This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle!

Min kæreste og jeg er ved at planlægge vores første backpacker tur til november! Vi skal være afstd i 4 mdr og har kigget på en masse spændende lande vi godt kunne tænke os at besøge! Men da vi endnu er lidt lost omkring hvordan og hvorledes det skal planlægges ville jeg lige høre hvordan i andre har gjort det!?

Er det for mange lande når vi kun skal være væk i 4 mdr?

hvad med pengene, vi regner med at bruge ca. 40-45.000kr i alt rejse+forbrug pr. person. lyder det realistisk?

Hvis vi vil starte i Tibet, er det så bedst at tage til bejing og så tage toget derfra, eller kan man godt tage et fly til en by tæt på?

Nogen som kan anbefale nogle byer eller noget man bare MÅ opleve i de forskellige lande?

Håber nogen kan hjælpe os!!!

Hilsen Natalie

Anonym Anonym

Hej Natalie
    Jeg plejer at sige 3 uger pr. land som et minimum, så på den måde er der ikke nogen problemer.
    Angående økonomi så er 45000 OK, hvis I kan leve på absolut budget-places.
    Tibet er forholdsvis dyrt – og dyrere, hvis I kører fra Beijing. Tidspunktet er perfekt for vandring i Nepal, men det koster også at komme fra Nepal til Bangkok. Tibet er besværligt men ikke umuligt – og derfor meget oplevelsesrigt.
    Thailand er stedet jeg ville tilbringe mindre tid i, men jeg har også været der, og jeg ville hellere tilbage tid i Malaysia, Vietnam, Laos, Cambodia eller BORNEO. Borneo er blandt Asiens perler og ikke så dyrt at besøge som rygterne siger.

God fornøjelse med planlægningen.
    Asien vil optage en stor del af jeres hjerter efter besøget ( uden at jeg skal lyde sentimental)

Venlig hilsen
    Raslyng

Anonym Anonym

okay! så er jeg da blevet lidt klogere! tak for jeres svar! 🙂

Anonym Anonym

Beloebet er mere end rimeligt til forbrug. Men hvis i er i Beijiing alligevel, saa brug 4 – 5 dage paa byen, det er alt besvaeret vaerd.
    hilsen
    Shu Lei Gen
    Og god tur

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account