This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym TimmL

Hej.
    Jeg var på bali og giliøerne i marts… det var en meget sjov oplevelse.
    Kan starte med at sige at vi landede i lufthavnen på bali og så tog vi bare en taxa til et hotel længer oppe af kysten. Ved ikke hvad for nogle hoteller i søger men der er masser af dem:)
    Vi var der kun 3 dage på bali, synes ikke der var så meget at se igen… for mit vedkommende altså… men byen Udbud er nok den bedste by… masser af kultur og det ligger tæt på en rismark (dal) hvor man kan cykle hen til, helt sikkert et godt sted:) men synes man hurtigt har set nok. Helt sikkert bedre på giliøerne…. ved ikke hvor gamle i er, men vi er i 20erne og den store af de tre øer er der hvor alting sker… også selv om man bare vil slappe af… e har mange restauranter og natte liv så der synes jeg man skal begynde… også da de har man hoteller for en hver pris… man kan altid lige tage en båd til de mere stille men lige så gode øer. Vi var der en 5 dage nok. Det var mere afslapning og lidt snorkel dykning. Der er store havskildpadder lige ud for stranden på den store ø, selvom de siger der ikke er… jeg så mindst 5 hver gang jeg var ude. Så man behøver ikke tage deres sejltur selvom det er meget hyggeligt. og pas på strømmen!!! Koralrev er der bare intet af dernede, der skal man helt andre steder hen desværre.

Men derfra tog vi en tur til komodoøerne… dem kan man købe på øen til ca 550 kr… hvis man prutter dem lidt ned. Har så meget at fortælle om den tur. Helt sikkert en oplevelse værd, den vi var med var dårlig komfort og ringe mad. (dog koralrev og gode dykkermuligheder ved endestationen… kan ikke huske hvad byen hed) men alligevel en kanon tur, og mange spændene mennesker ca 25. Mén pas på sikkerheden om bord… hæng jeres snorkeludstyr så i er klar hvis der skulle ske noget. Så klare man sig bedre i vandet… der var en af dem der kæntrede med 25 om bord her i sommers… var i tv… Håber ikke det afskrækker jer.
    Lombok var vi ikke på men kendte en anden der tog derover og hun havde nyt at køre rundt på scooter. fed natur:)
    men alt i alt tager i bare tur og ting som det kommer… ,masser af tilbud.

Men hvis spørgsmål så bare skriv… timm149597870@hotmail.com
    Hilsen Timm

Anonym NadiaRønne

Kære Alle
    Min mand og jeg skal til sommer juni/juli 4 uger til Bali.
    Jeg har svært ved at finde ud af hvad vi skal se og opleve i de uger, så vil være meget taknemlig for tips og tricks, også gerne anbefalinger til hoteller. Jeg er sikker på at vi skal til Gili øerne, måske alle 3? Vi vil gerne dykke, (vi lærte at dykke på Koh Tao Thailand for 2 år siden). Ellers er vi til trekking, og skønne strande.
    Udbud står også på listen af byer der skal besøges.
    Rejestiden er lang, så jeg forestiller mig at de første par dage skal foregå på en solstol inden vi skal på div. ture. Er det Kuta der skal være det første stop, eller Sanur eller Seminyak??? Jeg syntes det er meget svært at finde ud af, og hvad med Lombok? er det et besøg værd, eller skal vi bruge mere tid på Gili øerne i stedet? Håber I kan hjælpe med nogle gode råd. Pft Nadia

Anonym Tine

Jeg vil ikke give Timm ret i at der ikke er noget at lave på Bali. Jeg var der for et par år siden i 3 ugers tid, vi valgte kun at være på Bali, da vi ikke ville bruge for lang tid på transport 🙂

Vi startede i Sanur, en hyggelig og rolig strandby. Vi boede på Swastika Bungalows, som var rene og pæne. Morgenmaden var inkluderet og lækker, poolen var fin, men vi tog oftest på stranden.

Vi tog derefter til Ubud, hvor vi besøgte monkey forest, men lad vær med at tage for mange værdigenstande med da aberne stjæler med arme og ben! Men ellers en fed skov. Vi var også rundt blandt rismarkerne, så et danseshow og nød ellers byen. Tager I til et danseshow vil I møde børn som meget gerne vil følge jer til stedet, I betaler samme pris, men børnene får lidt for at henvise turisterne til de forskellige steder. Jeg kan ikke huske navnet på det sted vi boede, men det lå lige ved siden af Monkey forest 🙂

Derefter tog vi til Lovina, en stille lille havneby med en sort sandstrand. Herfra kan man snorkle og tage på delfinsafari.

Vi sluttede af i Kuta, en by jeg ikke vil anbefale mere end en eftermiddag, da det er alt for turistet.

Vi leje en bil og chauffør når vi kørte mellem byer, det betalte vi vist ca. 150 kr for (8 timer). Han fortalte os meget om Bali, Indonesien og traditionerne der. Han tog os forbi private hjem, turistetfrie vandflad, flotte udsigtspunkter m.m.

Hvis I gerne vil ud i naturen, så kan I trekke omkring tvillingesøerne og op af Mt. batur, som egentlig er en vulkan. Af dykning kan Tulamben anbefales, det ligger på østkysten og er et gammelt vrag fra 2. verdenskrig, det er relativ let at komme til og firmaer kan hente jer forskellige steder på øen 🙂 Nusa Lembongan har også smukke strande (dog ikke Gili standarder) og fed dykning 🙂 Jeg har ikke været på Lombok, men har kun hørt godt om øen

Håber at I kunne bruge det til noget

Anonym Anonym

1000 tak for jeres gode råd😃

Anonym Anne Marie

Hej Nadia

Vi brugte 5 uger i Indonesien i sommer. Vores rute så sådan her ud:

Gili Gede (en lille ø ud for Lombok)
    Tur til Komodo
    Gili Air
    Ubud på Bali
    Kalimantan for at se orangutanger
    Tilbage til Bali, hvor vi tog ud til Nusa Lembongan

Du kan læse om alle vores oplevelser på vores blog, hvis du er interesseret noget af det. Vi var ikke så vilde med Gili-øerne, men måske valgte vi bare den forkerte. Til gengæld var Nusa Lembongan min klare favorit! Der vil jeg gerne tilbage til.

http://annemarieograsmus.blogspot.dk/
    Alle indlæg fra juli og august 2014 er fra Indonesien.

Du er også velkommen til at følge os på Facebook:
    https://www.facebook.com/annemarieograsmus

Venlig hilsen
    Anne Marie

Anonym Anonym

Tak Anne Marie 🙂

Er der nogen der ved hvordan man bedst rejser rundt? Jeg har arrangeret vores tur således:
    *Seminyak
    *Ubud
    *Lovina
    *Gilli Trawagan
    *Gilli Air
    *Gilli Meno
    *Lombok senggigi
    *Sanur
    *Nusa Lembongan

Kan det bedst betale sig at starte med Lombok før vi tager til Gilli øerne, er der nogen der har erfaring med det? eller er det hip som hap?

Venlig Hilsen
    Nadia

Anonym Maja

Hej nadia. Vil også lige give mit besyv med. Jeg var på Bali og Gili sidste år i Maj og brugte en måned der. Jeg vil sige at selvom det var en skøn første backpackertur, så var der langt mellem de ægte oplevelser. Hvis man søger et uberørt sted, er man et par årtier for sent med bali. Det kan man også sige sig selv. Istedet for at spilde tid i sanur (kedelig og trist strand) så søg mod gili øerne eller Lembongan. Rigtig fine strande. Jeg synes dog også at Tulamben var 2 overnatninger værd. Vi dykkede i vraget og det var helt fantastisk. Faktisk mit bedste dyk. Vi skulle også have besteget Gunung Agung men det passede dårligt med en hindu helligdag så vi begav os videre mod gili øerne, som blev vores favoritter. Herfra tog jeg alene til Lombok i håb om en mere uspoleret oplevelse og for at trekke på vulkanen der. Blev dog syg, så var nødt til at tage til mataram (også kedelig by) og på hospital. Jeg fik af vide af mange at lombok skulle være meget mindre turistet end Bali og at det var synd, da det var et rigtig dejlig sted. De har også en by der hedder Kuta (ligesom bali) men hvor man faktisk kan holde ud at være. Brugte dog selv et par dage i Kuta for at shoppe og surfe. En ting jeg fortrød, udover vores fejl mht trekkingen, var at vi ikke blev oppe i det der vidst nok hedder strawberry village oppe på en af søsterbjergene. Vi blev nemlig kørt igennem fra Ubud til Lovina via denne rute og der var ret anderledes. Lovina er fint, men delfinsafarien er en stor joke (vi griner stadig).. Det drejer sig om 20-30 både der tager ud om morgenen og der er rigtig smukt med solopgangen. Men lige så snart en delfin viser sig, sætter kaptajnen speed på båden og alle flokkes omkring delfinerne, der godt nok er smukke og legesyge, men det er knapt så idyllisk. Hvis i bliver tilbudt en tur til en nationalpark-ø (kan ikke huske hvad den hedder, men den ligger på det nordvestlige Bali, så man kan se over til java), SIG NEJ. Aldrig har jeg oplevet et så beskidt sted. Øen var omgivet af skrald i vandet.. Godt nok skulle vandet under være en af de bedste dykkerspots, men hverken jeg eller mine rejsekammerater havde lyst til at hoppe i vand grundet al den skrald.
    Hvis i beslutter jer for at prøve livet på gili t af, så bo hos beautiful life-bungalows. Hyggelige bungalows med egne udendørs toiletter og tv. Helt fint til prisen! 🙂
    Håber I får en god tur!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account