This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Milla-pilla

I marts skal min kæreste og jeg ud og rejse i 3 uger. Men er meget i tvivl om hvorhen… Vi vil gerne snorkle, dykke, sejle, på stranden, trekke, se dur og natur og noget kultur. Og sikkert meget andet. Jeg har rejst i Thailand, for 4 år siden og vil gerne nogle nye steder hen. Den gang havde jeg ikke dykkercertifikat. Tænker f.eks. på Ko Phi Phi, Similan Island. Ayuthaya og Khao Yai NP.
    Eller hvor er bare aller bedst at dykke? (som nybegynder)

Ellers tænker jeg, at vi skal tage til Malaysia, hvor ingen af os har været før.
    Men hvordan skal vi vælge?
    Hvad er et must i Malaysia. Og hvordan er budgettet i forhold til Thailand?

Håber I kan hjælpe….

Anonym Anonym

Tag Malaysia :-).

Georgetown – Cameron Highland – Taman Negara og slut af på Perhentian Islands.

Anonym MissAdventure

Jeg har været begge steder – både Thailand og Malaysia… og synes sagtens, I kan få opfyldt jeres ønsker begge steder.
    Perhentian Island er et lækkert sted – og både snorkling og dykning er god 🙂
    Malaysia er dyrere end Thailand – men jo stadig billigt sammenlignet med DK.
    Ved ikke, hvad jeres budget er? Hvis I har penge på kontoen, ville Borneo være perfekt ud fra jeres ønsker…
    – Dyr og natur: Kinabatangan River
    – Trekking: Fx. bjergbestigning Mount Kinabalu
    – Verdensklassedykning: Mabul og Sipadan…

Sidste sommer rejste jeg Thailand – Malaysia – Borneo… så sig til, hvis du har flere spørgsmål, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe 🙂

Indonesien er også en mulighed… der var jeg i sommer… god trekking/vulkanbestigning både på Bali og Lombok…komodovaraner i Komodo Nationalpark / Rinca…. Sol, strand og fest på Gili…. og gode dykkermuligheder… ok dykning/snorkling ved Gili…. rigtigt gode dyk ved Bali og verdensklassedykning, hvis man tager til Komodo 🙂

Anonym Anonym

Vi var selv på Bali, Lombok og Gilli i sommeren 2010, hvor vi tog vores dykkercertifikat (og har ikke brugt det siden). Komodo skal vi helt sikkert til, bare en anden gang. 🙂
    Er der forskel i prisen om man er på Malaysia eller Borneo?
    Planen er at bo de billigste steder og tage offentlige transportmidler.
    Men vi skal dykke og i NP parker så skal vi jo ikke sparer på prisen/kvaliteten.
    Er det for kort tid at have 3 uger, hvis man både vil nå Malaysia og Borneo. For man kan vel godt bruge 3 uger hvert sted eller?

Anonym MissAdventure

Jeg kunne nemt bruge flere måneder hvert sted 🙂
    Jeg ville kun vælge et af områderne, hvis jeg havde 3 uger…og Borneo ville helt sikkert være min 1. prioritet.
    Hvad der er dyrest…tja…det afhænger jo af, hvordan man bor, hvor man spiser og hvilke aktiviteter man kaster sig over 🙂
    Man kan sagtens bo billigt på Borneo…der er også billige hostels….og man kan også tage bus/natbus rundt mellem de forskellige steder… vi valgte dog at flyve med Airasia, da vi bookede en del tid i forvejen, og så kostede det ikke ret meget.

Kinabatangan River kan bookes ok billigt gennem Sandakan Backpackers… vi var på deres 3d/2n tur….

Bjergbestigningen er dyr…. men virkelig en fed oplevelse (vi bookede også den gennem Sandakan Backpackers)

Dykning ved Mabul/Sipadan… man kan bo billigt på Mabul (inkl. alle måltider og vand/kaffe/the) – jeg har været der et par gange…og Uncle Chang har været det bedste af stederne.
    Dykningen ved Sipadan er dyr (og skal forudbestilles en del tid i forvejen… 2-5 uger…afhængigt af sæson… da der kun er 120 tilladelser til området pr. dag)
    Dykningen ved Mabul/Kapalei er også god…og ret billig…jeg har haft nogle super gode dyk der…

Der er virkelig meget at opleve på Borneo… jeg skal helt sikkert tilbage igen, selv om jeg har været der to år i træk.

MVH MissAdventure

Anonym MissAdventure

God tur… jeg kom hjem fra Filippinerne sidste onsdag.. og jeg længes tilbage… 🙂 Det er et helt fantastisk sted 🙂 Og virkeligt billigt at leve der!!!
    MVH MissAdventure

Anonym Milla

Tak for nogle rigtig gode forslag. Vi endte så med at købe billetter til Filippinerne i går, da de kostede 4333 (samme pris som Malaysia), og det syntes jeg var meget billigt. Borneo, Malaysia og Komodo må blive en anden gang hvor vi har mere tid.

Anonym Anna

Hej alle sammen 🙂
    Jeg læste lige denne tråd, og selvom den er lidt gammel, så skriver jeg lige i håbet om at MissAdventure også kunne give mig nogle gode råd 😀
    Jeg planlægger at rejse 3 uger i juli måned med min kæreste, og har lidt samme ønsker som Milla: at dykke, se noget dyreliv, og nogle kulturelle steder.
    Vi overvejer enten at tage til Thailand (mest øerne omkring koh tao) eller Borneo – fordi de to steder ikke skulle være så ramt at regntiden i juli.
    Vi vil nok egentlig helst til Borneo fordi naturen og dykningen skulle være fantastisk. Men vi er lidt bange for om det kommer til at blive for dyrt.
    Ved du (miss adventure) hvor meget dyrere det er at bo i borneo? Er godt klar over at dyk på sipadan og turene ud i regnskoven kommer til at koste lidt. Men hvad med mad, drikkevarer osv? Er det også meget dyrere? Og er det muligt at bo i en hytte på en lækker strand h or man kan slappe af i nogle dage, til ikke alt for mange penge, hvis det ikke lige er på sipadan? – og har du noget forslag til hvor det kunne være? 🙂
    Vi vil som sagt helst borneo, og kan kommer dertil gennem kuala lumpur forholdvist billigt. Men vi er bare i tvivl om, om vi vil få så meget mere for pengene, at det er bedre at rejse til thailand, og så vente med borneo?

Alle gode råd modtages med kyshånd!
    Hilsen Anna 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account