This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min kæreste og jeg går i store overvejelser om at tage en måned til Thailand/Malaysia til marts.

Nu er det det så at vi søger erfaringer fra jer erfarne rejsefolk.
    Når vi nu kun skal være væk i en måned, er det så for urealistisk at nå begge lande, hvis man skal nå at få noget ud af det, eller skal man nøjes med det ene?
    Er der nogle af jer som har gode oplevelser fra et af dem og derfor kan anbefale et af stederne frem for det andet ?
    Vi er total uvidende om priserniveuet-hvad lægger sådan noget ca i? (ved det er et meget individuelt spørgsmål, men alligevel)

Daserluna

Anonym Anonym

Hej
    Jeg har rejst i Thailand og Malaysia i 5 uger, jeg nåde at opleve rigtig meget i begge lande, så det kan sagtes lade sig gøre. Det største minus er den megen transport tid, vi rejste dog ofte med bussen om natten, så det var ikke så slemt selvom vi tog nogle lange ture engang i mellem. Jeg synes ikke i skal lade være med at tage til Thailand selvom det er ret turistet, der er masser af skønne steder, fx øerne på vestkysten. Ved Krabi ligger der en dejlig halvø, Railey beach, her er ikke så turistet, men gode strande, gode gå ture, og ikke mindst den hemlige lagune… Railey ligger ikke langt fra Phi Phi, som jo også er et besøg værd. Ko Tao er et andet godt bud..Chang mai i nord Thailand, er også dejligt, især hvis i vil trekke og ride på elefanter. Broen over Kwai er også spændene at se. I Malaysia er Perhentian island paradis og Camoron Highland nær Kuala lumpur er et smukt/ køligt sted oppe i bjergene med gode vandreture mellem te markederne. Derud over er Bangkok og Kuala Lumpur også værd at bruge lidt tid på. Jeg var også på ko Samui, men synes ikke det var specielt fedt, men måske har andre en anden opfattelse. Jeg var som sagt afsted i 5 uger og nåde at opleve alle de ovennævnte steder og mere til, uden at jeg synes det var specielt stressende, så det kan sagtens lade sig gøre at se begge lande, selvom man selvfølgelig altid kan bruge mere tid.
    Jeg havde 10.000 kr med udover billetten, og havde mere end rigeligt.
    God tur

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account