This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LineTL

Hej

Jeg skal ud at rejse fem uger efter mit udlandsophold I Seoul. Planen er at tage tre uger til Fillipinerne og Derefter… Ja cambodja Eller thailand? Jeg har to uger og min hjemrejsebillet er fra Bangkok.

Jeg tænker at det er smartest at tage til thailand – jeg er mest til strand,natur oplevelser. Men tænker cambodja er mere interessant?

Jeg vil gerne opleve den autentiske del a kulturer og ik kun tourist stederne og attraktionerne.

Hvad synes I er mest oplagt? Hvad ville I gøre I min situation?

Da jeg ik vil søge om visa , kan jeg ik blive på Fillipinerne længere end 21 dage.

Jeg rejser Alene efter Fillipinerne og det er første gang jeg er på backpacker rejse 🙂

Anonym Anonym

Cambodia har bestemt også strande, natur og oplevelser lige som Thailands. Prøv at google Koh Rong og cardamom mountains i Cambodia. Lige som Thailand også har spændende kultur. Fx i nordthailand, både vest og øst i nordthailand har meget kultur og nogle af stederne har få turister. To uger er ikke super lang tid, så det kommer også an på hvad du præcis vil….Vil du ligge på en strand og bruge eftermiddagen i junglen eller hvad havde du tænkt?
    Cambodia har den fordel at mange ting ligger tæt på hinanden, da landet er lille, mens Thailand kan være lettere at rejse i (billige indenrigsfly)…

Anonym Anonym

Jeg vil gerne opleve noget kultur, ligge på stranden, vandre lidt og på den måde se landet

Anonym Rejsestedet

Hej Line,

Thailand og Cambodia er begge super gode destinationer. Uanset hvortil du rejser, vil du garanteret få en masse oplevelser.

Thailand er lidt mere “rejsevenligt” og det er nemt at komme rundt. Her kan du også få autentiske oplevelser og se kultur, jungle og strand. Du kunne tage et indenrigsfly fra Bangkok til Nordthailand og opleve lidt jungle og kultur, hvorefter du kunne flyve til et strandområde, f.eks. Hua Hin eller Phuket.

Vi skrev fornyligt et relevant indlæg på vores rejseblog: Hvorfor rejse til Thailand?

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp vedr. en rejse i Thailand. Vi hjælper bl.a. med transport, hotel og udflugter.

Mvh
    Mikkel Henriksen
    Rejsekonsulent
    Rejsestedet.dk

Anonym Anonym

Du kan sagtens vandre, ligge på stranden og opleve kultur i begge lande. Jeg vil dog slå et slag for Cambodja, jeg synes at det var klart “sjovere” at rejse i Cambodja end i Thailand. Cambodja er billigere og jeg synes at der var færre turister end i Thailand (i 2011) og at det var lettere at finde dorms og møde andre rejsende som solorejsende, da man af dem som jeg mødte i Thailand var par, mens mange rejste alene i Cambodja

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account