Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537636
     chris Præstegaard

      Hej !

      Her kommer lidt nye input om Zanzibar/Pemba og lidt tips for dem som kommer til Zanzibar for at lære at dykke.

      Pemba har i en del år stået tilbage fra Zanzibar..både hvad angår dykning og hoteller og det skal siges at der stadig er en verden til forskel mellem de to Øer….Men..Der er nu åbnet nogle nye hoteller og dykker centre på Pemba.

      Det er nu muligt at bo og dykke på Pemba uden at blive helt ruineret og jeg kan kun anbefale dem som vil prøve noget nyt og anderledes at tage til Pemba.

      Når det kommer til dykning vil jeg dog kun anbefale dykkere med nogen erfaring at tage derop…Det er ikke stedet at tage dykkercertifikat på grund af stærk strøm og dybt vand.

      For den erfarne dykker som måske allerede har været på Zanzibar er Pemba bestemt stedet…Dykningen er fantastisk og med de store dybter og strøm er der mulighed for at se arter som man sjældent ser på Zanzibar.

      De fleste dyk er drift dives hvor man flyder langs koral revet som forsvinder lodret ned i det dybe blå.

      Pemba er grøn og frodig og minder lidt om Østen så det er en kontrast til Zanzibar….Turismen er stadig meget begrænset og glem alt om fest og natteliv…Her kommer man for menneskene, naturen og for at dase i en hængekøje med en god bog.

      Lidt om dykkerkurser på Zanzibar….Jeg bor selv og har tidligere arbejdet som Instruktør på Zanzibar gennem en del år…og har fulgt udviklingen der…både den gode og den dårlige.

      Diving is buisness !!!…..Det skal man forholde sig til når man kommer til Zanzibar som så mange andre steder i verden..Så et par gode tips til dem som kommer og skal lærer at dykke !!

      På Zanzibar får man ..for det meste..det man betaler for !…Det vil sige at hvis man vil have et “billigt” dykkerkursus..Så får man heller ikke det bedste eller sikreste..Husk det.

      Book aldrig et dykkerkursus som er..meget billigt…og book aldrig kursus, dykning eller andre aktiviteter gennem “Beach Boys” på stranden…..Jeg har set det gå galt alt for mange gange !!!…..Jeg vil ikke nævne et bestemt dykkercenter som det bedste eller dårligste..tingene kan hurtigt ændre sig på Zanzibar.

      Snak med andre rejsende og gå lidt rundt til de forskellige dykkercentre..og dan så din egen mening..og hvis nogen tilbyder dig dykkerkursus til under 400$…ville jeg nok gå min vej.!!!!…igen du får hvad du betaler for.

      Inden du beslutter dig og betaler for noget dykkerkursus…Sørg for at du har fået alle de informationer som du vil have..og at du har mødt og snakket med den instruktør som skal undervise dig.

      Du skal have mindst 4 dage til din rådighed for at tage et ordentlig open water….Jeg ved at mange steder gør de det på 3 dage..Men…der kan blive en dag med dårlig vejr..eller måske skal man lige bruge en sidste dag før man føler sig helt fortrolig med denne nye og vidunderlige verden !!!

      Held og lykke !!!…..Skulle nogen bruge et par tips eller har nogle spørgsmål er i velkommen til at skrive til mig

      Chris

    Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

    Log ind med brugernavn & kodeord

    eller    

    Glemt dine oplysninger?

    Create Account