This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Welles

Hej derude!
    Jeg er i Singapore d.27 – 29nov, Thailand/Phuket d.29 – 9dec og Bali d.10 – 16dec, og vil hoerer om der er andre Bagpackere omkring de steder?
    Jeg er blevet sendt til Malaysia for to maaneder siden og er nu faerdig og vil tage lidt rundt og opleve de steder, men er paa egen haand, saa ville lige hoerer om der er nogen der mangler lidt selskab.

Paa Phuket er det ikke meningen jeg vil vaere specielt laenge da jeg har hoert den er meget overturistseret, men saadan som Phi Phi Island regner jeg med at vaere paa et par dage og tage et Scuba Diving Courses, og ellers diverse day trips.
    Er interesseret i dykning, trekking, strande, fester og farver / det hele 🙂

Anonym Anonym

Ja for der er jo næsten ikke nogen turister på Phi Phi.

Anonym Welles

Det var da ellers et meget lækkert svar 🙂
    Tak for info, har aldrig været i Thailand, har kun min viden fra venner der har været der, og de har alle sagt de nærliggende øer er bedre end Phuket.

Anonym DanielJohansen

Phi Phi er måske det mest turistede sted når vi snakker om tætheden af turisterne i det område. Patong er to’er. Fordelen ved Phi Phi er tilgengæld, at der ikke er deciderede resorts, hvorfor det primært er unge backpackers der besøger øen når vi snakker de overnattende gæster.. det er blandt de bedste steder at feste i Thailand i mine øjne. Der er gang i gaden hver aften, og snak med nogle af de danske instruktører i de forskellige dive shops, de kan forklare dig den rigtige pubcrawl rute, da en del forskellige steder promoverer sig selv med et gratis shot eller halv pris på drinks i løbet af aftenen:)

Den internationale lufthavn på Bali ligger i Denpasar, få kilometer derfra ligger Kuta som er Balis Phi Phi Island. Forskellen er bare at der i Kuta er langt størstedelen af turisterne Australiere. Hvis du leder igennem trådene i det her forum så har en bruger oprettet en tråd omkring Surabaya (lige vest for Bali), hvor danske backpackere kan komme og bo gratis. Det er en ung fyr fra Silkeborg der bor der. Jeg har mødt ham i Sydamerika og kan varmt anbefale ham, han er utrolig rar og imødekommende.

I Singapore bør du i min optik tage til Little India, der ligger små ti hostels indenfor få minutters gågang. Det er langt det billigste sted at bo – og når det er sagt er Singapore bestemt ikke billigt:) det er desuden her at backpackers holder til.

Når det gælder dykning bør du søge Phi Phi fremfor Phuket. Om Bali eller Phi Phi er bedst kommer an på årstiden og så er det naturligvis meget subjektivt.. Det er forskellige ting du ser, så vil ikke præge dig med min mening:)

Anonym Welles

Daniel du er tilgængel en flink fyr 🙂
    Mange tak for din respons!
    Er der ellers mange danskere på Phi Phi ? Har nemlig et par kammerater der var der tidligere i år, de sagde Phi Phi var det klart bedste sted de var, det er lidt derfor jeg vil tage dertil, da jeg ingen anelse har om hvad der er godt og mindre godt her i Asien.

Har du selv været alle stederne?

Hvor langt vest fra Bali? For har kun 6 dage der nemlig, så bliver lidt forhastet, men folk her i Malaysia har godt nok omtalt Bali som et sted med mange folk fra Australien.

Anonym DanielJohansen

Vi er et lille land..der er ikke mange af os nogle steder. Jeg har aldrig været i et land uden at møde en dansker, uanset om det så har været på Zanzibar eller i Peru, omvendt kan du også være uheldig ikke at rende ind i nogen. Lad mig illustrere det sådan her.. sidst i Malaysia mødte jeg ingen danskere i 3 uger, derefter kom jeg til en lille ø uden så meget som rindende vand og strøm. Her mødte jeg 10-15 danskere på to dage:) Min vurdering er at chancen er størst på Phi Phi, Thailand er trods alt danskernes foretrukne oversøiske rejsemål. Om ikke andet er der garanteret nogle søde norske eller svenske piger:)

Jeps, har været der. Over land (og vand) er det nok en dagsrejse. Alternativt kan du flyve, hvad det koster og hvor tit der er afgange ved jeg ikke.. Hvis du gerne vil dykke og allerede har certifikat er Padang Bai et par timer fra Kuta en oplagt mulighed. Det vrimler med Mola Molaer og Mana Rays, du kan google det hvis du er i tvivl om hvordan de ser ud og så er jeg sikker på du finder det spændende:)

Nu læste jeg lige dine datoer.. Det vil være et rigtig godt tidspunkt at dykke Phi Phi. Jeg er ærlig talt lidt i tvivl omkring Bali, og om de store pelagiske fisk er der på den årstid, men prøv at tage fat i Geko Divers i Padangbai på +62 (0)363 41516. Cynthia der har butikken er virkelig hjælpsom

Anonym DanielJohansen

Udover de ‘almindelige’ kreaturer i undervandsverdenen ved Phi Phi kan du næsten ikke undgå at se havskildpadder og leopardhajer ved den årstid. Med lidt held ser du også blacktipped sharks og halvslanger. Og med RIGTIG meget held ser du en hvalhaj eller manta ray:)

Anonym Welles

Haha, præcis 🙂
    Det er da lidt vildt alle de steder du har været, gad det var mig!
    Men Phi Phi er også mit fortrukne sted, der går også mange daytrips rundt derfra, right?
    Okay, må lige se hvad jeg gør mht. Bali og overnatning.
    Men helt kanon feedback, tusind tak for det 🙂

Anonym DanielJohansen

Det lyder til du er godt på vej!

Der er en masse snorkling rundt om, du skal bruge 4 dage på dit dykkercertifikat, der er et rigtig flot viewpoint fra toppen, du skal besøge Maya Bay på den anden Phi Phi fra filmen The Beach, du har brug for afslapning på stranden efter alt for hårde nætter.. Det passer garanteret fint for dig. Der er masser af overnatning i Bali, det skal du ikke have nogle bekymringer for:)

Anonym Mads90

Hey, jeg lander i Phuket d. 30 november, sjovt nok kommer jeg ogsaa med fly fra Singapore! Er i omraadet Phuket – Ko Phi Phi – Krabi, til og med omkring d. 6 december, hvor jeg skal ud at bo hos en familie paa en lille oe.
    Men er helt klart frisk paa lidt dansk selskab og evt. tage PADI certificat. Har ikke set en dansker i en maaned!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account