This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Miss Buch

Hej..

Jeg står og skal afsted på en tur på godt 5 uger, for første gang er det alene! så jeg kunne godt bruge lidt hjælp…

Jeg skal 14 dage til Thailand på egen hånd, så 10 dage til Borneo, hvor det er en tur med Intrepid og til sidst 10 dage i Malaysia på egen hånd!

Først vil jeg gerne vide noget om pengeforbruget, hvad skal jeg regne med pr. dag for mad, overnatning, overlevelser, transport i landene m.m.? Alle flybilletter er jo betalt!

Og er der så noget som er et must at se i de forskellige lande?

På Borneo indkluderer turen blandt andet Mt. Kinabalu, er der nogen der har erfaring med bestigning af dette bjerg?

Sidst men ikke mindst: Rygsæk? Hvad skal jeg gå efter, størrelse, kvalitet og pris? Jeg skal jo nok afsted igen, og måske også i længere tid, så hvad vil jeres råd være..

Tak for hjælpen

Michelle

Anonym Michelle

Hej Michelle. Jeg skriver til dig da jeg står lidt i samme situation som dig, da jeg måske også skal ud og rejse alene, da hende jeg skulle have været afsted med ikke kan tage med alligevel. Jeg skal til malaysia, borneo også en rundrejse på 10 dage og singapore. Derfor tænkte jeg på hvornår du skal afsted og hvis det passer om du så kunne være interesseret i at følges noget af vejen. Hilsen Michelle ( ja os her )

Anonym Pernille

Intrepid er udemærket at rejse med, man oplever lidt andet end man ellers ville… Jeg kan anbefale dig at tage til Pulau Tioman eller Perhentian… Der er virkelig smukt. Det er lidt svært at sige hvor meget du skal regne med at bruge, det afhænger helt af hvilken standart du ønsker, og hvordan du rejser… Når alle billetter er betalt vil jeg sige omkring 5-8000…. Hvis du skal på nogle ture og den slags, plus købe lidt souviners. Malaysia/Borneo er noget dyerer end Thailand. Jeg syntes at man skal passe lidt på med for stor oppakning…. jeg vil sige max 15 kg. Det er også grænsen for de fleste fly (airasia mf.).

Anonym Petssa

Jeg var i Thailand for et halv årstid siden. Personligt blev jeg hurtigt træt af tourist-ræset i det sydlige thailand. Så jeg vil klart anbefale dig at tage nord på, hvor der er gode muligheder for trekking, hvis du er til den slags.
    Lad for guds skyld bare være med at købe trekking turen før du er i det pågældende område (fx. Chang Mai), da det er langt billigere at vente.
    I Syd skal du helt klart dyrke alle de små øer, fx. koh-panang, ko-phi-phi, ko-smaui

Anonym Charlotte Jørgensen

Hej
    Jeg kan anbefale dig at låne eller købe “Backpacking for begyndere, som netop beskriver den tur du skal på.

God tur

Hilsen Charlotte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account