This topic is empty.

• Forfatter
     Fighter88

Er igang med at planlægge en 2½ måneds rejse til thailand og laos, smutter afsted den 5 feb 2014, og glæder mig allerede 🙂
    Indtil videre regner jeg med at rejse noget ala det her.
    DK-Bangkok og direkte videre til Krabi
    I Krabi vil jeg se Tiger cave temple, long beach og smutte til Railay Beach hvor jeg bliver et par dage i en bungalow.
    Krabi-Phuket
    I Phuket vil jeg se Phanh Nga Bay, Big Buddha og en tur ud til phi phi islands samt maya bay, bliver kun få dage i phuket gider ikke bruge tiden sådan et turiststed.
    Phuket- Khao Lak
    I Khao Lak vil jeg ud på en liveaboard til similian islands elsker at dykke og dette skulle være stedet i thailand 🙂
    Khao Lak – Ko Phangan bare til ren afslaping 🙂
    Ko Phangan – Chian Mai
    I Chian Mai vil jeg ud at trekke og få muligheden for at ride på en elefant, har hørt godt om elefant nature park så dette skal da muligvis også tjekkes ud
    Chiang Mai – Chiang Rai muligvis tager jeg ud at på en trekking tur her istedet ved ikke hvor det er bedst? og hvad der ellers lige er af must see i chiang rai
    Chiang Rai – Laos
    Her er jeg så rimelig lost, ved ikke hvor og hvad jeg skal se i laos, havde tænkt noget ala huay xail til luang prabang til vang vieng og slut vientiane men kom gerne med forslag da jeg ikke ved så meget om laos endnu.
    vientiane – bangkok

kom gerne med forslag til ruten, og dette er bare en overordnet rute, der kommer helt sikkert alligevel mange ændringer når jeg først er afsted, det bare rart at have en nogenlunde plan for hvor man gerne vil hen.
    hvis i havde 2½ måned hvad ville i så se og hvor ville i bruge jeres tid?..
    Er i tvivl om jeg skal tage fra bangkok ned mod ko chang ? har med vilje sprunget Ko samui over da jeg ikke gider alt det party halløj, og er derfor også i tvivl med Ko phangan ? er der en anden ø der er et must see ?

Kom med alt det i har om thailand og laos alle råd og erfaringer kan bruges 🙂

Anonym Daizz

Kig eventuelt på http://www.elephantvillage-laos.com/, som er en elefant-lejr i Luang Prabang, Laos. Vi kiggede også på elefant-lejre omkring Chiang Mai, men vi kunne ikke så godt lide det, vi så. Til gengæld var lejren Laos væsentligt billigere, mindre turistet og elefanterne så ud til at have det rigtig godt. Vi har ihvertfald ikke fortrudt, at vi tog vores tur hos elefanterne i Laos frem for Thailand.

Skal dog lige siges, at jeg ikke kender det sted, du nævner i Thailand, så det kan sagtens være helt fint 🙂

Anonym Claus

Koh Pagnan er ikke udelukkende en party ø. Det foregår kun i den ene ende. Langt derfra er der ikke party, men stille og roligt.

mvh
    Claus

Fighter88

Tak for svarene indtil videre.. 🙂
    Vil helt sikkert overveje at tage en tur på elefanterne i Laos, stedet ser jo rigtig godt ud ivertfald på deres hjemmeside..
    Claus: Ville du vælge en anden ø eller vil du mene Koh Pagnan er et must.. har overvejet at tage til Kao Tao istedet, men da jeg dykker ved similian ved jeg ikke om det er noget ved at tage på en tur fra Kao Tao også ?.. Ville måske mene at pengene er bedre brugt på at tage en længere liveabord ud til similian og så spare Kao Tao dykkerturen væk..

Anonym Claus

Det kommer helt an på, hvad I er til. Men der er muligheder for både fest og afslapning. Mange tror, at hele Koh Pagnan er en party ø, men det kommer an på, hvor man befinder sig.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Når du ankommer til bangkok tag du en bus til koh samet og bor with sand beach,steder som naga bungalows eller jeps bungalows nyder den flotte strand,efter den lange rejse fra DK,efter tre dage med god thai mad og hygge rejser du tilbage til bangkok og med nat tog til chang mai husk og besöge pai som ligger fire timer nord for Chang mai,efter du har trekket rejser du mod chang rai hvorfra du kan sejle med slow boat til laos,hvor du rejser mod luang prabang,super fedt sted men også mange tourister,efter en lille uge rejser du til vangveni super godt sted mange back packer derfra vider til ventine,bliv der nogen dage og hyg dig med god mad og sevaerdigheder,fra ventine rejser du med bus tilbage til bangkok,eller med tog,brug et par dage i bangkok bo omkring kaosan road,besöge MBK se en god film og hyg dig med god massage god mad,möde en masse back packer,koh tao super godt,koh pan nang min ö har kommet der siden 96 og det er ikke kun party, had yuan had yao fra thongsala op nord på finder du et meget smuk paradis med flotte strande og stille og rolig,krabi besöge cafe Europa,koh lanta,raily beach,bo krabi by billiger ,du kan rejse frem og tilbage mellem krabi og aonang masser af transport billige.,slut af med pipi örene,super flot,god rejse.lars

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Du kan lave dit visum til laos i chang mai eller når du ankommer til laos,slow boat var super hyggelig,hvor man sejler til luang prabang,Du kan også flyve fra chang mai til luang prabang.du vil möde mange back packer der gör det samme som dig og de har en masse info,du möder dem på de hostel du kommer til at bo på, husk ikke og booke noget hjemme fra, tag det som det kommer,Du har valgt to kanon lande at rejse i, du for en super fed oplevelse,god rejse.lars

Fighter88

Tak for det lars..
    havde godt tænkt på Ko samet, og det lyder da til at det er et besøg værd, så det vil jeg lige undersøge.. Kunne være en god måde at slutte rejsen af på inden jeg tager de sidste dage i Bangkok og så hjem derfra..
    Nu snakker du om båd fra chiang rai, ved ankomst til laos er der mulighed for at ordne visum mod betaling ikke? Skal kun være i laos et par uger så er jeg inde i thailand igen..

Anonym Kimmi

Brug god tid i Luang Prabang, det er et helt fantastisk sted.. Er enig i at slow boat fra Chiang Mai til Luang Prabang bestemt er turen værd 🙂

Laos har super meget at byde på og de steder du nævner er fantastiske baser til masser af oplevelser. Sørg for ikke at have for travlt, når du rejser gennem Laos. Landet opleves bedst i “dets eget tempo” 🙂

God tur..

Anonym Fighter88

Lyder super.. Regner med at have 2 uger til Laos, hvis jeg så bliver helt forelsket i landet må jeg jo bruge lidt længere ellers må jeg jo bare komme tilbage 🙂
    Har hørt Gibbon Experience skulle være et must, så det er da på min liste.. Nu tager jeg til Jysk rejsebureau her i juli, så har de sikkert også et par ideer, booker bare ikke noget hjemmefra..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account