This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym thbj85

Hej Folkens,

Min kæreste og jeg tager til Thailand og Borneo her d. 1. juli i ca. to mdr.

Vi har planglagt at bruge de første små tre uger i Nord Thailand hvor vi starter med et par dage i Bangkok hvorefter vi tager mod Chiang Mai, hvorfra vi flyver til Kuala Lumpur d. 18. juli.

Så vi kunne godt tænke os at få lidt inputs fra jer, om hvad der er Must-see’s og to-do’s på turen nordpå (Tiden taget i betragtning) 🙂
    Herunder også hvad der skal opleves i Chiang Mai-området (Golden Triangle)

Ift. transport – er det så bare at hoppe på noget bus? eller er tog at foretrække som transportmiddel?

Glæder mig til at høre fra jer!!

Thomas

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

husk når i kommer til chiang mai.
    4 timer nord for chiang mai ligger der en lille by der hedder phai, super fedt og skal opleves,
    God rejse.lars

Anonym MissAdventure

Måske du kan bruge min rejseplan fra sidste sommer, hvor jeg var 1½ måned i Thailand/Malaysia/Borneo.. Hvis du skriver din mailadr. kan jeg sende den til dig 🙂
    MVH MissAdventure

Anonym Louise

Det kommer jo lidt an på hvad man er til, men Chiang Mai er et godt udgangspunkt for en masse forskellige ture og seværdigheder – heriblandt trekking, river rafting, ture ud til stammefolk, Doi Suthep templet, elefant camp, chiang mai natmarked, diverse håndværksmæssige fremstillinger, orkide farm osv.

Jeg vil nok foreslå jer at tage et nattog derop, da det er en lang tur og I i så fald har mulighed for at ligge ned og sove og samtidigt har I mulighed for at rejse jer op og gå lidt rundt. Det er nemt og billigt.

Hvis man f.eks er lidt historisk interesseret, kan man på vej nordpå jo vælge at gøre stop i Ayuthaya, hvor man kan se ruinerne af Thailands gamle hovedstad. Eller slå et smut forbi Kanchanaburi (måske en lille omvej) hvor man kan se broen over floden Kwai, death railroad, JEATH krigsmuseum samt Erawan nationalpark hvor der er et vandfald i 7 niveauer.

Mvh Louise

Anonym thbj85

Tak for jeres tilbagemeldinger!

Tror godt vi kunne finde på at ta’ en afstikker til Kanchanaburi inden vi tager til Chiang Mai – og vil nok bruge Chiang Mai som base…

Er der nogle Elefant-camps i kan anbefale – med gode forhold for dyrene etc.?

Thomas

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account