This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kestemma

Hejsa

Håber at nogle kan komme med nogle gode råd…

Vi regner med at skulle til Thailand i 2012. Grundet arbejde og børn i skole forvneter vi at rejse ud omkring juni/ juli og retur august/ september.. Er der nogle som har erfaringer med rejse i Thailand i denne periode. Kan regntiden ødelægge ferien. Eller er det overdrevet den snak som man høre fra nogle….?

Er der nogle som kender steder (strande og hytter) god kvalitet og ikke for turistpræget… Gerne et sted hvor der ikke er for mange mennesker….

Anonym Line

På min sommertur til Thailand var regntiden bestemt ikke et problem! På 7 uger havde vi 2 dage med heldagsregn… ellers regnede det bare en times tid hver dag og jeg mener faktisk at det først var sent på aftenen.

Anonym josephiner

Jeg vil anbefale Koh Samui, der er den bedste tid at rejse på i juli, august da der godt kan være understrømme på Phuket i den periode lidt ærgeligt ikke at kunne bade 🙂
    Jeg var selv på Samui juli/august og det var super vejr!
    Det regnede om natten dog men det var jo så ikke noget vi lagde mærke til 🙂 Vil foreslå Chaweng beach det var super lækkert og vandet som at oppe i i et kæmpe badekar på 38 grader!Skønt. Tror også Hua Hin skulle være godt i den tid har dog ikke selv været der 🙂
    God rejse!

Anonym Chr

Vi har været afsted i den periode nogle gange, også med vores børn. Vi havde regn på Phuket nogle dage og ellers en byge hist og her. Som Line skrev falder denne byge helst om natten eller sent aften. Der er iøvrigt intet at komme efter på Phuket, ud over en masse andre turister, efter min mening. Det er ikke nemt at finde strand og hytte uden det bliver turistpræget, de er jo altså også kun for turisternes skyld. Koh Tao vil nok være et godt bud. I juni er der ikke mange turister i Asien, de kommer med skoleferien og så bliver det svært at finde et sted for jer selv. Vi havde 5 dage på Koh Phangan (Dreamland Resort, Fint sted på lækker strand) i juni, hvor der kun var to andre par. Juni er et fedt tidspunkt at rejse i Asien på. Der er jo heller ikke langt til Malaysia som jeg ville ligge ind i en 6-8 ugers tur. Rigtig god tur og pas på, den vil være strækt vanedannende c”,).

Anonym josephiner

Og kan foreslå Natien Resort 🙂
    Super søde mennesker hjælper en rigtig godt, det er inklusiv morgenmads buffet som består af pandekager, frugt, forskellige morgenmads produkter, stegte bananer og kokken står og laver lige det æg man har lyst til (spejlæg, hårdkogt, scramble el. omelet) og lækre værelser – fin pool og så kan man vade lige ud i sandet fra resturanten 🙂

Anonym Brit

Hvis I vil så langt væk fra turister som muligt, så er Koh Samui det sidste sted i bør tage hen efter Phuket og Hua Hin.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account