This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AB

Jeres budget lyder meget fornuftigt, men der kan altid spares i Thailand;). Prutte om prisen er en norm i de mere lokale miljøer. Kho Thao er helt klart den bedste ø at dykke fra og også der de fleste dykkerklubber holder til. God ide at kigge rundt på nettet inden i tager afsted, men de fleste steder plejer at have en bungalow eller lign til rådighed på de mindre turistede øer (Kho Thao, Kho Pangan).

Juli er en god måned at rejse i og la jer ikke skræmme over det er monsun i den periode. Man kan sætte uret efter hvornår der lige kommer en skyller og så er det ret forfriskende at stile sig ud og få en “skyller”.
    Held og lykke med rejsen, håber i får en fed tur.

Anonym ceciliel89

Hej

Vi en familie (med store børn på 20+) som ønsker at tilbringe 3-4 uger af juli måned i Thailand. Vi har overvejet at rejse til Koh Samui, Koh Tao, Koh Phangan og evt. Koh samet. Vi regner med et budget på ca. 25.000 kr hver. Dette skal inkl. ALT (fly, transport, udflugter mm.) Vi ønsker en ferie med fuld afslapning bestående af LÆKRE strande, dykning på nybegynderniveau, shopping og natur.

Er vejret fint på disse øer i denne periode?

Kan i anbefalde gode hoteller? (alt lige fra luksus til mindre luksuriøse)

Kan det bedst betale at vente med, at bestille hotel når man ankommer? Eller er der overbooket i Juli?

Kan man rejse til Phi Phi Island i denne periode? (har læst mange steder at de fraråder det, grundet vejret)

Hvordan vil i anbefalde at rejse rundt?

Gode dykkercentre? (nybegyndere)

Hvis i har andre gode tips og anbefalinger må i meget gerne skrive.

Tak for jeres tid 🙂

Cecilie

Anonym HeidiZ

I kunne jo også prøve at overveje Indonesien på det tidspunkt, hvor det er højsæson pga. vejret. Og så skulle det være et af de bedste steder til dykning. (dog kræver nogle steder nok erfaring)

Prøv at kig lidt på Bali, Lombok og Gili-øerne. Disse steder byder i hvert fald på smuk natur, kultur og lækre strande. Evt. kan det kombineres med lidt storbyes ferie til Kulala Lumpur eller Singaporer. (Køb billet til et af de steder og så en seperat billet evt. med Air Asia videre til ende destinationen).

Lige et par links:
    Generelt: http://www.albatros-travel.dk/destinationer/asien/sydoestasien/indonesien/Pages/Default.aspx
    Dykning: http://www.koralrev.dk/main.asp?id=379

God ferie 🙂

Anonym Henrik

Hej
    I kan sagtens tage til Phi Phi i juli. Jeg var der i august, som vejrmæssigt minder meget om juli, og der var vejret okay. Nogle dage høj sol og 35 grader, andre dage overskyet med regn.. I må bare ikke forvente perfekt strandvejr alle dage på det tidspunkt af året..

Enten kan i flyve fra Koh Samui til Krabi og derfra sejle til Phi Phi, eller i kan, som vi gjorde, sejle fra Koh Samui til fastlandet, og tage bussen fra Surat Thani til Krabi, og så sejle til Phi Phi. Busturen tager 3 timer.
    Vil anbefale jer at bruge en dag eller to i Krabi, og bl.a. besøge/bestige Tiger Cave Temple. I kan også bruge et par dage i Ao Nang, 15 min kørsel fra Krabi. Der ligger masser af fantastiske strande omkring Ao Nang, bl.a. Railey Beach.

Ville bestemt ikke booke hotel på forhånd, der er ikke overbefolket på dette tidspunkt, og I vil sagtens kunne finde hoteller for enhver smag og pengepung på dette tidspunkt af året.

Vh

Anonym LouiDK

Hej Cecilie.

Jeg vil anbefale Koh Tao som et godt begynder dykke-sted. Der er mange flotte rev der, og der er heller ikke alt for mange turister, da øen er meget lille, og man stort set ikke kan lave andet end at dykke. Jeg synes ikke at strandene her er de bedste, men det er meget let at sejle fra Koh Tao til Koh Phangan – jeg mener det tager to timer, og det er let at få billetter. I kan enten benytte jer af et af de mange små rejsebureauer, som er at finde på hvert gadehjørne, eller I kan selv bare tage ned til havnen.

Jysk rejsebureau har et guesthouse på Koh Tao, hvor man kan tage dykkercertifikat. Det hedder Coral Grand resort og de har nogle rigtig dygtige instruktører (Dive masters) her.
    Jeg mener at prisen ligger på omkring 1200 kr pr. person og det tager i alt 4 dage.

Jeres budget lyder rigtig fornuftigt, og I kan endda også gøre det billigere – men det afhænger selvfølgelig af, hvordan I er villige til at bo. 🙂
    Man kan godt få en overnatning på et guesthouse til omkring 30 kr, men så er det uden morgenmad og standarden er heller ik i top. Men da Thailand jo er et helt fantastisk land, går jeg udfra, at I heller ikke vil bruge dagene på et hotelværelse 😉

I kan sagtens vente med at finde et hotel eller guesthouse når I kommer til Thailand, på den måde kan I få det billigere. Men det kan være dejligt, at man hjemmefra har bestilt hotel bare til de første 1-2 nætter.

Koh Phangan har nogle VILDT LÆKRE strande! Jeg har kun været der i perioden lige op til Full Moon party, så jeg ved ik hvordan turismen er “normalt”, men op til Full Moon Party er der ihvertfald tryk på 😉

Jeg tror hurtigt I vil komme til at små kede jer, hvis I skal tilbringe 3-4 uger på Koh Phangan, Koh Tao osv.. Her er ik vildt meget man kan tage sig til, så synes I skal overveje også at tage omkring Phuket og Bangkok. Det er meget billigt og nemt at rejse i Thailand, og man kan hurtigt komme fra a-b.
    Og nu når I alligevel er i Thailand, så synes jeg da også I skal prøve noget trek og se landet fra elefantryg 🙂

Held og lykke med rejsen 🙂

– Louise

Anonym Anonym

Hvis I beslutter jer for at være på Koh Phangan og stranden Haad Rin, mens der er Full Moon Party, så er der her en guide til at komme godt igennem festen. Det vil sikkert være godt for både jer – og jeres voksne børn – at læse. http://www.godtur.dk/artikler/guide-til-full-moon-party/

Rigtig god fornøjelse i Thailand!

Anonym Cecilie

Mange tak for jeres svar.

Jeg tror vi lytter til Heidiz og tager et smut til Bali 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account