This topic is empty.

• Forfatter
     Fighter88

Er igang med at planlægge en rejse til thailand og laos, har tidligere rejse 8 måneder i Australien og der var altid bokse på værelset hvor man kunne låse sine ting inde hvis man havde egen hængelås.
    Hvordan er det i thailand og laos ? nogle der ved om der også er bokse på hostels ? Eller hvordan med sikkerhed for ens ting og sager?

Anonym Magnus

Der er få vandrehjem med sovesale i Thailand i og Laos men mange billige guest houses og hoteller. Få af de billige steder har låsbare bokse, men begge lande er ret sikre og det er sjældent et problem at lægge værdier i receptionen eller hos ejeren af stedet.

Jeg plejer at tage en nylonpose med hængelås med netop til det formål. Den er nem at klippe op, men jeg vil kunne se, hvis nogen har haft fingrene i den.

Hvis du vil have sikkerhedsboks på værelset, skal du regne med at betale 2000 THB+, men spørg inden du booker.

God rejse!

Fighter88

Overvejer at tage min macbook pro 13 med, da det ville være nemmere at redigere billeder og ordne blog på den måde, det er meget at redigere 500 billeder når man kommer hjem, men nemmere at gøre lidt af gangen..
    Har en Kata 466 hvor der er plads til både kamera og min laptop, men hvis ikke der er mulighed for at få opbevaret bærbar på guesthouse omkring thailand ved jeg ikke om det er en god ide at tage den med? Regner ikke med at tage min kata 466 på ryggen hverdag, det kan måske godt blive træls?..

Anonym OlafFO

Overvejer at gøre det samme selv.

Tager nok en Flipside 400, så der skulle passe en Mac Air i.

Hvilke objektiver og hus tager du med ?

Anonym Olaf

har du link til LP´s forum om det de siger om mac ?

Anonym Olaf

Hvor længe har du tænkt dig at være væk ?

Anonym olaf

Never mind, fandt linket.

Gider heller ikke at bære på alt for meget. Så man dropper nok mac´en denne gang.

Fighter88

Jeg skal afsted i 2½ måned, kunne godt have været længere tid men man har jo også et job :)..
    Hvis det havde været Australien eller usa havde jeg helt sikkert taget min bærbar med, men da det er thailand og bungalows eller huts tror jeg den må blive hjemme 🙂 gider simpelthen ikke slæbe rundt på den om dagen og vil ikke gå og være nervøs for at miste den ved at den bare er på værelset.. 🙂

Anonym Olaf

Så kan du istedet tage en ekstern HD med.

Jeg tager nok Lacie Rugged med.

Hvornår skal du avsted?

Fighter88

Den kendte jeg ikke vil jeg da lige undersøge.. havde overvejet bare at købe nogle store sd kort og så bare lave backup på den måde, de fylder jo ingenting og så kan man få dem på 64 gb eller lign?..
    Skal først afsted feb 2014 men er ved at planlægge nu da er væk fra danmark fra sep til jan..

Anonym Olaf

Ikke særlig godt hvis man mister sine kort væk, så er billederne tabt.

En Lacie Rugged er meget god. Den tåler at blive tabt ned fra 2 meter hvis det er. Har dog ikke testet det og har ikke lyst til at teste det. da de koster meget.

Men de er meget gode, og så måske oploade billeder på en online server så man har extra backup av sine billeder + ekstern HD.

Og sefølgelig skyde RAW

Fighter88

De ser gode ud så prøver da lige at læse lidt om dem..
    og den er da ikke så nem at miste som et sd kort, havde i tankerne at have et sæt i dagsrygsækken og et sæk i vandrerygsækken og så bare dropbox som jeg plejer at bruge..
    Og ja selvfølgelig RAW 🙂 Derfor det havde været lækkert med sin mac da man så har lightroom med til at kunne redigere og uploade lidt til sin hjemmeside/blog..

Fighter88

Nu lyder det jo til du allerede har lacie rugged, hvordan fungerer det når du tilslutter den til en windows pc (nok dem der er de fleste steder i asien) og så tilslutter den til mac når du kommer hjem? Kan du så godt se de filer du smed over fra en windows pc ? Syntes da den 256gb ssd thunderbolt/usb3 ser lovende ud 🙂

Anonym Olaf

Jeg har en Lacie, men ikke en Mac (Endnu)

Når du plugger Lacie i Computer så spørger den hvor meget % skal være til PC og Mac. Jeg valgte 50/50 tror jeg og jeg kan godt se de filer på min søsters mac når jeg avprøvede det.

Anonym Fighter88

Men når du tilslutter den til din søsters mac kan du så se de windows filer du har på den? og har du stadig skrive/læse rettigheder så det er muligt at overføre billederne fra windows folderen til mac’en når man kommer hjem..
    Havde nemlig overvejet en alm harddisk men den skal jo formateren til fat32 ville bare lige vide om man også skal det med lacie..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account