This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym globetrotter86

Hej alle sammen

Min søster og jeg er ved at planlægge en lille måned til Thailand i oktober måned 2009. Jeg ved at det stadig er regntid der, men er der måske en lækker ø hvor der er gode chancer for godt vejr i slutningen af oktober, måske fra ca. d. 23?

Jeg har tænkt lidt på Koh Chang, Ko Tao, Simili øerne eller noget i den stil. Det skal helst ikke være noget a la Phuket, Krabi eller Hua Hin, men et lidt mindre sted med lækre strande og fx. gode backpacker steder.

Håber en af jer der ude, har et par gode råd i baghånden 🙂 Og rigtig god påske.

Hilsen Louise og Cecilie

Anonym Filippa

Hej,

Jeg var 5 uger i Asien i December/Januar 08/09, og tilbragte 5 dage ved havet i Thailand.
    Vi var absolut ikke interesseret i steder som Phuket, så efter at have været i Cambodien, tog vi båden fra Trat til Koh Chang. Der boede vi en nat fordi vi ikke kunne komme videre samme dag. Det var ikke særlig sjovt. Øen er proppet til med hoteller, turister, barer, osv. men hvis det er det man er ude efter, er det vil ok.
    Så vi tog videre til en ø der hedder Kho Mak, og det var virkelig fantastisk!! Vi boede på et sted der hed Monkey Resort (der var direkte båd til Trak, som ligger på fastlandet) og det var vidunderligt! Vi mødte også backpackers og der var en hyggelig cagé/restaurant og en bar. Nu ved jeg så ikke hvordan det er i oktober, men jeg kan virkelig anbefale det!

Ha’ en rigtig god tur, og god påske! 🙂
    Hilsen Filippa.

comeawaywithme

Det er svært at sige med vejret på det tidspukt. Hvis jeg ville jeg bare tage derned og så checke vejret på nettet og rejse derhen hvor det ikke regner. Det skal nok være muligt at finde et sted, men det er jo svært at forudsige hvor. Similan tror jeg dog det er svært at komme til i regntiden. Og så er det jo forholdsvis til dykning. Koh Chang eller Koh Tao lyder som gode mligheder. Fra Koh Chang er der også mulighed for at tage til øerne syd for Koh Chang, som er super skømme.

Anonym Anonym

Hej,

Har selv været i Thailand ialt 7 gange, og været på flere af de nævnte øer. Jeg synes selv Koh Chang er en skøn ø hvis man ønsker at slappe af.

Kan se Filippa skriver at den er fyldt med barer, hoteller og turister. Det er også korrekt at det er sådan ét sted på Koh Chang, men tag til et af de mere rolige steder på øen, hvor der er fred og ro, og kun få steder at spise, og endnu færre at drikke.

Dette gælder stort set for alle øer som jeg har været på i Thailand. Selv på Partyøen Koh Phangan har jeg haft de mest rolige og afslappende uger langt fra barer, hoteller og hundredevis af andre turister.

God tur.
    Mvh
    Mikael

Anonym Mikaelkbh

Hej,

Har selv været i Thailand ialt 7 gange, og været på flere af de nævnte øer. Jeg synes selv Koh Chang er en skøn ø hvis man ønsker at slappe af.

Kan se Filippa skriver at den er fyldt med barer, hoteller og turister. Det er også korrekt at det er sådan ét sted på Koh Chang, men tag til et af de mere rolige steder på øen, hvor der er fred og ro, og kun få steder at spise, og endnu færre at drikke.

Dette gælder stort set for alle øer som jeg har været på i Thailand. Selv på Partyøen Koh Phangan har jeg haft de mest rolige og afslappende uger langt fra barer, hoteller og hundredevis af andre turister.

God tur.
    Mvh
    Mikael

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account