Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3532487
     Ida1987

      Hej.

      Jeg er en pige på 22 der skal til Thailand, og muligvis Kina i februar og marts mdr.
      Jeg håber på at kunne tage afsted omkring 10 februar, og havde egentlig planlagt at flyve til Phuket, men har muligvis ombestemt mig til Bangkok. Så her er jeg ret åben for ændringer 🙂
      Jeg har ikke planlagt så meget da jeg ikke har nogen ide om hvor meget man skal planlægge hjemmefra, eller om jeg bare skal tage derned og tage det en dag af gangen.. Det er første gang jeg rejser alene, og i det hele taget første gang som backpacker, og selvom mange siger det ikke er noget problem at møde andre at snakke med dernede, er jeg nu en smule nervøs alligevel 🙂

      Hvordan ville i gribe det hele an?
      Ville i nøjes med Thailand og undvære Kina denne gang, eller ville i satse på begge lande?
      Ville i booke en masse ture hjemmefra, eller tage en dag af gangen dernede?
      Jeg har forestillet mig jeg vil booke de første 2-3 overnatninger hjemmefra, er det ikke meget klogt?

      I må meget gerne sende mig en mail på ida.klitgaard@jubii.dk hvis i har erfaringer eller gode råd og ideer 🙂

      Tak for hjælpen… 🙂

      #3532490
       Anonym

        Hej Ida

        Hvis du kun skal være afsted i knap 2 mdr ville jeg holde mig til Thailand. Kina er enormt og du vil komme til at bruge alt for lang tid på transport. Samtidig er der rigeligt at lave i Thailand til et par måneder. Du skal ikke booke nogen ture hjemmefra da det er meget billigere dernede og det er ikke noget problem overhovedet. Der er altid plads og thaierne er venlige og som regel er de ok til engelsk.
        Jeg kan godt forstå din nervøsitet mht til at booke de første par nætter. Men jeg ville ikke booke noget. Der er altid værelser at få hvis du tager ind på Khao San eller i området omkring. Du kan evt reservere et værelse uden at betale på forhånd hvis det vil hjælpe lidt og hvis det kan lade sig gøre. Men du skal ikke frygte ikke at kunne få et værelse. Det kan du ALTID.

        På Khao San er der også rig mulighed for at møde andre da det er Bangkoks backpacker centrum med masser af restauranter, barer, guesthouses, kopivarebutikker, rejsebureauer osv..

        Jeg ville i øvrigt flyve til Bangkok hvis jeg var dig og holde mig fra Phuket. Der er mange øer i Thailand der er meget federe..

        VH
        Morten

        #3532498
         Mads Andersen

          Helt helt enig, med overstående.
          Thailand har rigeligt til 2 mdr.
          Men det handler også om at komme godt fra start og hvis det betyder du skal bruge et par hundrede x-tra på en overnatning den eller de første par dage er det en god ide..
          Men det er helt sikkert ikke nødvendigt at booke nogle værelser på forhånd i Thailand.

          Desuden er engelsk i kina, meget begrænset..så øve lidt hjemme fra, hvis du vælger at rejse der til alligevel.

          Rigtig god tur

          #3532570
           mikkel kjær

            Jeg tager også afsted her i marts mående i 3 måender, og har rejst en del i thailand. der er rigeligt til 2 måneder, men der også mulighed for at tage en tur til cambodia, super smukt land og er som thailand fra 10 år siden.
            jeg tager afsted 4 marts, og lander i bangkok, derfra tager jeg til patunam, og tager et par overnatningen, herfra er der rigtig kort til nogle smukke parker i bangkok, fra bangko, er der god mulighed for enten at tage nordpå til chiang mai, eller tage syg og ramme Samui, ko tao, ko chang, osv.
            Begge steder er transportmidlet at tage nattoget, hvor du kan sove hele vejen, men også sidde og kikke ud af vinduet og de det smukke thailand trille forbi..
            hvis du vil vide mere kand u skrive til mig på Mikkel.kjaer@live.dk

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account