This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kaskov

Hej!
    Nu drager min kæreste jeg snart en 1 måneds rejse til Thailand og Vietnam, vi GLÆDER OS!!!
    Vi har dog lige et par spørgsmål, vi håber nogle af jer kan hjælpe os med inden afrejse.
    – Er der nogle af jer, som har besøgt nationalparken Kao Yai lidt nordøst for Bangkok – hvad synes I om det… Er der mulighed for trekking og gode naturoplevelser?
    – Vi planlægger også at tage til Kanchanaburi for at se bl.a. de ni vandfald og andre naturoplevelser – er det værd at rejse efter – vi har både godt og skidt om området?
    – Hvor lang er rejsen fra Bangkok til øen Koh Chang ca.?
    – Tilsidst: Kan nogle af jer anbefale et godt hostel i både Bangkok og Hanoi? – det skal være hyggeligt og gerne tilbyde nogle gode ture.

På forhånd tak – for hjælpen!:-)

Anonym Magnus

Bangtil til Koh Chang tager 5-6 timer. Tag fra bangkok halvtidligt, ellers når I ikke færgen og må overnatte i Trat. Det er forøvrigt en hyggelig, lille by.

Anonym Anonym

Khao Yai er bestemt et besøg værd efter min mening. Jeg har været der 2 gange, sidste gang for 4 år siden og det var en fin oplevelse. Der var stort set kun 2 steder at bo, men de fungerer begge fint og maden er rigtig god. De kører det samme tilbud med halvanden dags ture, hvor man ser flagermusene flyve ud om aftenen. Næste dag er en hel dags tur ind i parken, hvor der er lidt trekking, men ikke så meget. Til gengæld var dyrelivet rigt, med skorpioner, pyton slanger, næsehornsfugle, elefanter og selvfølgelig de fantastiske gibbon aber. Desuden er parken nem at komme til med tog og de to gæstehuse er som regel repræsenteret, når toget kommer.

Desuden vil jeg gerne støtte op om Perry Dahl’s forslag om at undgå Tiger temple. Det ligner måske en god oplevelse, men tænk på dyrenes velfærd

Anonym evo777

Khao Yai nationalpark er et oplevelsesrigt sted som helt bestemt er et besøg værd. Vi fandt dog mange muligheder for overnatning, men parken er jo stor, så det kommer nok an på hvor man er i området. Parken er også meget populært blandt thailandske turister så der er mange muliger for oplevelsen.

Jeg har været i Kanchanaburi en gang og det var for mig en god oplevelse. Kanchanaburi er jo meget kendt for Death Railway, eller broen over floden Kwai, som japanerne tvang mange tusinde krinsfanger til at bygge under anden verdenskrig. Broen er der stadig og der er også et museum og nogle af de hytter som fangerne levede i. Der er både mulighed for båd- og togture i området. I weekenden tager mange unge thailændere til Kanchanaburi for at feste og bo i små hytter som er bygget på flodbåde hvis i har lyst til at opleve det.

Rejsetiden til Koh Chang er som Magnnus nævner cirke 5 timer i bil fra Bangkok. Det er muligt at booke en privat bil fra Bangkok som køre jer til Trat hvor i skal sejle til Koh Chang. Derefter kan i med samme firma blive transporteret til hotellet for omkring 500 baht. Vi skal til Kon Chang i februar og skal betale 6.000 baht for transport tur-retur fra Bangkok for 5 personer + chauffør. Jeg har bestilt transport med dette firma http://www.spiritvan.com. Alternativt kan i jo flyve til Trat fra Bangkok.

God tur 🙂

Anonym Anonym

Hvis det er Erawan vandfaldet i tænker på, så er det værd at se. Mener kun det er 7 fald. Lækkert vand.
    Der er et godt aften madmarked i byen. Jeg mener et par dage her er godt givet ud.
    God tur.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Hvis I er bare lidt interesseret i historie, vil jeg anbefale jer Hellfire pass museet. Det er et af de bedre museer jeg har været på. Man får udleveret en walkman som indeholder førstehåndsberetninger fra tidligere krigsfanger i en fangelejr med ansvaret for at bygge en af de mest ufremkommelige strækninger af dødens jernbane.

Vil gerne fraråde jer at besøge Tiger temple som også er en populær turistattraktion. Tidligere fungerede det som et rehabiliteringscenter for tigre. Siden er ideologien gået i fløjten og stedet drives primært for ussel mammon.

Vandfaldet er ok og værd at se hvis I alligevel er på de kanter.

Anonym Magnus

Bangkok til Koh Chang:
    Bus ca. 200 B/pers
    Song taew til havn ca. 40 B
    Færge ca. 100 B (billigere for studerende)
    Song taew på Koh Chang 50-100 B

Anonym kaskov

Tak for alle de gode råd!

Anonym Louise

Hanoi backpackers hotel, der er 2 i den gamle bydel, det ene er helt nyt. Super søde og ærlige mennesker, man kan bo i dorms, dobbeltdorms og alm dobbeltværelse. Der er gratis morgenmad, loungeområde, gratis computere og en masse rejse lystne at snakke med 🙂

Anonym Louise

Hov HOSTEL og ikke hotel 😉 i Bangkok har jeg et stamgæste hus, ikke langt fra cousan road, men ind i en lille gyde, hvor der er dejligt fred og ro. Ejerne er så venlige og de har både værelser med eget og med delt bad 🙂 tavee guesthouse hedder det, ligger tæt på national biblioteket (så er det nemmere at finde)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account