This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sisse85

Hej:)
    I feb/marts 2006 skal jeg ud og rejse med to veninder. Vi vil meget gerne til Thailand Vietnam og Kina. Men er det for meget med disse tre lande på 2 måneder? Vi skulle jo gerne have tid til at se noget og ikke bare rejse hele tiden:)
    Er der nogen som har nogen ideer til hvilke byer vi skal rejse til i de forskellige lande?? Og hvordan vi skal rejse fra land til land? Vi har tænkt lidt på bus eller nogen, da det jo ikke er helt billigt at flyve…
    Vi er på lidt bar bund, så kunne godt bruge nogen ideer:)
    Hvor mange penge skal vi regne med at komme til at bruge? Vi er bestemt ikke luksus mennersker!!
    Er transport meget dyrt?
    Håber der er nogen som vil dele lidt ud af deres viden om disse lande:)
    På forhånd mange tak for hjælpen!!!
    Mvh Sisse

Anonym Helle Brodt Hansen

Hej Sisse.

Jeg har været i alle 3 lande flere gange.var selv 7 uger i kina-4 i vietnam, og thailand har jeg været flere gange.
    Jeg ville nok fravælge Thailand og så bruge tiden i Vietnam og Kina. Thailand er så nemt at komme til og billigt,at det nemmere kan gøres på en kortere tur.Medmindre I er mest interesseret i strande. Jeg kan anbefale flere steder steder i Vietnam, men især nord er spændende.I kina syntes jeg Yunnan provinsen var lækker,Guillin, Shengdu, og ikke mindst Beijing.MEn det er et stort land og medmindre man flyver ,kan man nemt bruge 2 mdr der.
    Det er ret billigt at rejse og overnatte i Alle 3 lande,så I bør ikke bekymre jer om økonomi.
    REgn med ca 20.000 for 2 mdr, alt incl.HVis du er studerende billigere,så er der også råd til shopping især I kina,men også Vietnam kan I få meget lækkert skrammel.
    mvh helle

Anonym Carina

Jeg er enig med Helle i, at jeg synes, I skal gemme et af landene til en anden gang. Det er meget at nå 3 lande på 2 måneder hvis man ikke vil være på konstant gennemrejse, især fordi Kina er så stort. Vær opmærksom på, at det nok ville være rarere for jer at starte i Thailand eller Vietnam da sprogbarrieren osv. her er mindre end i Kina.

Hvis I vælger både Kina og Vietnam skal I være opmærksom på, at hvis I vil krydse grænsen over land, skal I have det til at stå i jeres vietnamesiske visum. Det er ikke besværligt eller noget, det skal bare stå der for at I kan få lov. Sådan var det i hvert fald engang for et par år siden da jeg selv undersøgte det, men tjek hellere selv.

Budget i de enkelte lande (alt inkl – dvs både transport, mad, overnatning, ture mv.):

Kina: 150 – 200 kr/dag afhængig af om I vil være meget på østkysten og de større byer eller mere inde i landet.

Thailand: 120-150 kr/dag, Vietnam ca. det samme tror jeg.

Kina: Pga. jeres begrænsede tid skal I nok bestille togbilletter mere eller mindre med det samme når I ankommer til en ny by. Så er I sikre på, at der ikke bliver solgt ud… Togene er komfortable og forholdsvis hurtige, så I behøver ikke fly osv. Skal I ud på landet går der ikke tog, så er det busser – og det kan godt tage tid.
    Evt. steder at besøge: Beijing, Chengdu og Sichuan-provinsen med alle de små byer og flot natur, Yangshuo (backpackerby).

God rejse!

Anonym Anonym

Mente forresten ikke, at jeg synes, at I skulle droppe Kina af de tre lande – men overvej at tage det sidst på rejsen og ikke i starten. Man kan såmænd også sagtens starte der, men man får nok en nemmere start i Thailand eller Vietnam…

Carina.

Anonym Stine Würtz

Hej Sisse…

Vi er tre piger der skal skal ud at rejse her til september, vi starter så lige ud med NZ og Australien. Men der efter tager vi til Thailand i 24 dage og Vietham i 24 dage, så til sidst til Kina i en måned. Jysk-rejsebureau sagde at det ville være en god idé med mindst 3 uger i de to først nævnte lande og mindst en månede i Kina. Vi flyver fra Bangkok til Saigon for ca. 1000 kr. og så regner vi med at tage toget rundt i Kina, det skulle være rimelig billigt og en hurtigere måde at komme rundt på i forholdt til bus. Vi har tænkt os at køre om natten og f. eks. kan man kører fra Beijing til Xian på 16 timer.

Håber du kunne bruge det til noget og skriv gerne igen, hvis I har fået nogle gode råd.

F.eks. har i tænkt jer at tage malaria-piller?

Mvh Stine

Anonym Frank

Hej med jer

For at få en billig flybillet kan det være en idé at flyve ind til Bangkok – tilbring nogle få dage her og rejs over Laos til Vietnam.

Mit forslag til en tidsplan er:

Thailand 7 dage (Bangkok + Paradisstrande)
    Laos 7 dage (Vientiane, Luang Prabang, Krukkesletten)
    Vietnam 14 dage (Vælg selv i)
    Kina (Sydkina + de store seværdigheder omkring Beijing)

Køb en flybillet fra det sydlige Kina til Beijing – resten af turen kan gennemføres med bus eller tog.

I skal passe på med at lytte til dem der ikke siger man kan nå en masse lande – man kan ikke nå i dybden med landede, men man kan sagtens få et indtryk og få set nogle fantastiske ting.

Anonym Charlotte & Julie

Hej
    En veninde og jeg skal til Vietnam her i starten af august og rejser over Bangkok, hvor vi bliver et par dage. Er det nødvendigt at bestille hotel osv. hjemmefra til overnatning i Bangkok eller er der en masse muligheder? Vi ankommer nemlig allerede kl 6 om morgenen!?Er der noget vi bør opleve? Hvor er der fine hoteller til gode priser som er let at finde frem til fra lufthavnen osv.?!

Anonym Charlotte & Julie

Hej
    En veninde og jeg skal til Vietnam her i starten af august og rejser over Bangkok, hvor vi bliver et par dage. Er det nødvendigt at bestille hotel osv. hjemmefra til overnatning i Bangkok eller er der en masse muligheder? Vi ankommer nemlig allerede kl 6 om morgenen!?Er der noget vi bør opleve? Hvor er der fine hoteller til gode priser som er let at finde frem til fra lufthavnen osv.?!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account