This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sebastian mortensen

hej derude

rejser i meget og hvilket job har i i det tilfælde? jeg er 18 år og vil i det tilfælde gerne snart til at vælge uddannelse.
    vil gerne ha et spændende job hvor rejserne evt ‘ligger’ i selve jobbet, eller et job med meget fritid til at rejse.

hilsen sebastian

Anonym Anonym

Og hvis du virkeligt vil rejse så tag ind til søværnet. der er du på arbejde 3 måneder og så har du fri 3 måneder med løn og kan derfor fint rejse i de 3 måneder. En ekstra bonus er at når du så er på arbejde rejser du faktisk samtidig da du sejler frem og tilbage mellem grønland, island, færørene og danmark og patruljerer de danske farvande.

tak for svarene! kom endelig med flere forslag::)

Anonym lone traveller

Du kan jo næsten tage ud og rejse med alle fag, hvis bare du ønsker det 🙂

Jeg har mødt tømrere, der rev nogle år ud af kalenderen og rejste og arbejdede. En tysk tømrer var rejst til hollywood og havde brugt 6 måneder på bygge vilde villaer om i Hollywood.

Vil du bare hurtigt rundt forskellige steder kan du jo læse noget merkantilt. Der er der rigtig fin mulighed for konstante forretningsrejser, der dog nok ikke har så meget at gøre med fornøjelse + hvis du en dag vil havde familie vil mange rejser måske irritere dig.

Selv læser jeg medicin. Her er der som ved alle andre uddannelser mulighed for et udvekslingssemester i udlandet, og desuden kan man fra 5. semester komme på diverse klinikophold og hjælpe til over hele verden. Afrika, Sydamerika, Indien, you name it, og lige så mange man vil (bare man max er 12 år om de 12 semestre). Og bagefter vil man også kunne få job over alt.

Held og lykke med valget 🙂

Anonym Anonym

Shipping kunne også være en mulighed?

gælder det sådan generelt at man som betjent kan tage kurser og derved komme til at blive betjent i andre lande?
    har altid tænkt på at blive betjent, men var ikke klar over man kunne optjene så meget ferie osv. var bange for man som betjent ville komme til at sidde mere “fast” i sit job, end som du beskriver?

Anonym Kirsa

Jeg kan anbefale at blive politibetjent. Her opsparer man snilt masser af ferie, overarbejde mm. I Australien mangler de betjente og man kan derfor tage et kursus på et par måneder efter politiuddannelsen i DK og så blive betjent dernede.

Jeg skal selv ud at rejse i 3 mdr som jeg har sparet sammen på 1 år.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account