This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielDKK

Hej allesammen da jeg og en ven skal til thailand 1/12-21/12 har jeg nogle spørgsmål om transport 🙂
    Vi starter i bangkok et par dage og så videre til koh tao koh samui/chaing mai. Da vi gerne vil spare penge og mest mulig tid vil jeg høre om det kan betale sig at tage toget fra Evt bangkok til fastlandet ud for “øerne” sejle til ørene være der i en uges tid og den samme vej tilbage bare til chaing mai? tænker mere om det tager for lang tid da vi kun har 21 dage og om det er oplevelsen værd med tog turen, eller om vi bare skal tage den lette men måske kedelige løsning med flyet, som selvfølgelig er dyrere men hurtigere? hvad kan betale sig??

Håber i forstår 🙂

Anonym Jesper Jensen

Det kan sagtens betale sig at tage toget til øerne – Tag nattoget, så sparer du en overnatning på samme tid.

Så vidt jeg husker skal du til Suratthani, hvorfra det er nemt at arrangere transport videre til en af øerne (I er sikkert mange der skal samme vej).

Fly er hurtigere – men måske ikke så meget dyrere, Tjek Airasia.com en gang i mellem inden, måske er det et godt tilbud.

Det samme gælder når du skal nordpå-

Anonym Jannie

Jeg har været i Thailand 2 gange…. vi startede og sluttede også i Bangkok hver gang… første gang tog vi bus rundt… anden gang fløj vi…
    Når I kun har 21 dage og fx. både vil til Chiang Mai og Koh Samui…så ville jeg helt klart vælge at flyve….
    Vi fik ret billige billetter med Air Asia.

I Chiang Mai kan jeg anbefale Julies guesthouse – både som overnatning og turarrangør… mht. overnatning er det en god idé at booke på forhånd… da der er rift om værelserne. Du kan se mere på deres hjemmeside… vi var super glade for at bo der.. og var på nogle super gode udflugter… Blandt andet 3d/2n trekking, mountainbike/riverrafting/elefant-trekking, Tiger Kingdom, Buddistisk Tempel i Bjergene, Klatring osv.

I Bangkok boede vi på Rambuttri Village Hotel… perfekt beliggenhed… tæt på Khao San Road… men alligevel meget roligere end i selve gaden… og tæt på floden, Grand Palace osv. – og pool på toppen af hotellet… så skønt 🙂

Jeg ville personligt foretrække Phi Phi frem for Koh Samui… men det er jo en smagssag 🙂

Anonym DanielDKK

Tusind tak jesper og janni for svarene .. ! 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account