This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Nu er biletten bestilt, men desværre kan vi ikke være afsted så lang tid som vi gerne ville (kun 5 uger).

Vi ønsker at have god tid og er af den opfattelse at 2½ uge hvert sted er for lidt. Vi skal derfor vælge om det er Thailand eller Bali/Lokbok, som vi skal se.

Hvis man sådan all-around skal se på det hele (kultur, seværdigheder, strande, dykkermuligheder osv.) hvor vil i så anbefale at vi tager hen?

Det bløder i vores hjerter at vi skal vælge, og har derfor brug for et lille skub i den ene eller anden retning.
    Håber I vil svare, også selvom I kun har efaring med en af stederne :o)

Anonym HeidiZ

Jeg ville tage 2 uger på Bali og 3 uger i Thailand.

Har ikke selv været i Thailand, men har været omkring 2 uger på Bali og det var ganske fint. Vi kom vidt omkring og havde stadig tid til at dase ved stranden. Var ikke på Lombok. Vi så selvfølgelig ikke alt på Bali, men nu har vi heller ikke behov for at skulle se fx. 3 forskellige vandfald, men kan sagtens nøjes med at se 1.

Hvis man prioriterer rigtigt, så tror jeg godt i vil kunne få det til at passe 🙂

Skulle jeg vælge at bruge 5 uger i hhv. thailand eller på Bali, så ville jeg nok vælge Thailand pga. landets størrelse.

Anonym Anonym

der er jo også resten af indonesien.. fx komodo, flores, java, summatra osv 🙂

Anonym Claus Jepsen

Jeg har været i Thailand omkring 10 gange. Der er rigeligt til 5 uger. Jeg har været på Bali og Lombok 1 gang og var skuffet. Det er vildt turistet, men det kan man også finde i Thailand, forskellen er blot, at der i Thailand også finde masser af steder med autentisk kultur i modsætning til Bali. I kan se billeder fra Bali her: http://www.focusfoto.dk/travel/bali/ Skulle I have lyst til at læse om Thailand, så gå ind på min blog på http://www.focusfoto.dk og kig på de ældre indlæg.

Anonym MissAdventure

Uha… svært beslutning…
    Jeg har været begge steder…
    2 gange i Thailand (senest sidste sommer)
    Og i år Indonesien i 4 uger (tog fra Bali for 3 dage siden)…

Jeg ville vælge BEGGE DELE… ca. 2½ uge hvert sted….
    Hvis det er nu, I skal afsted, er vejret meget bedre (læs stort set ingen regn) i Indonesien, sammenlignet med Thailand… – selv om Thailand nu er skønt alligevel…

Jeg ville vælge:
    – Thailand: Bangkok, Chiang Mai, Phi Phi
    – Indonesien: Var både på Bali, Gili, Lombok og i Flores…. hvad jeg ville vælge her afhænger af, hvilke aktiviteter I prioriterer højest….
    Dykning i Komodo Nationalpark (med Bajo Dive Center i Flores) var enestående – det samme var vragdykkene ved Tulambén på Bali…

Jeg boede i Sanur på Bali… super skønt sted… – men har hørt fra mange, at Kuta er det rene turisthelvede…. så det holdt jeg var fra… Sanur var skønt, roligt og afslappende… og så var jeg på dykkertur de fleste dage!!! .-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account