeg af med. Men jeg levede også så billigt som man overhovedet kan 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account