This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kingvartsen

Hejsa. Jeg rejste sidste år på denne tid i malaysia med min tidligere kæreste, Thailand,Laos;vietnam og kina. Thailand og malaysia er utrolige spændende og dejlige lande.

Jeg ville nøjes med Malaysia da det kun er en måned. Thailand er mere turistet!Måske kunne i kombinere malaysia med sydthailand-tag måske et smut ud og dykke ved ko phi phi hvor noget af verdens smukkeste dykning er. Bankok er også en af de fedeste storbyer i sydøstasien og er helt sikkert et besøg værd(der er også masser at templer hvis man er til sådan noget)-men det kommer an på hvor lang tid i vil bruge på transport fra malaysia. Der er mere “ren kultur” at opleve i malaysia. Mht der er et muslimsk flertal,ville jeg ikke bekymre mig om, vi oplevede kun positive ting.

Der er nogle virkelig lækre “paradis øer” Tioman island(syd) (nipah beach total uberørt 10 meter utelgængelig strand/kun tilgængelig med båd, st sted at bo og spise,små bungalows, vi boede 10-15 mennesker, det var ligesom i filmen The Beach med Leonardo Dicaprio)

perhentian(kecil) Island nord.Der er også fremragende dykning-certefikat ca 1200 kr- Nogen af de smukkeste øer i sydøstasien.
    Verdens ældste jungle Taman negara er et must, der kan bruges fra et par dage til over en uge, ture langt ind i regnskoven og se vilde dyr.

Det var bare lidt(men i kan jo checke i lonely planet el anden guidebog hvad i kunne tænke jer) Malaysia er der nok mest oprindelig kultur at hente og jeg ville personligt vælge malaysia. Selvom man kan finde mange af de samme ting i begge lande.

Mht pris er thailand nok lidt billigere end malaysia, men malaysia er også meget bliigt. 30-50 kr for overnatning for 2 pers hvis man ikke behøver fine forhold. Måltid mad er vel 5-13 kr

nå men i kan bare skrive hvis der er nogle spørgsmål det var lige et hurtigt svar, jeg skal ud og ha noget ud af min fridag, dem er der ikke mange af nåt man bor i london

Anonym Stephan

Jeg vil varmt anbefale at tage turen ind over grænsen til Laos. Pludseligt forsvinder trængslen, larmen, de generende mennesker og alt bliver ro.

Hovedstaden Vientiane ligger ganske kort fra den Thailandske grænse.

Der er kun en ulempe – I tager sikkert ikke tilbage til Thailand lige med det samme 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account