This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Vi er tre venner der er ved at arrangere en rejse fra 1. april og ca. 3 mdr frem. Vi vil gerne besøge Thailand, Vietnam, Laos og Cambodia, men er blevet lidt i tvivl om det er for meget på den afsatte tid? Hvis der er nogen der har nogle erfaringer med dette vil jeg meget gerne høre fra jer:)

Ligeledes hvis vi skal vælge et land fra, hvilket skulle det ifølge jer være og hvorfor? Ingen af os har været i de lande før, så det er lidt svært at finde ud af..
    Tak for hjælpen.. TCS

Anonym Rasmus

Ligesom ovenstående vil jeg sige at du endelig ikk må vælge noget fra. Specielt ikke Laos som efter min vurdering klart er det mest spændende af de 4. Hvis noget skal undlades bør det være midt- og sydvietnam, da der er meget rejsetid og ikk specielt meget at opleve!! Men lad være at planlægge for meget. Hver gang man kommer et sted møder man nogle nye folk der har ideer og anbefalinger!!

Anonym marianne

Hey.
    Det lyder fint med 3 måneder til det. I skal jo bare fra starten gøre jer klart hvad det er i vil se i de forskellige lande.

Personligt ville jeg måske vælge Laos fra, det er det land der er mest besværligt at rejse i. Men det kan da lade sig gøre, og er da sikkert også en stor oplevelse.

I Laos og Cambodia skal I være forberedte på at der er meget transport tid. Og det i ret ubekvemme busser.
    (man kan med fordel købe en pude der ude!)

I laver det vel som en rundrejse med fx udgangspunkt i bangkok, hvor i også vendre tilbage til. Så kan I jo altid “springe” et land over, hvis i føler I kommer i tidsnød…

Et sidste tip, hvis man bare et lidt hygiejnisk, så vil det være en god ide at købe en lille tube med alco gel. Der er så mange steder hvor man ikke kan få vasket hænder….

God tur!

Anonym Pernille

jeg syntes ikke at hverken Laos eller Cambodia skal vælges fra 🙂 I kan sagtens nå dem alle på 3 måneder. Hvis i skal noget, så vælg mindre tid i Thailand, det er sikkert ikke sidste gang i kommer dertil, plus, det er så turistet. Jeg har selv taget turen fra Bangkok, Laos, Vietnam og igennem Cambodia… Plus Singapore og Malaysia på 4 måneder, så det kan sagtens lade sig gøre. Mit råd til jer er at i ikke planlægger for meget, og ser hvad der sker. Tag til en by og se hvor lang tid det er interessant at være der. Der har været steder hvor jeg kun har været en dag fordi det ikke lige var det helt vilde…. Men tag jer tid i Angkor Wat og Halong Bay…. Det er rigtig smukt!

Anonym TCS

Tusind tak for svarene, det er godt at høre vi ikke kommer i tidsnød, for ville også være ked at at skulle vælge et land fra. Er der nogen af jer der har erfaringer med regntiden i de forskellige lande? Hvordan foregår det, regner der MEGET i lang tid eller er det korte skyl?

Og en sidste ting.. Hvor mange liter har jeres tasker været på når i har været afsted?

Tak:)

Venlig hilsen Troels

Anonym Rasmus

jeg rejser med max en 65 l taske. Jeg er en fyr på over 2 meter, men fylder ALDRIG tasken mere end halvt op hjemmefra. Alt man lige kommer til at mangle kan købes derude. Og da det er en meget varm periode i ankommer i kan det ikk betale sig at pakke særligt meget. I skal selv slæbe den hele tiden og i får mindre plads til souveniers!!

Anonym Pernille

Min rygsæk var 70-80 liter, det har været fint nok…. Jeg har haft sendt nogle ting hjem ind imellem…. du ved, når jeg har fået syet tøj i Vietnam og den slags 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account