This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym globetrotten

Hejsa! Hvis I skal dykke, på treks og shoppe – det kommer man ikke udenom, slet ikke i Bangkok – så ville jeg regne med 10.000 pr måned pr. mand, men så er I også helt sikkert dækket ind, og det er muligvis også rigeligt… Der er i hvert fald råd til de sagnomspundne buckets, men også, hvis der skulle ske noget uventet..
    Hvis I kun har 5000 kr til rådighed pr. måned, kan det også lade sig gøre – det kræver bare ihærdighed med at finde de billige steder at overnatte og spise, droppe taxaturene osv.. men hvis I skal tage dykkercertifikat, koster det jo omkring 2000 kr i sig selv..
    Der er stor forskel på overnatningerne: værelser med samme standard koster forskelligt alt efter, hvor det er, om det er højsæson osv.. Priserne på Koh Phangan er dyre omkring fullmoon, mens Phi Phi – som ellers er dyr – er billig i regnsæsonen..
    Maden er aldrig decideret dyr, men foretrækker I international mad på hyggelige restauranter, koster det en hel del i forhold til den lokale – på markeder og i diverse food stalls er denne slags til gengæld rigtig billig! efter min smag er den lokale også bedst! Og når I kun er afsted i 6 uger, tror jeg ikke, I når at blive træt af den. Medmindre I ikke bryder jer om koriander!
    God tur!

Anonym Anonym

Hejsa.

Vi er to som planlægger en seks ugers tur til Thailand. Vi regner med at starte i Bangkok, være der et par dage og lige falde til. Herefter vil vi gerne rejse rundt i Thailand og se på naturen.

Vi regner med vi skal dykke lidt, på nogle forskellige trecks osv. Mht. logi regner vi ikke med at vi skal bo særlig glammerøst – det er der vist ingen grund til 🙂

Der hvor vi har lidt problemer, er mht. økonomien; vi ved godt at det afhænger meget af, hvor meget man vil opleve, hvor man vil bo og spise.

Vi har hørt forskellige tal; 5000 kr /mdr for en backpacker, 10000 kr /mdr for den der lever lidt dyrer. Men vi har ingen ide om, hvorvidt dette rent faktisk holder.

Er der nogle herinde der har lidt viden, der kan hjælpe os? Hvor meget skal man bruge? Hvad koster det at overnatte? Hvad koster maden? Hvad koster transport? Hvad er prisen for trecks?

Håber der er nogle, der kan give os lidt hjælp her 🙂

På forhånd tak 🙂

Anonym ida kryger

jeg kan anbefale trekking ture og andre oplevelser i kao sok nationalpark – men vil I gerne være hvor der er mange andre backpackers, er det nok ikke her i skal hen. Bo i træhusene (5 meter oppe i træerne) et par dage og tag treks ud herfra og tag så 3 nætter ude på søen i de flydende bambushytter (rafthauses) – det er fantastisk. yt til gibbonaberne og se måske næsehornsfugle etc. Det er billigt: under 100 kr for at bo der alle måltider inklusiv. I skal dog betale lidt for at komme derud med båd, og I må nok tage en taxa hen til der hvor man sejler fra. Start med at besøge parkhovedkvarteret, som altså er der med træhusene. her er flere gæstehuse og masser af mulighed for at arrangere turen ud på søen.
    dykning: her havde vi en god oplevelse med en tur ud fra Khao Lak. Benyt “big Blue” det er et godt dykkerselskab.
    god tur, gid det var mig!

Anonym Rugge

Tak for de gode råd 🙂

Anonym Anonym

Hej
    Generelt vil jeg anbefale at kigge i “Backpacking for begyndere”, som er en rejsedagbog fra Thailand (samt Malaysia incl. Borneo)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account