This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rosa H

Hejsa 🙂

Står foran en tur til Malaysia hvor vi påtænker at afslutte rejsen, på en lækker ø, hvor den skal stå på afslapning, snorkling og gå ture.
    Men skal det være Tioman eller Perhentian og hvorfor?
    Hvilken ø byder på mest og kan du anbefale er godt sted at bo?
    Rosa 🙂

Anonym Jonas

Jeg var sidste år på både Perhentian og Tioman og kan anbefale dem begge.

Handler det om snorkling, så vil jeg umiddelbart anbefale Perhentian – vi svømmede blandt andet med havskilpadder, så muræner, blæksprutter og klovnefisk. Tioman har også nogle fine områder, men det var lidt mere tilgængeligt på Perhentian i mine øjne.

Hvis man ønsker at gå nogle ture, så er Tioman det bedste bud, da øen er større, hvilket giver lidt flere muligheder. Man kan gå fra den ene side af øen til den anden, hvilket mange vælger at gøre.

Til afslapning fungerer de begge rigtig godt:) Perhentian har måske lidt mere bounty-looket med hvidt sand og palmer, men der var generelt også flere turister

Vi boede på Tuna Bay Resort på Perhentian, og det var rigtig lækkert – er vist også ganske kendt i DK – der var i hvert fald mange danskere 🙂 Det er dog ret dyrt at bo dér, og de forskellige restauranter er heller ikke specielt billige.
    På Tioman boede vi på Juara Beach Resort, hvilket var ret basic. Det var dog også ret billigt, så alt i alt et okay sted.

På Tioman kan jeg roligt anbefale at bo i byen Juara, der ligger på modsat side af øen af, hvor færgen standser. Kæresten og jeg nød den fred og ro, der herskede og stranden er super lækker. Der er en del bølger, men det er en dejlig sandstrand med nogle hyggelige spisesteder (og billige øl på den kinesiske restaurant) 🙂
    Kan specielt anbefale et lille familieejet spisested, hvor man får de lækreste karryretter til ingen penge – det ligger i en lidt mangefarvet bygning tæt på bådebroen.

Anonym Rosa H

Hej Jonas.

Mange tak for dit svar. Vi tror faktisk også at vi vil se om vi ikke kan få tid til at besøge begge øer. De lyder begge som nogle helt fantastiske øer 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account