Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3651414
     Louise

      Vi vil rigtig gerne tage en tur på 4-6 måneder rundt i Asien med vores 3-årige datter. Vi har aldrig rejst på denne måde før eller i Asien for den sags skyld. Derfor er intet fastlagt endnu og jeg søger stadig tips og inspiration til vores tur.

      Vi påtænker at vi gerne vil besøge Thailand, Laos, Vietnem og Kina.

      Er der nogle som kan komme med et bud på, hvad sådan en rejse ca. kan endnu med at koste? Tænker at vi ikke skal leve som konger, men måske heller ikke alt for skrabet da vi har barn med.
      Læste om en familie, hvis tur på 4 måneder havde kostet 200.000. Jeg synes det lyder lidt voldsomt men det er måske standard?

      Derudover er tips til børnevenlige lokations og billige overnatninger meget velkomne 🙂

      #3651432
       Dan Sletten

        Hej!

        Vi rejste for tre år siden i 2 måneder og var i Vietnam og Thailand med vores to børn på hhv. 5 og 8. Vi brugte godt 100.000 alt inklusive – heraf var ca. 35.000 kr. til de “store” flybiletter. Vi regnede generelt med ca. 1.000 kr/dag til mad, overnatning, ture m.v. men mange dage lå vi langt under det.

        Kig gerne på vores hjemmeside, hvor vi har nogle rejsebeskrivelser – http://www.ladegaardsletten.dk.

        Vi var selv meget begejstrede for Vietnam – specielt den nordlige del – vildt flinke mennesker og ret billigt. Boede bl.a. på et 4-stjernet hotel i en suite til godt 300 kr/nat.

        Vi er selv ved at planlægge en ny tur – det er en fantastisk måde at rejse / være sammen som familie. Og turen går til Asien igen …

        God fornøjelse 🙂

        Hilsen Dan Sletten

        #3651455
         Tine

          Man behøver bestemt ikke bruge 50.000 kr om måneden i Asien! Flybilletterne vil nok koste omkring 4-6000 kr per person mens overnatninger ikke behøver at koste mere end 50-200 kr for jer alle tre pr nat (det kommer selvfølgelig an på land, standarder osv). Specielt hvis I ikke booker overnatningerne via nettet kan I finde nogle fine steder til ikke ret mange penge og når jeres datter ikke er så gammel, så kan I jo godt nøjes med et dobbeltværelse i stedet for et triple 🙂 bloggen Verden som legeplads rejste 15 måneder med fire børn og de havde et budget på 15.000 kr om måneden for alle seks (minus flybilletter). Så det kan sagtens lade sig gøre! Da jeg rejste i Asien brugte jeg ca 7500 kr om måneden (Malaysia og Thailand) og der var en masse oplevelser, okay til gode overnatningssteder og street food. Jeg rejste alene og man siger at anden person bruger ca halvdelen af hvad første person gør (da man kan dele flere udgifter) 🙂

          Jeg er ret sikker på at I godt kan klare jer for 10.000-15.000 kr om måneden (hvis ikke billigere) + flybilletter 🙂

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account