This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AnnaPigen

Min kæreste og jeg planlægger en 2-ugers rejse til Thailand i august måned. Vi flyver til Bangkok, hvor vi er ca. 3 dage og så vil vi gerne ud til vandet, et sted, hvor der er roligt, smukt, mulighed for at dykke, tage ud til nærliggende øer, bo i bungalow på stranden og også gerne med mulighed for noget trekking/junglevandring.

Hvilke steder vil I forslå?

Anonym paczt

Jeg vil umiddelbart anbefale koh chang, hvis i kan leve med at bo på en ø, i stedet for i nærheden af en 🙂

Anonym Anonym

Min kæreste og jeg er netop kommet hjem fra Koh Chang, og det var skønt! Der er både mulighed for lidt trekking, at bo i bungalows og at tage på snorkel/dykkerudflugter til andre øer.

Vi forelskede os dog endnu mere i Koh Kood, som ligger ca. 1 times sejlads med speedbåd derfra. Den er mindre og havde (i vores øjne) den helt rigtige bounty-ø stemning med knap så mange turister og mere ro og idyl 🙂 Den er dog noget dyrere end Koh Chang, men måske en uges tid på Koh Chang og dernæst en uge på Koh Kood kunne være en mulighed?

Og når jeg siger dyr, så er det selvfølgelig efter thai-standard! Vi boede i en bungalow ca. 15 m fra stranden med direkte udsigt ud over strand og hav, og vi gav 1.200 baht pr. nat (ca. 240 kr.) inkl. fan, eget bad, morgenmad og lille terrasse med to stole og et bord.

Hvis I har nogen spørgsmål, må I endelig sige til… Rigtig god tur 🙂

Anonym Nic

Helt enig. Enten Koh Chang, eller Koh Lanta. Sidder på Lanta i en lækker beachbugalow til 600 bath.

Anonym Heidi

Koh Chang og Koh Kood er måske ikke lige så anbefalelsesværdige i August 🙂

Vi var på Koh tao sidste år i August, lækkert vejr, gode strande, gode muligheder for snorkling og dykning.. Men turistet 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Tjek Koh lipe, ligger efter krabi , koh pan nang,had yuan beach, had yao, på koh pan nang.
    Kan Anbefalde jer at leje en motocykel og köre rundt og bo de mange flotte steder,med flotte stranden og god Thai mad,alt hvad man drömmer om finder i der,lars

Anonym AnnaPigen

Tak for alle jeres svar. en kollega har talt godt om Krabi – f.eks. at bosætte sig i Ao Nang og så tag på ture derfra, bla. til et hav af øer, heriblandt Phi Phi, Koh Kai, Koh Poda osv…
    Har nogen af jer været i det område?

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej .
    Krabi by kan i besöge cafe europa.min ven henrik ejer stedet,
    Kan ikke abefalde jer og bo i ao nang,men bo i krabi by det er meget billiger og i kan köre til Ao nang frem og tilbage tag 30 min, der ligger nogen fede steder som koh pipi,koh lanta,koh jumo,husk og tjek koh lipe, raile beach super gode steder,lars

Anonym Anonym

Hvordan kommer vi evt. fra Krabi til Koh Lipe?
    Hvorfor anbefaler du, at vi ikke bor i Ao Nang? Vi søger stilheden og ikke fest, farver, larm og russere!!
    Anna

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account